Anonym bruker Skrevet 27. april 2020 #1 Skrevet 27. april 2020 Første dag på skolen i dag for 3 klassingen. Alt hadde gått bra og hadde lært at alle minimum skulle vaske hendene godt(fhi instruks) 10 ganger i løpet av skoledagen. Alle elevene hadde fått hver sin håndsprit også.... Problemet nå, er at etter kun 1 dag har nå 9 åringen så røde/såre hender og det svir så fælt at hun ikke får sove. Vi har smurt og smurt etter skolen i dag..Men de lyser sterkt røde... Hun har allerede sart hud og får eksem.. Vil tru det er håndspriten sin skyld, så finnes det noe som er mer «hudvennlig» ? Hvis hun ikke er bedre i morgen vurderer jeg å holde henne hjemme pga hendene 😅 ser ut som hun mangler et tynt lag med hud... Anonymkode: 75144...c5d
Anonym bruker Skrevet 27. april 2020 #2 Skrevet 27. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Første dag på skolen i dag for 3 klassingen. Alt hadde gått bra og hadde lært at alle minimum skulle vaske hendene godt(fhi instruks) 10 ganger i løpet av skoledagen. Alle elevene hadde fått hver sin håndsprit også.... Problemet nå, er at etter kun 1 dag har nå 9 åringen så røde/såre hender og det svir så fælt at hun ikke får sove. Vi har smurt og smurt etter skolen i dag..Men de lyser sterkt røde... Hun har allerede sart hud og får eksem.. Vil tru det er håndspriten sin skyld, så finnes det noe som er mer «hudvennlig» ? Hvis hun ikke er bedre i morgen vurderer jeg å holde henne hjemme pga hendene 😅 ser ut som hun mangler et tynt lag med hud... Anonymkode: 75144...c5d Skjedd det samme her. Aldri sett så tørre hender før. Anonymkode: 96ba8...fcb
Anonym bruker Skrevet 27. april 2020 #4 Skrevet 27. april 2020 Trenger ikke å være håndspriten, vask alene kan gjøre det. Send med en håndkrem å få henne til å smøre hendene hver gang hun har vasket dem. Anonymkode: d542e...921
topaz Skrevet 27. april 2020 #5 Skrevet 27. april 2020 Og hvis det er mulig, kunne du sendt med dusjolje i stedet for såpe?
Anonym bruker Skrevet 27. april 2020 #6 Skrevet 27. april 2020 Eller parfymefri såpe. En god håndkrem uten parfyme. Vi bruker locobase repair mye, men helst på kvelden da det er en ganske feit krem. Anonymkode: c439b...6be
Anonym bruker Skrevet 27. april 2020 #7 Skrevet 27. april 2020 Har ikke noe annet enn spenol og canoderm 😅 Får dra å kjøpe noe i morgen. Får ta med seg spenolen for i morgen 😊 Da er det ikke bare min med eksemhuden som blir sånn. Anonymkode: 75144...c5d
Anonym bruker Skrevet 27. april 2020 #8 Skrevet 27. april 2020 Smør hendene hennes inn med matolje nå i kveld, la det sitte på lenge før du klapper det tørt med en klut. Ikke tørk, men klapp det tørt med en klut. Nødløsning med det du har hjemme. Matolje er vegitabilsk, det betyr at huden får puste og det igjen gjør at huden leger seg raskere. Med olje som ikke er vegitabilsk, som veldig mange av de en for kjøpt til kropp så gjør det huden værre når den er så sår. Kokosolje gjør vidunder for veldig tørr hud, grisete men genialt. Send med barnet egen såpe som du vet barnet tåler. Har du en håndsprit som barnet har brukt hjemme og som det ikke har reeagert på sender du med denne også. Spør lærer også om hvilke regler de har om dette på skolen. For spriter de hendene etter hver vask så er det å be om ødelagte hender. Vask med såpe er det beste og spriting skal skje når de ikke har mulighet til å vaske seg med vann og såpe. Altså skal ikke begge deler skje samtidig. Sprite seg med fuktige hender er sbsolutt ikke bra for huden. Send med barnet krem på skolen. Nesten det samme hva det er, bare det er noe barnet kan få smørt seg med. Anonymkode: 67b45...69e
Anonym bruker Skrevet 27. april 2020 #9 Skrevet 27. april 2020 På «skolen min» spriter ikke barna seg inne. Kun når de er ute. vi bruker heller ikke såpe på klutene de vasker pultene med. jeg anbefaler å kjøpe patte/spene krem på europris. Meget god krem til såre hender. Anonymkode: b5053...1e5
Anonym bruker Skrevet 27. april 2020 #10 Skrevet 27. april 2020 Jeg har et yrke som krever håndvask utallige ganger om dagen. Nesten hva som helst jeg bruker av såper så blir hendene tørre og vonde. Min redning ble Sonett håndsåpe (får den i nøytral og med lukt, kjøpes på helsekost, inneholder bl.a. olivenolje). Når jeg konsekvent kun bruker den så blir hendene mine aldri tørre! Trenger ikke en gang håndkrem så lenge jeg bare bruker den. Så jeg heller mot det å heller finne en såpe som fungerer. Noen såper er det nok med én vask av, så blir jeg sår. Tips om de ikke har Sonett på helsekosten der du bor - ikke kjøp ecover sin håndsåpe, for den blir jeg også veldig sår av. Etter at jeg oppdaget Sonett så har jeg anbefalt den til mange andre som også har yrker hvor de vasker hendene hele dagene, som sliter med at de blir tørre/såre, og til folk som har problemhud (eksem m.m.), og har fått tilbakemelding fra alle om at den fungerer. Den kan også brukes som dusjsåpe og barbersåpe Kjøper du den i litersflaske så blir det billigere enn å kjøpe liten flaske med dispenser - men skal hun ha med seg en på skolen kan det være greit å kjøpe en liten med dispenser, og så kjøpe en stor flaske til refill. Anonymkode: 7e7fd...129
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå