Anonym bruker Skrevet 27. april 2020 #1 Skrevet 27. april 2020 Så lei små og overfylte rom. Noen som har gode tips til å få det litt bedre. Har litt lite lagringsrom i huset 🤔 Anonymkode: b1091...eae
Anonym bruker Skrevet 27. april 2020 #2 Skrevet 27. april 2020 Kast søppel. Selg eller gi bort ting du har dobbelt av (hvor mange sakser og fargeblyanter trenger du?) Kvitt deg med ting du ikke bruker. Slutt å kjøpe unødvendige kjøkkenting og annet. Ikke kjøp noe nytt uten å kaste noe gammelt og utslitt. Anonymkode: 60005...1dd
Anonym bruker Skrevet 27. april 2020 #3 Skrevet 27. april 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kast søppel. Selg eller gi bort ting du har dobbelt av (hvor mange sakser og fargeblyanter trenger du?) Kvitt deg med ting du ikke bruker. Slutt å kjøpe unødvendige kjøkkenting og annet. Ikke kjøp noe nytt uten å kaste noe gammelt og utslitt. Anonymkode: 60005...1dd Eg trenge ikkje fargeblyanter, men ungene. Uansett et godt poeng.👍Treng ikkje så mange. Og har kjempe mange tegnebøker som de bare har tegna litt i. Anonymkode: b1091...eae
Anonym bruker Skrevet 27. april 2020 #4 Skrevet 27. april 2020 Flytt fryseren til ytterst i rommet, da kan du ha hylle i hele høyden på kortveggen innerst. Ha flere hyller i høyden over hele rommet. Kjøp skikkelig kasser som utnytter plassen maksimalt. Se på Algot hyllesysten på IKEA, det er rimelig og tilpasses lett små rom. Anonymkode: b7fc2...237
Anonym bruker Skrevet 27. april 2020 #5 Skrevet 27. april 2020 Veldig mye dødplass her, du må kjøpe hyller og kasser som passer akkurat i hyllene så du får utnyttet hele plassen. Istenfor tre hyller i høyden må det minst være plass til fem? Ta bilder og lim på utsiden av eskene, så vet dere hva som er i dem, tegnesaker, stearinlys osv. Trenger ikke se oppi hver eske da, du drar bare ut den esken du trenger. Vi arvet noen bokhyller da en kamerat skulle pusse opp stua, og de er helt geniale på det ene kottet her. Masse plass til esker o.l. Sikker på du kan finne billige bokhyller på Finn eller loppis. De er ikke så dype da, du kan kanskje ha noen dypere hyller så du får større esker inn, men ihvertfall tettere mellom hyllene enn du har i dag. Anonymkode: ec96a...78a
Anonym bruker Skrevet 27. april 2020 #6 Skrevet 27. april 2020 Om du lagrer i bokser med låkk kan de stables og det ser mindre kaotisk ut. Anonymkode: 55c07...550
Anonym bruker Skrevet 27. april 2020 #7 Skrevet 27. april 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Veldig mye dødplass her, du må kjøpe hyller og kasser som passer akkurat i hyllene så du får utnyttet hele plassen. Istenfor tre hyller i høyden må det minst være plass til fem? Ta bilder og lim på utsiden av eskene, så vet dere hva som er i dem, tegnesaker, stearinlys osv. Trenger ikke se oppi hver eske da, du drar bare ut den esken du trenger. Vi arvet noen bokhyller da en kamerat skulle pusse opp stua, og de er helt geniale på det ene kottet her. Masse plass til esker o.l. Sikker på du kan finne billige bokhyller på Finn eller loppis. De er ikke så dype da, du kan kanskje ha noen dypere hyller så du får større esker inn, men ihvertfall tettere mellom hyllene enn du har i dag. Anonymkode: ec96a...78a Gode tips 👍 men hva med strykebrett, støvsuger osv? På venstre side har vi eit lite kjøleskap. Og ved siden der ein kommode som snart ramler i fra hverandre. Tips til hva vi kan ha i stedet for den kommoden? HI Anonymkode: b1091...eae
Anonym bruker Skrevet 27. april 2020 #8 Skrevet 27. april 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gode tips 👍 men hva med strykebrett, støvsuger osv? På venstre side har vi eit lite kjøleskap. Og ved siden der ein kommode som snart ramler i fra hverandre. Tips til hva vi kan ha i stedet for den kommoden? HI Anonymkode: b1091...eae Finnes det ikke høyskap som er tilpasset støvsuger, strykebrett o.l.? Tror jeg ville investert i et sånt skap i tilfelle, ser mye ryddigere ut når du får en skapdør på... Kommoden ville jeg byttet ut med hyller fra gulv til tak med esker/kasser som passer akkurat inni, da utnytter du plassen maksimalt. Anonymkode: ec96a...78a
Anonym bruker Skrevet 27. april 2020 #9 Skrevet 27. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Finnes det ikke høyskap som er tilpasset støvsuger, strykebrett o.l.? Tror jeg ville investert i et sånt skap i tilfelle, ser mye ryddigere ut når du får en skapdør på... Kommoden ville jeg byttet ut med hyller fra gulv til tak med esker/kasser som passer akkurat inni, da utnytter du plassen maksimalt. Anonymkode: ec96a...78a Kommoden er under ventilasjonsanlegget så det går ikkje. Men eit par hyller går kanskje, eller ein ny kommode til ny ting. Høyskap var lurt.👍HI Anonymkode: b1091...eae
Anonym bruker Skrevet 27. april 2020 #10 Skrevet 27. april 2020 Om døra er av massivt tre, henger du strykebrettet der. To kroker på toppen slik at det henger godt og evt fester ett strikk i bunnen om det vingler mye når døra åpnes og lukkes. Kan gjøres så enkelt at du tar ett litt tykk strikk og fester med to skruker. Bare så en liten bit av en fot sitter fast. Skal lite til. Jeg ville flyttet fryseren slik at jeg hadde hele veggen bak til hyller og helst med hyller som er mulig å flytte på. Billy hyller fra Ikea er helt genialt. Kan flytte hyllene opp og ned utifra hva en skal ha i de. Også ville jeg skaffet masse bokser med lokk slik at ikke innhold synes. Vips blir det mye ryddigere.bokser med lokk kan også stables oppå hverandre,da kan dufåflere bokser i hver hylle om noen bokser ikke er store. Bare store bokser tar mye plass til lite innhold. Skriv innhold utenpå boksene slik at det er enkelt å rydde ting tilbake på plass og at resten av huset enkelt kan finne ting. men førdu begynner: rydd og kast. Anonymkode: b5fd9...c91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå