Gå til innhold

Hva griller dere i hverdagen. Inkludert tilbehør?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tar gjerne i mot tips. Merker jeg kan bli litt matlei av å grille mye.

Anonymkode: 5a6b8...473

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer an på hvor mye tid vi har tilgjengelig. På de travleste dagene lages middag på 5 minutter, enten pølser i brød eller fiskekaker i lompe.

Med bedre tid blir det gjerne fiskefilet, kyllingfilet, sommerkoteletter. I helgene helst hjortefilet. 

Anonymkode: bcd01...9c5

Skrevet

Alle slags fileter, fiskefilet, kyllingfilet, svinefilet osv.

Biff.

Koteletter (men de er egentlig best langtidsstekt i ovn)

Grillskiver og sånne ferdig marinerte ting om vi har litt tiden tid, ellers lager vi marinader selv.

Grillspyd.

Av og til pølser, men vi er ikke veldig glad i det noen av oss.

Lager som oftest tilbehøret inne, så det kan være enkelt som frossen pommes frites i langpanna eller boil-in-bag ris, eller mer tradisjonelle ting som kokte poteter, ungene er også veldig glad i ovnsbakte båtpoteter og det hender vi lager bakte poteter eller fløtegratinerte poteter.

Har ofte stekte grønnsaker, enkleste er å steke f.eks sopp og løk i stekepannen inne, men vi har også ganske ofte maiskolber på grillen eller asparges. Lager salat også innimellom. Noe grønnsaker har vi alltid.

Lager ofte peppersaus, det er enkelt å lage selv, men det hender vi bruker en posesaus også, som barnaise.

Anonymkode: 0f9b8...e45

Skrevet

Denne uka har vi grillet:

Hjemmelaget kyllingspyd

Grillskiver

Kyllingfilet

Angusbiff

Fiskeburger

Tilbehør: maiskolber, potetsalat, ris, pommes noisette, bearnaise saus, brokkoli, squash, avokado, salat, tomat og agurk. 

Anonymkode: 613a2...e56

Skrevet

Jeg lager ofte pakker i metallfolie.

- Oppskåren potet blandet med litt olje, salt og hakket persille.

- Fisk med salt, pepper, sitron og litt smør.

- Marinerte kjøttbiter.

- Kålrotbiter og gulrotbiter med salt, pepper, olje og evn noe krydderurter.

Anonymkode: e69ce...e35

Skrevet

Takk for tips😋

Anonymkode: 5a6b8...473

Skrevet

Her går det mest i kyllingspyd, burger, pølser og fisk. Biff i helgen. Jeg spiser kun kylling og fisk av dette, barna er mest glad i burger og pølse, men spiser litt fisk og kylling, og ene elsker biff. Maiskolber må vi ha til, så har vi alltid salat. Jeg griller squash, søt paprika, fylt tomat, fylt sopp. 

Anonymkode: 35dab...b1c

Skrevet

Laksespyd. Skjærer laksefilet i terninger, drysser på salt og pensler m sweet chilisaus og drysser sesamfrø over. Har salat til. Og pølser....gjerne lamme, chili, ost etc :)

Anonymkode: a172d...0eb

Skrevet

Alt av kjøtt og fisk. Ofte med brokkolisalat til kjøtt. Lager tzatziki til fisk. Ris, ovnsbakte poteter har vi også en del.

Anonymkode: 33bb1...2cc

Skrevet

Glad i coleslaw som tilbehør.

Anonymkode: 1abce...216

Skrevet

Koteletter

Pølser

Hamburger

Grillspyd

Flinstek/Wilmastek

Alt av kjøtt...

Mais

Grillede tomater med hvitløk og oregano

Eplesalat (som potetsalat)

Hvitløk og ingefær marinert squash og aubergine

Kryddret potetskiver

Alufoliepakke med løk, maiskorn, paprika, sopp etc

Anonymkode: 5c887...f5e

Skrevet

Jeg griller alt

pølser

kylling

fisk

steik

ribbe

flintsteik

koteletter

poteter

grønnsaker

alt... 

Anonymkode: a34d2...2b3

Skrevet

Griller det meste av kjøtt og fisk, men tilbehøret gjør hele grillmåltidet, syns jeg. I det siste har jeg hatt brokkolisalat til, hjemmelaget potetsalat eller smørdamet nykål. Ellers er det nydelig å grille hele gule løk, de blir søte og gode. Griller også mye grønnsaker, syns grillet tomat er herlig. 

Anonymkode: 1e218...0b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...