Gå til innhold

Babyklær. Cm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måles jo i cm. Men hvor måles det fra? Altså hele ungen? Si str 56? Hvor mange cm et ungen da? 

Anonymkode: 77edd...cd1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja størrelsene på babyklær måles etter lengden på barnet fra enden av hodet til enden av foten. Har selv en sønn på 74cm, han bruker stort sett størrelse 80 nå. Han får på seg noe 74, men det meste er i trangeste laget. 

Anonymkode: a2bea...066

Skrevet

Det er hele ungen, men min erfaring er at du må opp litt på størrelse. En unge på 56 cm vil få på seg klær i str 56 men det vil se litt akkurat eller snaut ut. Det vanlige er å gå opp en størrelse så er ungen 56 cm bruker du str 62.

Men ingen regel uten unntak, så du må nesten prøve deg frem litt.

Jeg har en 13 åring som er veldig lita og nett. Hun er lav og tynn, båre såvidt begynt å vise tegn på pubertet. Hun har jo venninner som er mye mer runde i fasongen, pupper, rumpe osv har formet kroppen på en feminin måte så min jente ser ut som en lyktestolpe ved siden av. Selv om de er like høye er de veldig forskjellige i kroppen og bruker forskjellige størrelser og forskjellige fasonger klær. 

Sånn kan det være helt fra de er små, og de forskjellige merkene har litt forskjellig fasong. Noen har bodyer som er veldig smale, andre bodyer som er bredere. Jeg har hatt begge deler av unger, sønnen min så ut som michelinmannen allerede da han ble født, han kunne f.eks ikke bruke pampers bleier fordi de er smalere enn libero som satt mye bedre over rumpa hans og lakk ikke om natten.

Anonymkode: d52c4...e8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...