Gå til innhold

Er Fiat500 en grei førstegangsbil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er litt langsom av meg, men jeg besto oppkjøring i dag (30 år gammel😅), og er selvfølgelig glad for det. 
Nå må jeg ha noe å kjøre i, og er ganske sjarmert av Fiat500. Noen som har en slik, som kan anbefale? 
Det blir ingen langturer, eller villmannskjøring. Jeg er en ytterst forsiktig sjåfør inntil videre. 

Takk for svar 😊

Anonymkode: 1dc6b...7c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg elsker min Fiat500, men det er faktisk et problem at folk kjører forbi på idiotiske måter. Jeg er en habil sjåfør, og kjører også familiens Tesla, så det er bilen og ikke kjøringen min som fremkaller idiotien. 

Anonymkode: 11b7c...5b9

Skrevet

Jeg hadde det. Kjøpte den fordi jeg ble sjarmert. Verste drittbilen. Elendig kvalitet, den ene reparasjonen etter den andre. Aldri igjen.

Anonymkode: 9f884...cdd

Skrevet

Dropp tanken om at en slik liten sprettball er bil. Kjøp deg en bil av litt størrelse, så ekstremt mye bedre å kjøre. 

En slik liten Fiat er en blikkboks med et hjul i hvert hjørne, og en bitteliten strikkmotor. 

Anonymkode: 59181...dac

Skrevet

Har hatt fiat500 selv og den er perfekt som førstegangsbil. Men er ganske liten motor i den så passer best til småkjøring. Gratulerer med lappen :)

Anonymkode: 734ab...6df

Skrevet

Kan være enig i at den bilen er søt å se på. Men Fiat har vel aldri vært kjent for særlig god kvalitet. Min søster hadde en i 2 år, hadde en del trøbbel. Hun syntes heller ikke den var særlig god å kjøre i forhold til lignende biler. Støtter for øvrig de som sier kjøp en større bil. Og litt sprekere. Man trenger ikke all verdens motorkraft, men strikkmotor er ikke gøy. 

Anonymkode: afdb7...e70

Skrevet

Om du bare skal ha en liten "konebil" for å kjøre til butikken og få unger på fotballtrening så anbefaler jeg Suzuki Swift.

Jeg elsker min.

Den er liten og kommer frem overalt, kan snu på en femøring. Den har firehjulstrekk så ikkenoe problem om vinteren, du kommer frem overalt, selv om det er glatt, selv om det ikke er så godt måket. Den bruker veldig lite bensin. Den er litt mer robust enn Fiaten.

Anonymkode: 01e68...26b

Skrevet

Vinter er jeg ikke så bekymret for. Bor et sted hvor vinteren ofte uteblir. Det er aldri minusgrader her 😅

Jeg bor et lite sted, og skal bare ha en liten bil til å komme frem og tilbake på kortere distanser. 

Men, jeg noterer meg Suzuki Swift, hvis jeg kan finne en til god pris 😊

Anonymkode: 1dc6b...7c8

Skrevet

Lurt å velge bil etter behov. Det neste er å velge bil etter hvor mange det selges i Norge (lettere å finne brukte deler) og kjøpe bil der sårbarhetene er nylig skiftet. 

Anonymkode: b4669...543

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...