Gå til innhold

Ferie men ikke lønn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min tidligere arbeidsgiver la ned kontorer jeg jobbet på i fjor og jeg fikk sluttpakke. Inn i sluttpakken lå også feriepengene. Fikk ny jobb i januar i år og må ta ut 3 uker ferie pga barnehagen er stengt og begge barna må være hjemme med meg. Far jobber utenlands og er ikke hjemme da barnehagen holder stengt. Jeg jobber på timelønn nå. Får jeg ikke lønn de ukene?

Anonymkode: 59356...be3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du skulle spart feriepengene du fikk i sluttpakken til de ukene.

Feriepenger spares jo opp året før man avvikler ferie, så feriepengene i år er opparbeidet i fjor. De har du allerede fått.

Anonymkode: 11e0a...2a1

Skrevet

Ja ok. Kunne ikke spare de da jeg var uten jobb veldig lenge. Så det var synd. Får spare opp de neste mnd :)

Skrevet

Man får ikke lønn når man tar ut ferie. 

Feriepenger får man utfra lønn opptjent i fjor. I ditt tilfelle har du allerede fått utbetalt feriepengene.

Anonymkode: c399d...a57

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Min tidligere arbeidsgiver la ned kontorer jeg jobbet på i fjor og jeg fikk sluttpakke. Inn i sluttpakken lå også feriepengene. Fikk ny jobb i januar i år og må ta ut 3 uker ferie pga barnehagen er stengt og begge barna må være hjemme med meg. Far jobber utenlands og er ikke hjemme da barnehagen holder stengt. Jeg jobber på timelønn nå. Får jeg ikke lønn de ukene?

Hvordan var sluttpakken utformet? Som en engangssum?

Anonymkode: ac15d...561

Skrevet

Ingen får lønnet ferie.

For eksempel, jeg har fast stilling i staten.
I juni får jeg utbetalt feriepengene jeg opptjente i fjor + lønn for juni - 5 uker ferie.

Anonymkode: b290e...e0b

Skrevet

Men når du går på timelønn, så får du ko utbetalt de timene du faktisk har jobbet, til vanlig tid. Feks er lønningsdag 10.7., så får du utbetalt junilønna da, mens feks 10.8. Vil du kun få utbetalt den ene uken du faktisk har jobbet i juli. 

Anonymkode: 49921...1aa

Skrevet

Jeg har samme problem, og jeg må jobbe hele sommeren 

Anonymkode: b01b9...a4d

Skrevet

Feriepengene var din "lønn" for denne perioden.lan ikke få dobbelt betalt fordi du har fått de på forskudd og brukt de på opp.

Anonymkode: 25a57...df5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...