Gå til innhold

Sminkeeksperter!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Si meg. Jeg bruker lite sminke men må har jeg begynt å bruke cc krem. WOW liksom. Uansett. Jeg synes jeg får en finere glød. Men har litt rynker og har lest at primer er viktig for oss med rynker så det har jeg kjøpt også, dobbelt WOW. 😂 Men skal man bruke primer i hele ansiktet eller bare over rynker? Synes nemlig primer virket så kladdete og lurer på om det ikke tetter porene helt?

Gi meg gjerne tips til en god primer også. 

Anonymkode: 9f350...f32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det velger du selv. Begge deler går an. 
jeg har smashbox sin photoproof :) helt ok til mitt bruk. Fin pris også

Anonymkode: db807...095

Skrevet

Jeg bruker primer til å skjule porer, så ja jeg bruker det i hele ansiktet. Aldri hørt om noen som ikke gjør det.

Anonymkode: f91fa...8f9

Skrevet

Amatørspørsmål: hvis man tar på primer først, vil ikke denne bare blande seg med CC-kremen...? Hva «gjør» egentlig en primer?

Anonymkode: 3616d...ff4

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Amatørspørsmål: hvis man tar på primer først, vil ikke denne bare blande seg med CC-kremen...? Hva «gjør» egentlig en primer?

Da tar du altfor mye på. Primer skal bare være et tynt tynt lag, maks et par risikoen til hele ansiktet.

Anonymkode: e5d44...96c

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da tar du altfor mye på. Primer skal bare være et tynt tynt lag, maks et par risikoen til hele ansiktet.

Ok. Jeg har aldri prøvd det, bare så for meg at det bare kom til å blande seg. Men hva er hensikten med primer, får den foundationen til å sitte bedre?

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ok. Jeg har aldri prøvd det, bare så for meg at det bare kom til å blande seg. Men hva er hensikten med primer, får den foundationen til å sitte bedre?

Primer får all sminke til å sitte bedre, penere og lenger. I tillegg til at noen har ekstra funksjon som å minske/skjule porer.

Men tar du for mye virker den mot sin hensikt. Det skal nesten kjennes ut som om du gnir ut luft. Kjenne du den som en krem er det for mye.

Skrevet

Jeg bruker sjeldent sminke, men prøver meg litt frem om dagen og har kjøpt meg primer. Men, føler jeg smører inn ansiktet med lag på lag av produkter. Først serum, dagkrem, primer, Foundation og consiler. Har også toner som jeg rett og slett inne aner når jeg skal bruke. 

Foundationen bytter jeg ut innimellom med bb cream. Har i tillegg kjøpt en cc cream (skjønner ikke hva jeg skal bruke den til) som er uten farge, men skulle gi ekstra glow? 

Etter dette er på plass (bruker ikke contouring da jeg har godt markerte kinnbein) så skal det bakes og pudders før det skal legges på blush og highlight. 

Skal det virkelig legges på så mye eller et det noe av det jeg tester som er bortkastet eller feil? 

Anonymkode: c382c...719

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Primer får all sminke til å sitte bedre, penere og lenger. I tillegg til at noen har ekstra funksjon som å minske/skjule porer.

Men tar du for mye virker den mot sin hensikt. Det skal nesten kjennes ut som om du gnir ut luft. Kjenne du den som en krem er det for mye.

Takk for svar! Har du en konkret primer å anbefale?

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Takk for svar! Har du en konkret primer å anbefale?

Jeg bruket all min sminke fra makeupmekka.no (utenom eyeliner blyant, da den er det eneste som er ræva his de. Ja + mascaraen som heter Bambi).

Makeup Mekka er utrolig bra sminke, kommet ut best i test, og så rimlig at en kan prøve seg litt frem. Jeg hamstrer når de har lagertømming med masse til 30,-. Og det har de ganske ofte.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bruket all min sminke fra makeupmekka.no (utenom eyeliner blyant, da den er det eneste som er ræva his de. Ja + mascaraen som heter Bambi).

Makeup Mekka er utrolig bra sminke, kommet ut best i test, og så rimlig at en kan prøve seg litt frem. Jeg hamstrer når de har lagertømming med masse til 30,-. Og det har de ganske ofte.

Tusen takk for tips!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...