Anonym bruker Skrevet 30. april 2020 #1 Skrevet 30. april 2020 Jeg er bittelitt snufsen og litt sår i halsen. I normale tider hadde jeg ikke skjenket det en tanke og kanskje tatt meg en kopp varm kakao, men nå er jeg i tvil mtp jobb. Jeg jobber i resepsjon, men det er svært lite besøk og til nå har jeg kun snakket med to personer på svært god avstand. Men kan jeg være på jobb? Jeg bor i en liten by med svært lite smitte, pr nå er det ingen kjente smittetilfeller, så sjansen for at jeg er smittet med korona er forsvinnende liten. Likevel sitter jeg her og føler at jeg burde gå hjem, men så føler jeg også at det er en kjempeoverdrivelse av å være bittelitt forkjøla i april. Noen tanker? Anonymkode: d6343...e42
Anonym bruker Skrevet 30. april 2020 #2 Skrevet 30. april 2020 Ring legen og spør. De sa vel i går at alle med symptomer nå skal testes? Anonymkode: 2251f...da3
Anonym bruker Skrevet 30. april 2020 #3 Skrevet 30. april 2020 Jeg mener du bør holde deg hjemme. De sier jo at man skal holde seg hjemme selv om det er symptomer man i normale tider ville ha tenkt var for lite til å blir hjemme for. Anonymkode: 820d7...b8e
Anonym bruker Skrevet 30. april 2020 #4 Skrevet 30. april 2020 Denne er da enkel! Sår i halsen er enten eller. Du er enten sår i halsen eller du er ikke det. Hadde først ringt legen og hørt hva legen sier. Deretter hadde jeg ringt arbeidsgiver og hørt hva arbeidsgiver sier. Hvis du gjør det, så får du et konkret svar på om du skal gå på jobb eller ikke. Anonymkode: e4f23...1a4
Anonym bruker Skrevet 30. april 2020 #5 Skrevet 30. april 2020 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ring legen og spør. Anonymkode: 2251f...da3 Dette er det riktige, ja. Eventuelt ringe arbeidsgiver som har ansvar for akkurat denne ene jobben. Å synse og mene og tenke og tro, er fånyttes. Anonymkode: e4f23...1a4
Anonym bruker Skrevet 30. april 2020 #6 Skrevet 30. april 2020 Alle med symptomer skal holde seg hjemme er regelen hos oss. Spiller ingen rolle hvor bagatellmessig det er. Har ikke arbeidsgiver kommunisert dette? Her omkring har alle arbeidsplasser samme retningslinjer. Anonymkode: 315d7...b79
Anonym bruker Skrevet 30. april 2020 #7 Skrevet 30. april 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her omkring har alle arbeidsplasser samme retningslinjer. Anonymkode: 315d7...b79 Ikke de «asosiale» arbeidsplassene vel, hvor man jobber alene eller med god avstand? Anonymkode: e4f23...1a4
Anonym bruker Skrevet 30. april 2020 #8 Skrevet 30. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ikke de «asosiale» arbeidsplassene vel, hvor man jobber alene eller med god avstand? Anonymkode: e4f23...1a4 Alle arbeidsgivere med ansatte som arbeider i lokalene til bedriften. Du skjønte vel dét? Jo, det gjelder også de som feks har eget kontor eller kan unngå kollegaer. Man bruker fortsatt samme inngang og toaletter. Det er ekstremt strengt og det synes jeg er bra. 😊 Anonymkode: 315d7...b79
Anonym bruker Skrevet 30. april 2020 #9 Skrevet 30. april 2020 Takk for svar. Jeg pakker sakene mine og går hjem nå. Har ikke vært i nærkontakt med noen og vasker godt etter meg. Man blir litt usikker på hvor lavt lista skal legges, godt det er langhelg nå så slipper jeg å tenke mer på det. Hi Anonymkode: d6343...e42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå