Gå til innhold

Falske bekymringsmeldinger til barnevernet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en tid tilbake så senste min tidligere svigerfamilie falske meldinger på meg om hvordan barna hadde det. Det ble levert 3 skriftelige bekymringsmeldinger og flere over tlf. Barnevernet lagde omsorgsovertakelse sak.  

Etter litt hjelp fra en advokat så trakk barnevernet seg vekk da de ikke har grunnlag for å hente barna mine. Barnevernet lagde mye uro rundt mine barn og meg. Barna følte seg ikke trygge. 

Det jeg lurer på er om hvordan straff det er på å skrive falske bekymringsmeldinger. Hvor mye skal til for å få straff. ? 

Anonymkode: ca71c...33e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

For en tid tilbake så senste min tidligere svigerfamilie falske meldinger på meg om hvordan barna hadde det. Det ble levert 3 skriftelige bekymringsmeldinger og flere over tlf. Barnevernet lagde omsorgsovertakelse sak.  

Etter litt hjelp fra en advokat så trakk barnevernet seg vekk da de ikke har grunnlag for å hente barna mine. Barnevernet lagde mye uro rundt mine barn og meg. Barna følte seg ikke trygge. 

Det jeg lurer på er om hvordan straff det er på å skrive falske bekymringsmeldinger. Hvor mye skal til for å få straff. ? 

Hvordan vet du at de var falske? Bekymringen kan være ekte selv om det ikke ble omsorgsovertakelse. Hva gikk bekymringene ut på?

Anonymkode: 147f7...0cd

Skrevet

Det gikk ut på at barna ikke hadde det bra. At barna ikke hadde klær nok. De fikk ikke mat. Barnehagen, helsestasjon og lege støttet meg. De har aldri sett noen ting til det som stod i meldingene. 

Meldingene ble sendt for at barnefar skulle få full omsorg. 

Skrevet

Systemet er ikke godt nok utviklet. Man kan aldri vite når det er falskt og ekte, derfor må de undersøke. Men de pleier raskt å finne ut om det ikke er hold i påstandene og saken blir da henlagt. 

Det din eks eventuelt taper på er at han kan få redusert samvær ved neste rettsrunde i stede for mer.

Kjenner til ei sak der familien til faren er helt grusomme. De hater mora like mye som Joe Exotic hater Corol Baskin.

Hun er frikjent på alle punkter, hele Heien. Men eksen og familien får ingen straff. 

Anonymkode: af292...089

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det gikk ut på at barna ikke hadde det bra. At barna ikke hadde klær nok. De fikk ikke mat. Barnehagen, helsestasjon og lege støttet meg. De har aldri sett noen ting til det som stod i meldingene. 

Meldingene ble sendt for at barnefar skulle få full omsorg. 

Bv hadde ikke gått for omsorgsovertakelse uten å ha snakket mes barnehage, helsestasjon og lege. Det skal være veldig prekært for at de gir omsorgen til far. Det med mat og klær vil de jo fort kunne se ut i fra klesskap og hvor mye penger som brukes på å kjøpe mat. De må ha sagt noe mer for at bv skal reagere så alvorlig. 

Anonymkode: f2a0d...8b5

Skrevet

Spørsmålet her er ikke hva som gjorde at barnevernet opprettet sak eller hvordan de gjorde ting. Men om det er straff for sånne meldinger som putter folk gjennom et helvette. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spørsmålet her er ikke hva som gjorde at barnevernet opprettet sak eller hvordan de gjorde ting. Men om det er straff for sånne meldinger som putter folk gjennom et helvette. 

Hvis det er helt tydelig oppspinn og "hevn" kan du kanskje anmelde for ærekrenkelse? Men da må du være sikker på at de faktisk ikke hadde bekymring (bekymringer kan jo også være grunnløse).

Anonymkode: d896a...6c4

Skrevet
45 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det finnes ingen straff per se. For det vil jo gjøre at folk ikke tør sende bekymringsmeldinger i frykt for å ta feil. Noe som ville vært STERKT uønskelig fra de flestes side. 

Derimot kan det finnes en «skjult straff» ved at en forelder regnes som mindre skikket dersom han/hun forsøker å trenere samvær. Noe man i aller høyeste grad gjør når man melder falsk til barnevernet.

Ikke bare går dette ut over de aktuelle barna og deres andre forelder, det går også ut over alle andre barn som behøver barnevern. Det viser en helt utrolig dårlig evne til omsorg og foreldreskap. 

Anonymkode: 77360...b57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...