Gå til innhold

Synes du 872 kr er mye å handle for en uke


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei. Siste ukene har jeg handlet for ca to uker i slengen, har da handlet for rundt 1500 kr. Men har en del intoleranser og ting jeg ikke kan spise som fordyrer kostholdet mitt noe. I tillegg er det en del grønnsaker bl.a. som nå har blitt betraktelig dyrere, og det merker jeg på sluttsummen da jeg spiser mye grønnsaker.

Anonymkode: 08c90...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei. Siste ukene har jeg handlet for ca to uker i slengen, har da handlet for rundt 1500 kr. Men har en del intoleranser og ting jeg ikke kan spise som fordyrer kostholdet mitt noe. I tillegg er det en del grønnsaker bl.a. som nå har blitt betraktelig dyrere, og det merker jeg på sluttsummen da jeg spiser mye grønnsaker.

Anonymkode: 08c90...f83

For å presisere - det er kun til meg alene.

Anonymkode: 08c90...f83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke. Handler for 2000 kr i uka minimum. 2 voksne og 2 barn annenhver uke. 

Anonymkode: 97975...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det nesten to tusen i uka, av og til mindre. På deres budsjett kan man i allefall ikke kjøpe brus og snacks, og det gjør vi. Brus er dyrt. 

Anonymkode: c1481...f8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp sendt av gårde en bestilling bare for 1. mai-helgen til to voksne og et barn, inkludert en middag med fire voksne og to barn. Det ble 2630 kr... så nei. 

Anonymkode: c3b03...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er som vårt budsjett på to voksne og ett barn. Men vi snuser begge to, og koser oss endel med øl, snop og brus, så det drar det opp en del. 

Anonymkode: 7df99...14a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs. Jeg klarte å handle alt jeg trengte for 5 dager med 700 kr. Vi er da 2 voksne og 3 barn . For å greie det hadde vi litt kjøttdeig og basisvarer fra før av. 
 

vi klarte å holde oss på 1500 kr på 7 dager(inkludert helgekos ) en periode også. Men måtte mye planlegging til ;)

Anonymkode: 354ca...ed8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

What? Hva i alle dager har du bestilt da?

Anonymkode: 96db4...11a

Er det meg som har handlet for 2600 kr du spør? 

Fire store økologiske kyllingbryst fra Lerstang gård, masse forskjellig alkoholfri drikke, karbonadedeig, elgkarbonader, to melk, fire eplejuice, masse forskjellige grønnsaker (inkludert flere salathode, flere paprika, maiskolber, avokado og fersk sopp), flytende stekesmør, to poser revet ost, gresk feta, to typer oliven, 2 kg poteter, 1 pk grillpølser og 1 pk ostepølser, pølsebrød, noen frosne rundstykker, 6 stk ass yoghurt og rislunsj, en pk fersk gjær og en pk pizzagjær, egg, en pakke kjøttpålegg og en pakke skivet ost, noen suppeposer og litt for mye potetgull og godteri. Sikkert noe mer også som jeg har glemt. 
 

Dette gir middag for tre fredag, søndag og mandag, og middag for seks lørdag, i tillegg til diverse annet vi trenger både disse dagene og senere, og noen varer som varer lengre enn det selvsagt. 

Anonymkode: c3b03...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handler for ca 3000 kr i uken, vi er seks stk. To voksne, to tenåringsgutter som aldri blir mette og to på barneskole (en med cøliaki) Så nei, synes ikke 872 kr i uken er mye. Gleder meg til den dagen jeg ukeshandler for den summen😅

Anonymkode: edbb1...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg handler to ganger i uken

Mandag - torsdag (ca 800-1000kr)

Fredag - lørdag (ca 500-1000kr, kommer an på)

Så om du har handler til 7 dager før under 900, så syntes jeg du er kjempeflink! 

Vi er to voksne, en ungdom og ett barn.

Anonymkode: fbe0a...79a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke det er mye. Vi bruker 15-17000 på matbutikken i mnd inkl. snus for 2=1300 kr i uka, øl/brus og snacks. Vi er 6 stk.+ åpent hus for tenåringens venner. Alltid noen ekstra til middag og snacks i helgene. 

 

Anonymkode: c282d...708

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi er 2 og en ungdom av og til. 

Anonymkode: 1d1ec...123

Du er " flink". Skulle ønske jeg klarte å være like strukturert:)

Anonymkode: c9475...ec3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne og fire barn og i vanlige tider åpent for alle venner av både store og små. Vi bruker nok ca. 2000,- per uke, men da kjøper vi akkurat det vi vil ha. For å få til det er jeg ganske strukturert på handling og kjøper mye på tilbud (feks. vaskemidler, chips, brus, godteri, toalettpapir, hygieneprodukter, kjøtt & fisk - som fryses ned, tørrvarer osv.) Til jul, påske, bursdager o.l går det alltid mer.

Anonymkode: 91c60...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er det meg som har handlet for 2600 kr du spør? 

Fire store økologiske kyllingbryst fra Lerstang gård, masse forskjellig alkoholfri drikke, karbonadedeig, elgkarbonader, to melk, fire eplejuice, masse forskjellige grønnsaker (inkludert flere salathode, flere paprika, maiskolber, avokado og fersk sopp), flytende stekesmør, to poser revet ost, gresk feta, to typer oliven, 2 kg poteter, 1 pk grillpølser og 1 pk ostepølser, pølsebrød, noen frosne rundstykker, 6 stk ass yoghurt og rislunsj, en pk fersk gjær og en pk pizzagjær, egg, en pakke kjøttpålegg og en pakke skivet ost, noen suppeposer og litt for mye potetgull og godteri. Sikkert noe mer også som jeg har glemt. 
 

Dette gir middag for tre fredag, søndag og mandag, og middag for seks lørdag, i tillegg til diverse annet vi trenger både disse dagene og senere, og noen varer som varer lengre enn det selvsagt. 

Anonymkode: c3b03...af8

Syntes det var mye, men mat er jo dyrt..

Anonymkode: 96db4...11a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvos det er sjokoladebudsjettet deres er det my, men om det er hele matbudsjettet er det veldig lite.

Anonymkode: 6f3b2...706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

N Syntes det var mye, men mat er jo dyrt..

Anonymkode: 96db4...11a

Tja, jeg synes ikke mat generelt er så dyrt, men vi handler veldig mye kortreist, lokal og/eller økologisk mat. Det er dyrt. I tillegg kjøper vi (alt for) mye dyr drikke. Min manns favorittbrus er feks San Pellegrino Aranciata på boks som koster 129 kroner for en sekspakning. Og vi tenker aldri på hva ting koster når vi handler inn mat, kun på hva vil ha og liker best. Da sier det seg selv at det blir en del penger ut av det. Men vi har råd til det også, som du sikkert skjønner. 
 

Men selv om vi ikke er bevisste på pris på mat, er bevisste på matsvinn og kaster svært lite mat. 

Anonymkode: c3b03...af8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du er " flink". Skulle ønske jeg klarte å være like strukturert:)

Anonymkode: c9475...ec3

Takk. Må være bevisst pga litt dårlig økonomi. 

Anonymkode: 1d1ec...123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det syns jeg var veldig lite faktisk. Vi er fire (2 voksne og 2 ungdommer) og handler for minst det dobbelte hver uke - minst!

Anonymkode: 4f1a2...1b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Anonym bruker said:

Vi er 2 og en ungdom av og til. 

Anonymkode: 1d1ec...123

Nei, jeg bruker ca 1000-1500 i uka ..

Anonymkode: bfcf5...9de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...