Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #1 Skrevet 25. april 2020 Har en på 2 år som kun sover i vogn på dagtid.. Har nå feber, 39, men synkende da han har fått nurofen. Ville du latt ungen sove ute? Ligger ikke i trekk, bruker regntrekk for å forhindre vind fra alle kanter. Med stor åpning foran, myggnetting utenpå. Lett påkledning i vårpose.. Skal sies at jeg avventer for å ta ny febermåling, og antar den er en del lavere da Anonymkode: 7b83d...b9a
Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #2 Skrevet 25. april 2020 Det viktigste er jo ikke temperaturen men almenntilstanden. Hvordan er den? Hvis den er god, så hadde jeg nok lagt barnet ute, så kanskje temperaturen gikk ned ved søvn. Hvis ikke så hadde jeg lagt barnet inne slik at det kunne vært lettere påkledt, og enklere å ta av og på pledd. Anonymkode: eee0d...3c2
Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #3 Skrevet 25. april 2020 Veldig god almenntilstand. Spiser, ler, leker, drikker. Nå bar temp 38,7. Ja, vil også tro den synker når han sover Anonymkode: 7b83d...b9a
Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #4 Skrevet 25. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Veldig god almenntilstand. Spiser, ler, leker, drikker. Nå bar temp 38,7. Ja, vil også tro den synker når han sover Anonymkode: 7b83d...b9a Aha! Da hadde jeg bare puttet han rett ut og sett om han fikk sove. Anonymkode: eee0d...3c2
Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #5 Skrevet 25. april 2020 Det er en gammel mye at det er farlig med frisk luft når man har feber altså, så bare å la han sove ute. Men jeg reagerte på regntrekk og myggnetting, må jo bli utrolig tett inni der? Anonymkode: 51a41...983
Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #6 Skrevet 25. april 2020 Han sovnet med en gang.. Har ikke følt at det er tett eller klamt? Syns ungen har hatt veldig fin temp etter soving ute.. Er det veldig varmt/null vind, har jeg ikke regntrekket. Men nå var det ‘føles som 6’ og litt trekk. Anonymkode: 7b83d...b9a
Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #7 Skrevet 25. april 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er en gammel mye at det er farlig med frisk luft når man har feber altså, så bare å la han sove ute. Men jeg reagerte på regntrekk og myggnetting, må jo bli utrolig tett inni der? Anonymkode: 51a41...983 Det er aldri farlig med frisk luft, men mye enklere å ta av og på klær inne, enn i vogn, dersom temperaturen er vondt å regulere. Anonymkode: eee0d...3c2
Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #8 Skrevet 25. april 2020 Jeg ville ikke brukt regntrekket jeg da, men det bruker jeg bare når det regner. Blir da så tett luft nedi vogna. Anonymkode: 3c21c...8a4
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #9 Skrevet 26. april 2020 Han klarer ikke sove inne på dagtid ☹️ Men gikk veldig fint i vogn! Sov 2 timer ca og våknet med 37,4!! ❤️ Dessverre høy feber igjen i dag... Skjærer i mammahjertet!! Anonymkode: 7b83d...b9a
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #10 Skrevet 26. april 2020 8 hours ago, Anonym bruker said: Han klarer ikke sove inne på dagtid ☹️ Men gikk veldig fint i vogn! Sov 2 timer ca og våknet med 37,4!! ❤️ Dessverre høy feber igjen i dag... Skjærer i mammahjertet!! Anonymkode: 7b83d...b9a mammahjerte verste ordet som finnes 🙈 Anonymkode: ea958...7e5
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #11 Skrevet 26. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: mammahjerte verste ordet som finnes 🙈 Anonymkode: ea958...7e5 Enig i dette HI, det er ikke unormalt at barn har svingende temperatur. De svinger mye mer enn du og jeg, som er voksne. Det kan skyldes mye rart, og den er ikke nødvendigvis farlig i seg selv. Feber kan også være nyttig, kroppens immunforsvar jobber best, ved å ha en litt høy temperatur. Ville derfor ha droppet å bruke febernedsettende hvis barnet ellers er i fin form, da det kan forsinke denne prosessen. Det er alltid almenntilstanden som man bør se etter. Det er hvis den er dårlig, er det man bør sette inn tiltak. Og den blir dårlig når feberen går opp over normale svingninger. Dersom du vil ha en rask febernedsettende virkning kan det være lurt å kjøle ned med en lunken våt klut eller ta en tur ut i frisk luft. Særlig ved tett hals, piping og hosting, kan det være lurt å bære barnet med hodet opp og ut i frisk luft eller gi avkjølt drikke. Mange barn blir raskt mye bedre av dette. Samtidig, hvis du er bekymret over ofte eller mye feber, ville jeg tatt kontakt med helsesøster/lege. Bedt om vurdering. Bedt om råd. https://nhi.no/symptomer/barn/feber-hos-smabarn-veiviser/?page=all Anonymkode: eee0d...3c2
TinaK 1990 Skrevet 26. april 2020 #12 Skrevet 26. april 2020 Ville droppet regntrekket! Blir utrolig tett luft uansett
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #13 Skrevet 26. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Feber kan også være nyttig, kroppens immunforsvar jobber best, ved å ha en litt høy temperatur. Ville derfor ha droppet å bruke febernedsettende hvis barnet ellers er i fin form, da det kan forsinke denne prosessen. Glemte å skrive det, men jeg ville heller satset på å la barnet sove litt lengre enn vanlig, enn å gi febernedsettende. Anonymkode: eee0d...3c2
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #14 Skrevet 26. april 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Glemte å skrive det, men jeg ville heller satset på å la barnet sove litt lengre enn vanlig, enn å gi febernedsettende. Anonymkode: eee0d...3c2 Gir febernedsettende når temp bikker 39,5.. Har selvfølgelig rådført meg med lege! I dag har tempen vært over 40.. Da må jeg gi. Våknet også med feber etter dupp. Så det hjelper ikke å bare sove lenge... Dessverre Anonymkode: 7b83d...b9a
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #15 Skrevet 26. april 2020 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gir febernedsettende når temp bikker 39,5.. Har selvfølgelig rådført meg med lege! I dag har tempen vært over 40.. Da må jeg gi. Våknet også med feber etter dupp. Så det hjelper ikke å bare sove lenge... Dessverre Anonymkode: 7b83d...b9a Nei, den ser jeg! Men almenntilstanden er vel ikke på topp heller da, når det nærmer seg 40? Tenkte mest når barnet ellers er i slaget og virker pigg. Det er da jeg ville ha droppet febernedsettende, og satset på litt lengre dupp. Fikk kanskje et litt feilaktig inntrykk ettersom du beskrev barnet som tilsynelatende frisk i de første innleggene. Men det var jo etter febernedsettende. Anonymkode: eee0d...3c2
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #16 Skrevet 26. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, den ser jeg! Men almenntilstanden er vel ikke på topp heller da, når det nærmer seg 40? Tenkte mest når barnet ellers er i slaget og virker pigg. Det er da jeg ville ha droppet febernedsettende, og satset på litt lengre dupp. Fikk kanskje et litt feilaktig inntrykk ettersom du beskrev barnet som tilsynelatende frisk i de første innleggene. Men det var jo etter febernedsettende. Anonymkode: eee0d...3c2 Han er veldig pigg! Akkurat når den bikker 40 hender det han er noe redusert.. Men kan fint smile, le, løpe rundt og danse med 39,6 😅 Fint det altså.. Men legene anbefaler å gi når den overstiger 39,5! Så dette rådet følger jeg 😊 Hatt god effekt av det. Anonymkode: 7b83d...b9a
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #17 Skrevet 26. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han er veldig pigg! Akkurat når den bikker 40 hender det han er noe redusert.. Men kan fint smile, le, løpe rundt og danse med 39,6 😅 Fint det altså.. Men legene anbefaler å gi når den overstiger 39,5! Så dette rådet følger jeg 😊 Hatt god effekt av det. Anonymkode: 7b83d...b9a Det er bra! Du kjenner han jo best og tar de beste vurderingene på eventuelle endringer. Men tenker da at da er det bare fint om han sover ute så lenge dette fungerer. Håper det snart roer seg med feberen Anonymkode: eee0d...3c2
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #18 Skrevet 26. april 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er bra! Du kjenner han jo best og tar de beste vurderingene på eventuelle endringer. Men tenker da at da er det bare fint om han sover ute så lenge dette fungerer. Håper det snart roer seg med feberen Anonymkode: eee0d...3c2 Ja, om allmenntilstanden plutselig skulle bli dårlig, er jeg på alerten 😅 Siden jeg er vandt med full rulle uansett temp!! Takk for det ❤️ Anonymkode: 7b83d...b9a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå