Anonym bruker Skrevet 28. april 2020 #1 Skrevet 28. april 2020 Fikk 10.000 for mye i lønn (utbetalt) ved forrige lønn. Har sagt fra og han vet ikke hvorfor. På lønnslipp så står det utbetaling sykt barn dager. Han skulle ta det videre med regnskapsfører. Han har enda ikke fått noe svar derfra. Kan han gi meg mindre ved neste utbetaling uten å avtale med meg først? Skal ikke vente på noe fra nav, siden sykt barn dager får jeg fra han og han får fra nav.... Anonymkode: 07a49...fb2
Anonym bruker Skrevet 28. april 2020 #2 Skrevet 28. april 2020 Han kan etterregulere det på neste lønn, ja. Men det mest ryddige er jo å opplyse om det. Det er vel ikke noe problem hvordan han gjør det, du har jo fremdele de 10’ du fikk for mye på forrige lønn? Anonymkode: 50c51...625
Anonym bruker Skrevet 28. april 2020 #3 Skrevet 28. april 2020 Ja, om du ikke har betalt tilbake de 10 000kr. Så kan han trekke deg. Men han burde informere. Samtidig burde du holdt av de, til dere visste hvorfor. Anonymkode: 943c3...d1f
Anonym bruker Skrevet 28. april 2020 #4 Skrevet 28. april 2020 Jeg har holdt de av og gitt beskjed om at jeg har holdt de av. Men jeg får ikke noe info og har purret på han Anonymkode: 07a49...fb2
Anonym bruker Skrevet 28. april 2020 #5 Skrevet 28. april 2020 I utgangspunktet kan ikke arbeidsgiver trekke i lønn og feriepenger uten avtale. Det er ganske så strenge regler på dette i arbeidsmiljøloven. Dette gjelder uavhengig av om du har fått utbetalt for mye lønn tidligere og du er klar over det. Det er selvsagt enklere for dere begge å avtale en motregning her, men han kan ikke gjøre det dersom dere ikke har avtalt det. Ofte er slik avtale en del av arbeidsavtalen forresten. Anonymkode: a635d...503
Anonym bruker Skrevet 28. april 2020 #6 Skrevet 28. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har holdt de av og gitt beskjed om at jeg har holdt de av. Men jeg får ikke noe info og har purret på han Anonymkode: 07a49...fb2 Men er det da noe stress om han trekker de 10 000kr neste lønn? Ja, du bør ha krav på å få vite hva som gikk galt. Men er det andre du kan spørre? Som også har kontakt med lønnskontoret? Anonymkode: 943c3...d1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå