Anonym bruker Skrevet 30. april 2020 #1 Skrevet 30. april 2020 Jenta mi har blitt satt i en gruppe uten noen av vennene sine. I tillegg er det en helt ny lærer som hun ikke har hatt før. Denne læreren minner ikke elevene på smittevernregler på en gode måte. Hun kjefter og skriker, selv om barna gjør så godt de kan. Det er ikke så lett med alt det nye. Nå vil ikke jenta mi på skolen. What to do? 2. klasse. Anonymkode: 5f6f5...2e7
Anonym bruker Skrevet 30. april 2020 #2 Skrevet 30. april 2020 Gi det noen dager og ta det eventtuelt med lærer. Anonymkode: 8a5cd...4b4
Anonym bruker Skrevet 30. april 2020 #3 Skrevet 30. april 2020 Ta det opp med lærer på mail👍 Anonymkode: 8c360...dab
Anonym bruker Skrevet 30. april 2020 #5 Skrevet 30. april 2020 Ta det opp med skolen Min nevø går i 3 trinn. Han kom fornøyd hjem fra skolen på Mandag. Dem hadde spilt fotball i friminutt. Eneste regel var: ikke ta ballen i hendene. Ikke noe regel om avstand og ikke takle. Min svigerinne kontaktet skolen. Neste dag fikk dem bare sentre til hverandre med avstand i mellom 😉 Anonymkode: 4d1d0...89c
Anonym bruker Skrevet 30. april 2020 #6 Skrevet 30. april 2020 Rart at hun ikke er plassert med noen venner. Her er klassen delt i 2 (rundt 20 i hver gruppe) og ifølge datteren min er alle i gruppe med noen de leker med. ta det opp med skolen Anonymkode: 892cc...1ad
Anonym bruker Skrevet 30. april 2020 #7 Skrevet 30. april 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jenta mi har blitt satt i en gruppe uten noen av vennene sine. I tillegg er det en helt ny lærer som hun ikke har hatt før. Denne læreren minner ikke elevene på smittevernregler på en gode måte. Hun kjefter og skriker, selv om barna gjør så godt de kan. Det er ikke så lett med alt det nye. Nå vil ikke jenta mi på skolen. What to do? 2. klasse. Anonymkode: 5f6f5...2e7 hun er i en gruppe på 15 og er ikke venn men en eneste en av disse? Gruppeinndelingen får du nok ikke gjort noe med. skulle alle foreldrene hatt en mening om inndelingen og kommet med egne meninger om hvem ungene skulle vært på gruppe med, ville det vært kaos. Ar de har en ny lærer må du også godta. Dersom læreren skriker og kjefter på barna kan du ta opp det med skolen og læreren. Nei, det er ikke lett med alt det nye for ungene. Ikke for de voksne heller. Man har jo praktisert smittevernseglene, vasking av hender og avstand i flere uker hjemme og ute allerede i mange uker og fortsatt er det fryktelig mange voksne som synes dette er problematisk. ikke rart ungene da synes det er vanskelig! Anonymkode: 9796e...0e6
Anonym bruker Skrevet 30. april 2020 #8 Skrevet 30. april 2020 Du tar kontakt med kontaktlærer nå! Anonymkode: 515b1...a7a
Anonym bruker Skrevet 30. april 2020 #9 Skrevet 30. april 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Ta det opp med skolen Min nevø går i 3 trinn. Han kom fornøyd hjem fra skolen på Mandag. Dem hadde spilt fotball i friminutt. Eneste regel var: ikke ta ballen i hendene. Ikke noe regel om avstand og ikke takle. Min svigerinne kontaktet skolen. Neste dag fikk dem bare sentre til hverandre med avstand i mellom 😉 Anonymkode: 4d1d0...89c Herlighet 😳 stakkars unger. Anonymkode: 9d0e6...619
Anonym bruker Skrevet 30. april 2020 #10 Skrevet 30. april 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jenta mi har blitt satt i en gruppe uten noen av vennene sine. I tillegg er det en helt ny lærer som hun ikke har hatt før. Denne læreren minner ikke elevene på smittevernregler på en gode måte. Hun kjefter og skriker, selv om barna gjør så godt de kan. Det er ikke så lett med alt det nye. Nå vil ikke jenta mi på skolen. What to do? 2. klasse. Anonymkode: 5f6f5...2e7 Ville spurt om å bytte gruppe neste uke. Send mail eller ring til den andre læreren (om ho/han fortsatt jobber) Fortell det du skriver her. Anonymkode: c464d...040
Anonym bruker Skrevet 30. april 2020 #11 Skrevet 30. april 2020 Ta kontakt med barnets kontaktlærer. Trivsel på skolen er viktig! Selv i disse tider. Om det ikke kan byttes grupper kan det jo være andre tiltak som kan gjøres. Alle barn er ikke like og takler ikke situasjonen likt. Anonymkode: e13b3...fdb
Anonym bruker Skrevet 30. april 2020 #12 Skrevet 30. april 2020 er hun litt bortskjemt?? min reagerte ikke slik i hele tatt og barnet går i 1 klasse og er ikke med de barna det leker mest med, kun 2 fra klassen Anonymkode: 0e104...fea
Anonym bruker Skrevet 30. april 2020 #13 Skrevet 30. april 2020 Hvorfor er det så mange foreldre som lurer på hva de skal gjøre hvis det er noe med skolen? Er ikke det opplagt? Anonymkode: 2d8a3...983
Bergen_by Skrevet 30. april 2020 #14 Skrevet 30. april 2020 52 minutter siden, Anonym bruker skrev: er hun litt bortskjemt?? min reagerte ikke slik i hele tatt og barnet går i 1 klasse og er ikke med de barna det leker mest med, kun 2 fra klassen Anonymkode: 0e104...fea Er det mulig å bli mer fordomsfull?? Sønnen min på ca samme alder er sensitiv for kjeft og blir fort utrygg av at ting ikke er som før. Barn er faktisk forskjellig! Det løste jeg med å være i forkant å ta kontakt med skolen før han begynte igjen. Det var nok lurt for det har faktisk gått veldig bra etter de begynte igjen.
