Gå til innhold

Må være alkohol med

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hver gang mannen min skal finne på noe med kompiser, så skal det drikkes. Lurer på om det er 50 års krise. Noen ganger er det 2 ganger i uken og så kan det være noen uker uten. Jeg blir litt irritert over at dem må drikke når dem møtes. Han skjønner ikke hvorfor jeg blir irritert. Det er vanlig at man gjør det, mener han. Kanskje jeg som er rar. Jeg er oppvokst med en far som var periode alkoholiker,  så jeg har ett anstrengt forhold til alkohol og fulle folk 

Anonymkode: 12d30...b5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Viser han tegn på å være periodealkoholiker? Viser han seg tydelig full forran barna? 

Generelt tenker jeg at han har rett. Men viser han problem med å takle det, ville jeg gitt tydelig beskjed om at det ikke er greit.

Anonymkode: 5f461...6ec

Skrevet

Hva mener du med alkohol med da? Stor forskjell på å ta en øl og ti øl... 

Min mann drikker øl et par ganger i uka han også, men aldri mer enn en, noen ganger to, små bokser. Ser ingen problemer med det selv om jeg ikke drikker i det hele tatt selv. 

Er ikke snakk om fyll liksom... 

Anonymkode: 0081e...593

Skrevet

Min mann tar gjerne en øl med kompisen ute i solen. Forskjell på 1 øl og 10. 

Anonymkode: 2f8df...c88

Skrevet

Han er beruset når han kommer hjem ja. Og noen ganger er barna våken. Han gjør ikke noe når han kommer hjem, men ungene ser at han er full. 

Anonymkode: 12d30...b5d

Skrevet

Uansett riktig eller ikke, aner ikke hvor mye han drikker, så umulig å si. Men dere to må prate sammen om dette. På en god måte. Tenker at han bør være lydhør for at du har et anstrengt forhold til dette med din bakgrunn, men det er også viktig at ikke mannen din skal stå ansvarlig for det din far har gjort. Senk garden, legg korta på bordet og snakk ut om dette i rolige former. En dag han ikke skal ut. Noe jeg har erfart er å ikke si så mye selv, men kanskje spørre litt mer hva den andre tenker. Av og til resonnerer man frem til det samme underveis. Da blir det ikke belærende eller anklagende. 

Anonymkode: 30932...c10

Skrevet

Det var sånn jeg begynte. Nå er jeg alene, får ikke lov av barnevernet å se barna mine. Om du kan, få han på rett spor. Det er så enkelt å si at jamen det er jo bare noen øl nå og da. Plutselig eskalerer det.

Jeg har ødelagt mitt eget liv pga det. Jeg jobber selvfølgelig tett med legen og andre instanser for å bli bedre.

Anonymkode: 9626d...361

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...