Gå til innhold

Synes det har vært så mange selvmord de siste månedene


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vet om flere småbarnsforeldre som har tatt livet sitt. Kan noen hjelpe meg å forstå hvordan de klarer dette, selv om de er syke?

Anonymkode: 90b9b...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan de klarer det? Fordi smerten ved å skulle leve trolig føles langt større og uoverkommelig enn det å avslutte, vil jeg tro.

Så sterk depresjon har ikke nødvendigvis noe med livsstituasjonen ellers å gjøre eller om man har barn eller ikke. De er svært alvorlig syke.

 

Anonymkode: fbf95...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usmakelig tråd. Du forsøker å fremstå som medfølende og voksen. Sannheten er at du er en idiot. 

Anonymkode: 1ad1e...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Usmakelig tråd. Du forsøker å fremstå som medfølende og voksen. Sannheten er at du er en idiot. 

Anonymkode: 1ad1e...6a0

Dette. Hyene. 

Anonymkode: 2beab...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her. Hvorfor det egentlig? Ingen navn nevnes, det snakkes bare generelt om hva som kan føre til at man havner på et så mørkt sted i livet. Jeg mente absolutt ikke noe vondt med innlegget mitt, bare å høre hva andre tenker rundt dette.

Anonymkode: 90b9b...668

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hi her. Hvorfor det egentlig? Ingen navn nevnes, det snakkes bare generelt om hva som kan føre til at man havner på et så mørkt sted i livet. Jeg mente absolutt ikke noe vondt med innlegget mitt, bare å høre hva andre tenker rundt dette.

Anonymkode: 90b9b...668

Nye eller gamle traumer, fysisk og/eller psykisk sykdom, tap, store livsendringer, rus, økonomi... det er jo utallige årsaker.

Spørsmålet er heller hvorfor de ikke har fått mer hjelp, eller hvorfor behandling ikke alltid fungerer - og ikke minst hva som kan gjøres for å få ned tallene.

Anonymkode: fbf95...2fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan de klarer det? Hvordan de klarer å forlate barna sine? Fordi du aaaaaaaldri hadde klart det? Du mener sikkert ikke vondt, men det er en veldig tankeløs kommentar på grensen til dumskap. 
Hvordan de klarer det? Det bare gjør det. Fordi de ikke får den hjelpen de trenger. Derfor. 

Anonymkode: 1ad1e...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ingen her inne som vet akkurat hvorfor disse foreldrene skal ha tatt livet  av seg. Synest også dette var en usmakelig tråd. 

Anonymkode: fc768...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som tar livet sitt er ikke frisk. Er umulig for oss å vite hvorfor noen bestemmer seg for å ta livet sitt. 

Anonymkode: 03503...294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig må man kunne snakke om selvmord,  og lure på det HI lurer på, uten å få kjeft. Vi bør snakke om det, det kan være med på å forebygge. Det er for enkelt å si at alle som begår selvmord er syke, selv om mange er deprimerte når de gjør det. I noen samfunn er det mer akseptert enn i andre, noe som tilsier at det er andre faktorer som spiller inn enn bare sykdom, og å finne disse faktorene kan bidra til å senke antall selvmord. F eks kan vi se på hvordan vi omtaler kjente personers selvmord. Ari Behns død medførte at han ble hyllet og elsket i media, til dels ble det romantisert, med myten om den «ulykkelige kunstneren». Dette tror jeg har bidratt til flere selvmord i tiden etterpå, og hvis det stemmer, så er det noe vi kan unngå. Det er blant annet derfor det er viktig å snakke om det!

Anonymkode: 4d30a...c4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så vidt jeg vet har ikke selvmordsraten gått opp i det siste. Jeg tror kanskje det bare er tilfeldog at du opplever mange nå, eventuelt at du legger mer merke til det fordi du følger mer med på nyhetene eller liknende.

Anonymkode: a21e9...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange usaklige kommentarer. Dette er da ikke noe tabu, og HI har ikke utlevert noen som helst!

Anonymkode: e55c3...2ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...