Anonym bruker Skrevet 28. april 2020 #1 Skrevet 28. april 2020 Har hatt dette i mange år, men fant det ut for litt over ett år siden da formen min var så ekstremt dårlig. Ting har blitt bedre med levaxin, men så har det blitt verre igjen. Er så inmari sliten og nedstemt. Det er ingenting som gleder meg lenger og alt er et slit. Våkner på natten og tenker at jeg er sliten av å leve, det er så utrolig slitsomt å eksistere og går med en følelse av å bare ikke orke. En følelse av utmattelse og å ikke bry meg om noe. Jeg vil jo ikke ha det sånn, samtidig så er alt så mørkt og slitsomt. Kan det være det lave stoffskiftet som gjør det? Verdiene mine er jo «innenfor normalen». Har også begynt å bli litt sånn «grøtete» i hodet og surrer mye. Sånn var jeg før jeg begynte på medisin også. Anonymkode: e5a08...6a2
Anonym bruker Skrevet 28. april 2020 #2 Skrevet 28. april 2020 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har hatt dette i mange år, men fant det ut for litt over ett år siden da formen min var så ekstremt dårlig. Ting har blitt bedre med levaxin, men så har det blitt verre igjen. Er så inmari sliten og nedstemt. Det er ingenting som gleder meg lenger og alt er et slit. Våkner på natten og tenker at jeg er sliten av å leve, det er så utrolig slitsomt å eksistere og går med en følelse av å bare ikke orke. En følelse av utmattelse og å ikke bry meg om noe. Jeg vil jo ikke ha det sånn, samtidig så er alt så mørkt og slitsomt. Kan det være det lave stoffskiftet som gjør det? Verdiene mine er jo «innenfor normalen». Har også begynt å bli litt sånn «grøtete» i hodet og surrer mye. Sånn var jeg før jeg begynte på medisin også. Anonymkode: e5a08...6a2 Sånn har eg det òg, legen min seier det er fibromyalgi. (har i tillegg "vondt overalt") Anonymkode: 5267c...486
Anonym bruker Skrevet 28. april 2020 #3 Skrevet 28. april 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sånn har eg det òg, legen min seier det er fibromyalgi. (har i tillegg "vondt overalt") Anonymkode: 5267c...486 Jeg har ingen fysiske smerter og er i ganske god fysisk form (tross av kiloene som ikke forsvinner 😆) Anonymkode: e5a08...6a2
Anonym bruker Skrevet 28. april 2020 #4 Skrevet 28. april 2020 Noen fler med erfaring? 🤔 Anonymkode: e5a08...6a2
Anonym bruker Skrevet 28. april 2020 #5 Skrevet 28. april 2020 Ja, dette kan være det lave stoffskiftet som tuller med deg. Det kan også være andre ting som vitamin mangel. På tide med tur til legen for en grundig sjekk. Selv føler jeg meg ikke før jeg er nærme verdien for høytt stoffskifte, så i den enden av skalen. Er jeg midt på normal verdiene føler jeg meg elendig, med vondt i musklær, deppa og husker ikke en dritt. Det forsvinner når verdiene endrer seg. Tar Levaxin hver dag, men glemmer jeg de over lengre periode så går jeg på en smell. Det er veldig individuelt dette her med verdier, noen føler seg topp i normal området, andre trenger å ligge på enden. Fastleger har generelt svært lite kunnskap om stoffskiftet, de ser bare på at prøven er innanfor og gir pasienter beskjed om at alt er ok. Start opp dagbok, skriv hvordan du føler deg dag fra dag, endrer det seg i takt med at verdiene endrer seg så får du en pekepinn hvor du føler deg best. Hør på kroppen din 🙂 Anonymkode: 50f4d...99f
Anonym bruker Skrevet 28. april 2020 #6 Skrevet 28. april 2020 Glemte å nevne at engang hadde jeg kraftig d-vitamin og folat mangel og jeg orket nesten ikke ut av sengen på morran. Deppa, alt var et ork og mye vondt i kroppen. Lurt å ta blodprøve å sjekke innimellom, jernlager også 🙂 Anonymkode: 50f4d...99f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå