Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #1 Skrevet 26. april 2020 Heime fra barnehagen? Anonymkode: b95c0...f38
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #2 Skrevet 26. april 2020 Jeg hadde ikke holdt han hjemme av den grunn. Anonymkode: 35c11...ca4
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #3 Skrevet 26. april 2020 Det må du nesten høre med helsepersonell om. Anonymkode: fc5ca...80c
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #4 Skrevet 26. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Det må du nesten høre med helsepersonell om. Anonymkode: fc5ca...80c Eg er helsepersonell sjølv. Han måtte hentast fra bhg torsdag pga snue. HI Anonymkode: b95c0...f38
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #5 Skrevet 26. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Eg er helsepersonell sjølv. Han måtte hentast fra bhg torsdag pga snue. HI Anonymkode: b95c0...f38 Ja, du vett. Hjelper ikke å være helsepersonell når barnehagen sender hjem igjen... Anonymkode: 35c11...ca4
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #6 Skrevet 26. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, du vett. Hjelper ikke å være helsepersonell når barnehagen sender hjem igjen... Anonymkode: 35c11...ca4 Nei, hadde fri torsdag. Men i morgon skal eg egentlig på jobb igjen... Anonymkode: b95c0...f38
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #7 Skrevet 26. april 2020 Da må han være hjemme. Han har luftveissymptomer. Anonymkode: 115a1...057
Tekla123 Skrevet 26. april 2020 #8 Skrevet 26. april 2020 Barn skal ha minst én symptomfri dag hjemme før retur til bhg. Om snuen ikke er allergirelatert (må dokumenteres av lege), skal barnet ditt være hjemme.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #9 Skrevet 26. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Da må han være hjemme. Han har luftveissymptomer. Anonymkode: 115a1...057 Eit døgn etter fri fra symptomer? Dvs at uansett så må han være hjemme i morgon uavhengig av hvordan han er i form i morgon. HI Anonymkode: b95c0...f38
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #10 Skrevet 26. april 2020 1 minutt siden, Tekla123 skrev: Barn skal ha minst én symptomfri dag hjemme før retur til bhg. Om snuen ikke er allergirelatert (må dokumenteres av lege), skal barnet ditt være hjemme. Ok,då fekk eg svar 👍 Anonymkode: b95c0...f38
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #11 Skrevet 26. april 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, hadde fri torsdag. Men i morgon skal eg egentlig på jobb igjen... Anonymkode: b95c0...f38 Poenget mitt var bare at det hjelper ikke å være helsepersonell i møte med barnehagepersonell som har helt egne regler. Nasjonale regler er 1 dags symptomfrihet etter symptomer på luftveisinfeksjon, med tanke på covid-19. Astma er ikke luftveisinfeksjon. Og snue er jeg litt usikker på hva du mener; forkjølelse eller allergi. Allergi er heller ikke luftveisinfeksjon. Dette må nok dokumenteres av lege, ja. (Mulig det holder med din avgjørelse, hvis du er lege, men noe sier meg at du ikke er det, i alle fall ikke en oppdatert en 😂) Anonymkode: 35c11...ca4
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #12 Skrevet 26. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Poenget mitt var bare at det hjelper ikke å være helsepersonell i møte med barnehagepersonell som har helt egne regler. Nasjonale regler er 1 dags symptomfrihet etter symptomer på luftveisinfeksjon, med tanke på covid-19. Astma er ikke luftveisinfeksjon. Og snue er jeg litt usikker på hva du mener; forkjølelse eller allergi. Allergi er heller ikke luftveisinfeksjon. Dette må nok dokumenteres av lege, ja. (Mulig det holder med din avgjørelse, hvis du er lege, men noe sier meg at du ikke er det, i alle fall ikke en oppdatert en 😂) Anonymkode: 35c11...ca4 Hehe. Nei. Helsefagarbeider 😅 det er nok snue i forbindelse med forkjølelse. Han fekk gå i bhg så lenge det var kun hoste (astma), men når snuen kom ringte de til oss, bare lurte på om det var riktig. Men så eg det nok slik det skal være 👍. HI Anonymkode: b95c0...f38
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #13 Skrevet 26. april 2020 33 minutes ago, Anonym bruker said: Heime fra barnehagen? Anonymkode: b95c0...f38 hadde sendt, min har også astma, hadde jeg ikke kunne sende han i bhg pga han hostet, måtte han være hjemme hele året. Man vet forskjell på astmahoste og vanlig hoste Anonymkode: 8a02b...669
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #14 Skrevet 26. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: hadde sendt, min har også astma, hadde jeg ikke kunne sende han i bhg pga han hostet, måtte han være hjemme hele året. Man vet forskjell på astmahoste og vanlig hoste Anonymkode: 8a02b...669 Men nå er det spesielt pga korona og bhger har fått beskjed om at det er lave terskel på å sende hjem. Anonymkode: 6ccbc...b34
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #15 Skrevet 26. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: hadde sendt, min har også astma, hadde jeg ikke kunne sende han i bhg pga han hostet, måtte han være hjemme hele året. Man vet forskjell på astmahoste og vanlig hoste Anonymkode: 8a02b...669 Ok. Men er forkjølet med snue og. Pleier normalt å sende så lenge allmenntilstand er bra, men nå i koronatid blei han sendt hjem sist veke. Men litt kjedelig når eg er i omsorgsyrker sjølv og trengs på jobb 🤔 HI Anonymkode: b95c0...f38
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #16 Skrevet 26. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Man vet forskjell på astmahoste og vanlig hoste Anonymkode: 8a02b...669 Ikke nødvendigvis. Hadde selv stygg hoste i laaang tid som jeg trodde var en langvarig infeksjon, men som viste seg å være astma. Anonymkode: 35c11...ca4
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #17 Skrevet 26. april 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hehe. Nei. Helsefagarbeider 😅 det er nok snue i forbindelse med forkjølelse. Han fekk gå i bhg så lenge det var kun hoste (astma), men når snuen kom ringte de til oss, bare lurte på om det var riktig. Men så eg det nok slik det skal være 👍. HI Anonymkode: b95c0...f38 Haha! 😂 Ja, da er det nok riktig. Anonymkode: 35c11...ca4
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #18 Skrevet 26. april 2020 2 minutes ago, Anonym bruker said: Men nå er det spesielt pga korona og bhger har fått beskjed om at det er lave terskel på å sende hjem. Anonymkode: 6ccbc...b34 ok,men jeg personlih hadde ikke holdt hjemme et astmabarn Anonymkode: 8a02b...669
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #19 Skrevet 26. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: ok,men jeg personlih hadde ikke holdt hjemme et astmabarn Anonymkode: 8a02b...669 Nei, man skal ikke holde de hjemme, og barnehagen har heller ikke lov å sende hjem unger med godt regulert astma. Anonymkode: 35c11...ca4
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #20 Skrevet 26. april 2020 2 minutes ago, Anonym bruker said: Nei, man skal ikke holde de hjemme, og barnehagen har heller ikke lov å sende hjem unger med godt regulert astma. Anonymkode: 35c11...ca4 nettopp Anonymkode: 8a02b...669
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #21 Skrevet 26. april 2020 Hosten er en ting den er kjent (astma) men forkjølelse er nyoppstått og da får ikke barn være i bhg nå med mindre du tester han for covid 19 og den er negativ. Anonymkode: 5f96c...e9b
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #22 Skrevet 26. april 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hosten er en ting den er kjent (astma) men forkjølelse er nyoppstått og da får ikke barn være i bhg nå med mindre du tester han for covid 19 og den er negativ. Anonymkode: 5f96c...e9b Haha, dette er det verste sprøytet jeg har hørt! Nei, det er ingen automatisk testing av syke barn i barnehage, og det er 1 dags symptomfrihet som gjelder, uansett. Anonymkode: 35c11...ca4
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #23 Skrevet 26. april 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Haha, dette er det verste sprøytet jeg har hørt! Nei, det er ingen automatisk testing av syke barn i barnehage, og det er 1 dags symptomfrihet som gjelder, uansett. Anonymkode: 35c11...ca4 Beklager. Ikke det verste sprøytet. Men det er nokså irritererende med dere som enda ikke gir dere på dette med testing. Det skjer bare ikke, og det er på tide å innse det. Dessuten ville en negativ test uansett ikke gitt fripass i barnehage om han ellers hadde luftveissymptomer. Anonymkode: 35c11...ca4
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #24 Skrevet 26. april 2020 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Beklager. Ikke det verste sprøytet. Men det er nokså irritererende med dere som enda ikke gir dere på dette med testing. Det skjer bare ikke, og det er på tide å innse det. Dessuten ville en negativ test uansett ikke gitt fripass i barnehage om han ellers hadde luftveissymptomer. Anonymkode: 35c11...ca4 Jo i min bhg har han fått kommer etter negativ test om han er snufsete, jeg sier ikke at han må testes for vet at ikke alle blir testet, men om han ble testet og funnet negativ så kan han vende tilbake. Anonymkode: 5f96c...e9b
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #25 Skrevet 26. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jo i min bhg har han fått kommer etter negativ test om han er snufsete, jeg sier ikke at han må testes for vet at ikke alle blir testet, men om han ble testet og funnet negativ så kan han vende tilbake. Anonymkode: 5f96c...e9b OK, skal ikke si noe spesifikt om din barnehage. Det er bare helt normalt at barnehager ikke vil ha ungene tilbake før de er symptomfrie, også til vanlig. Men det er mulig de tar en spansk en her, og sier at folk kan komme tilbake på dagen hvis de har en negativ test. Enten fordi de vet at det ikke kommer til å skje. Eller fordi de håper at noen skal klare å få testet ungene sine (og dermed selv vite litt mer om smitten finnes rundt de). Så hvis det er barnehagen som har fortalt deg dette, da er det ikke deg jeg er oppgitt over, men barnehagen din. Beklager igjen! Anonymkode: 35c11...ca4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå