Anonym bruker Skrevet 27. april 2020 #1 Skrevet 27. april 2020 Min mor er 74 år gammel. Hu har vert ganske oppegående dame fram til nå. Alle naboene i gata kaller henne for ”turbo kjæringa”. Men for å gjøre historien kort. Så har hu hat 2 hjerne blødninger. Første gang: Skjedde når hu var i asia på ferie. 3 dager etter hu hadde landet. Andre gangen: 2-3 år etter den første. Så skjedde det igjen. Og var på ferie i Asia. Men denne gangen på grunnen av bakterie infeksjon. Flydde hjem, og var helt borte vek. Hu ble som et barn, og klarte ikke å fokusere. For å gjøre det kort. Det var ganske skremmende opplevelse. Å hente henne, og se den tilstanden hu var i. Nå er det sann at jeg bor ikke hjemme. Og har ikke tilgang eller krefter til å dra opp der hver dag og prate med henne. 1-3 dager i uka holder for meg. PS: bor i samme by. Nå er det sann at meg og mor er ikke helt på god foten med hverandre. Ikke misforstå meg. Vi krangler ikke, men jeg klarer ikke bare all den kjæring pratet. Som jeg kaller kjeringprat.no etc. Men jeg er en man som nærmer meg 40år, om noen år. Jeg føler at det er ikke så veldig mye felles vi snakker om lengere. Samt jeg er veldig opptatt med en ny jobb. Men nok om det. Etter de hendelsene, så har hu kommet seg på Beina igjen. Men her er det som jeg reagerer på. Etter den siste episoden. Så valgte fastlegen hennes å sende inn en mld til biltilsynet. At hu burde ta en ny oppkjøring. Jeg kan forstå at enkelte mennesker trenger det. Men det skapte en stress nivå, og skjelvninger hos min mor. Etter det, så fort hu blir stresset. Så begynner hu å skjelve, og jeg legger merke til hu klarer ikke å fokusere på enkle ting. Nå må hu få medisiner som hjelper mot skjelvningene. Hu er veldig forsiktig sjåfør, samt tar god vare på bilen sin. Er ikke mange damer i 74 år’s alderen som står ute og polerer bilen sin. Under kjøring, hvis alt går som det skal. Så kjører hun helt oki. Men bare så fort hu tenker på å miste lappen. Da ser jeg på henne at hu blir helt stresset. Jeg kan se det for meg selv. Hvis jeg hadde mistet lappen. Hvor invalid jeg hadde følt meg. Så her har jeg 2 spørsmål. 1. Fast legen. Burde ikke denne personen hjelpe. Ikke lage mere stress som er unødvendig? En lege har ganske mye makt. Og leger er mennesker, og som variere på meninger og fremgangs metoden. Men i denne saken ”som jeg har ikke nevnt”. At måten dette ble gjort på, var ganske brutal fremgangs måte. Som følgende har påført psykisk og fysisk stress. 2. Hvis hu mister lappen. Hva slags hjelp får hun da? Jeg kan ikke kjøre henne kl 8-9 om morgen, når butikkene åpner. Bare for å få med seg de beste salgene som er da. Jeg er på jobb. Og når jeg er ferdig på jobb. Da vill ikke mor til byen å handle. Som hu sier da, for mye folk på den tiden. Jeg sitter her og lurer på hva jeg skal gjøre hvis det verste skjer. Med mor som har fått nerve problemer etter denne bil lappen episoden. Og hvordan jeg kan hjelpe henne med å holde sin stolthet og frihet. Jeg blir ganske så oppgitt. Det enste jeg kan betrygge meg med. At hele billappen har blitt satt litt på hold for nå. På grunnen av korona viruset. Så ser jeg på mor, at hu puster litt lettere, og er mere oppegående nå i denne tiden. Anonymkode: 52139...b88
Anonym bruker Skrevet 27. april 2020 #2 Skrevet 27. april 2020 Det holder ikke å kjøre ganske bra hvis SLT går som det skal. Hvor raskt reagerer hun om det kommer et barn i veibanen? Om en annen bil ikke holder vikeplikten eller det kommer et utrykningskjøretøy? Fastlegen skal se hele pasienten. Om hun ikke er i stand til å kjøre så må legen melde fra om det, både av hensyn til din mor og alle andre hun kan treffe på når hun er ute og kjører. Det er ingen menneskerett å få handle kl 8 om morgenen. Så da må hun enten ta kollektiv transport eller taxi. Man sparer mye penger på å ikke ha bil, så hun kan ta en del taxi for det samme som det koster å ha bil. Hun er heldig som har deg, men hun kan ikke basere hele livet sitt på at du hjelper. Sjekk med kommunen om hun kan få hjemmehjelp osv. Anonymkode: 88f41...06e
Anonym bruker Skrevet 27. april 2020 #3 Skrevet 27. april 2020 Legen gjorde bare sin jobb og det er jo bare bra. Bedre å være føre var. Anonymkode: 6a5a0...1be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå