Gå til innhold

Mannen og eg hakker konstant på kvarandre.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan snu trenden? Har slitt i lengre periode. Mye å gjøre, diagnosebarn som krev ekstra oppfølgning, lite nærhet, osv

Anonymkode: a0857...15b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Møt hverandre med forståelse i stede for fordømmelse. Enkelt og vanskelig. 

En av dere får begynne. 

Anonymkode: 40681...1fa

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Møt hverandre med forståelse i stede for fordømmelse. Enkelt og vanskelig. 

En av dere får begynne. 

Ja, forferdelig vanskelig i det sporet vi har kommet inn i.HI

Anonymkode: a0857...15b

Skrevet

En av dere, kanskje du, må ta initiativ til  en samtale. Så må dere høre med hverandre om dere er enige i at dere ønsker å leve sammen og ikke vil ha denne hakkingen. Deretter må begge klare å gå i seg selv. Bli enige om å innrømme overfor hverandre f eks. tre ting hver dere vet, og forstår, at motparten kan bli irritert over. Vare det å få anerkjenne dette kan hjelpe. Etterpå må dere, sammen eller hver for dere, tenke over hva som er mulig å leve med. F.eks. kan du gjerne leve med at han ikke setter ting rett i oppvaskmaskinen, men ikke med at de sure sokkene ligger strødd (bare eksempel). Dere må ha like mange ting dere presenterer for hverandre. Bli så enige om at dere jobber med å forbedre dere på f.eks. tre ting hver, og at motparten har lov å minne deg på dette, men på en smilende og hyggelig måte, type smile og si "husk sokkene da, Per!". 

Når dette er gjort, må altså begge både øve på å endre noe ved seg selv, samt øve seg på å ikke la seg irritere over alt. Gi hverandre minst et kompliment hver dag for noe den andre gjorde bra ("måten du taklet barnets raserianfall på i dag, var strålende!"). Venn dere til å aldri si ting som "Du skal da alltid...!", eller "Du gjør aldri...!", men spør, si "Jeg hadde blitt glad hvis du kunne..." osv. 

Alt dette tar litt tid å venne seg til, og begge MÅ være enige om at dere skal prøve. Men da blir det også bra. Mannen min og jeg har vært sammen i over 20 år nå og har to diagnosebarn som krever mye, så dette har jeg erfaring med. 

Anonymkode: 26a53...948

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

En av dere får begynne. 

Der har du 🔑

Anonymkode: 73845...2a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...