Anonym bruker Skrevet 30. april 2020 #15 Skrevet 30. april 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: hun er i en gruppe på 15 og er ikke venn men en eneste en av disse? Anonymkode: 9796e...0e6 Ikke alle har delt inn i 15 elever. På vår skole er alle elevene delt inn grupper på 4-5 elever på hver gruppe. To og to grupper samarbeidet ute i friminutt og på tur. Hi: ta det opp med skolen. Anonymkode: e7254...880
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2020 #16 Skrevet 1. mai 2020 18 hours ago, Bergen_by said: Er det mulig å bli mer fordomsfull?? Sønnen min på ca samme alder er sensitiv for kjeft og blir fort utrygg av at ting ikke er som før. Barn er faktisk forskjellig! Det løste jeg med å være i forkant å ta kontakt med skolen før han begynte igjen. Det var nok lurt for det har faktisk gått veldig bra etter de begynte igjen. fordomfull? haha. nei bare lei av sutrerte foreldre til bortskjemte barn Anonymkode: 0e104...fea
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2020 #17 Skrevet 1. mai 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: fordomfull? haha. nei bare lei av sutrerte foreldre til bortskjemte barn Anonymkode: 0e104...fea Sønnen min er overhodet ikke bortskjemt men han er sensitiv å det må en ta hensyn til. Skolen sa at det skal de selvfølgelig ta hensyn til. Anonymkode: e5d5e...da9
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2020 #19 Skrevet 1. mai 2020 På 30.4.2020 den 6.41, Anonym bruker skrev: Jenta mi har blitt satt i en gruppe uten noen av vennene sine. I tillegg er det en helt ny lærer som hun ikke har hatt før. Denne læreren minner ikke elevene på smittevernregler på en gode måte. Hun kjefter og skriker, selv om barna gjør så godt de kan. Det er ikke så lett med alt det nye. Nå vil ikke jenta mi på skolen. What to do? 2. klasse. Anonymkode: 5f6f5...2e7 «Kjefter og skriker»? Tror jeg ikke noe på. Utrolig mange barn tåler ingen ting av tilsnakk fra voksne, og mener det er kjeft og mobbing så fort læreren hever stemmen eller gir en irettesettelse. Anonymkode: 72616...de4
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2020 #20 Skrevet 1. mai 2020 2 minutes ago, Anonym bruker said: «Kjefter og skriker»? Tror jeg ikke noe på. Utrolig mange barn tåler ingen ting av tilsnakk fra voksne, og mener det er kjeft og mobbing så fort læreren hever stemmen eller gir en irettesettelse. Anonymkode: 72616...de4 Så enig i dette Anonymkode: 0e104...fea
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2020 #21 Skrevet 1. mai 2020 6 minutes ago, Anonym bruker said: Sønnen min er overhodet ikke bortskjemt men han er sensitiv å det må en ta hensyn til. Skolen sa at det skal de selvfølgelig ta hensyn til. Anonymkode: e5d5e...da9 var jo ikke sønnen din jeg snakker om heller,men datteren til hi Anonymkode: 0e104...fea
Bergen_by Skrevet 1. mai 2020 #22 Skrevet 1. mai 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: var jo ikke sønnen din jeg snakker om heller,men datteren til hi Anonymkode: 0e104...fea Ja men kan være hun også er sensitiv for kjeft og nye forandringer i hverdagen.
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2020 #23 Skrevet 2. mai 2020 På 30.4.2020 den 18.40, Anonym bruker skrev: Ikke alle har delt inn i 15 elever. På vår skole er alle elevene delt inn grupper på 4-5 elever på hver gruppe. To og to grupper samarbeidet ute i friminutt og på tur. Hi: ta det opp med skolen. Anonymkode: e7254...880 Hvilken luksuskommune tilhører du da? Anonymkode: 07cb8...c33
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå