Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #1 Skrevet 25. april 2020 Tar gjerne i mot tips. Merker jeg kan bli litt matlei av å grille mye. Anonymkode: 5a6b8...473
Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #2 Skrevet 25. april 2020 Kommer an på hvor mye tid vi har tilgjengelig. På de travleste dagene lages middag på 5 minutter, enten pølser i brød eller fiskekaker i lompe. Med bedre tid blir det gjerne fiskefilet, kyllingfilet, sommerkoteletter. I helgene helst hjortefilet. Anonymkode: bcd01...9c5
Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #3 Skrevet 25. april 2020 Alle slags fileter, fiskefilet, kyllingfilet, svinefilet osv. Biff. Koteletter (men de er egentlig best langtidsstekt i ovn) Grillskiver og sånne ferdig marinerte ting om vi har litt tiden tid, ellers lager vi marinader selv. Grillspyd. Av og til pølser, men vi er ikke veldig glad i det noen av oss. Lager som oftest tilbehøret inne, så det kan være enkelt som frossen pommes frites i langpanna eller boil-in-bag ris, eller mer tradisjonelle ting som kokte poteter, ungene er også veldig glad i ovnsbakte båtpoteter og det hender vi lager bakte poteter eller fløtegratinerte poteter. Har ofte stekte grønnsaker, enkleste er å steke f.eks sopp og løk i stekepannen inne, men vi har også ganske ofte maiskolber på grillen eller asparges. Lager salat også innimellom. Noe grønnsaker har vi alltid. Lager ofte peppersaus, det er enkelt å lage selv, men det hender vi bruker en posesaus også, som barnaise. Anonymkode: 0f9b8...e45
Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #4 Skrevet 25. april 2020 Denne uka har vi grillet: Hjemmelaget kyllingspyd Grillskiver Kyllingfilet Angusbiff Fiskeburger Tilbehør: maiskolber, potetsalat, ris, pommes noisette, bearnaise saus, brokkoli, squash, avokado, salat, tomat og agurk. Anonymkode: 613a2...e56
Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #5 Skrevet 25. april 2020 Jeg lager ofte pakker i metallfolie. - Oppskåren potet blandet med litt olje, salt og hakket persille. - Fisk med salt, pepper, sitron og litt smør. - Marinerte kjøttbiter. - Kålrotbiter og gulrotbiter med salt, pepper, olje og evn noe krydderurter. Anonymkode: e69ce...e35
Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #6 Skrevet 25. april 2020 Takk for tips😋 Anonymkode: 5a6b8...473
Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #7 Skrevet 25. april 2020 Her går det mest i kyllingspyd, burger, pølser og fisk. Biff i helgen. Jeg spiser kun kylling og fisk av dette, barna er mest glad i burger og pølse, men spiser litt fisk og kylling, og ene elsker biff. Maiskolber må vi ha til, så har vi alltid salat. Jeg griller squash, søt paprika, fylt tomat, fylt sopp. Anonymkode: 35dab...b1c
Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #8 Skrevet 25. april 2020 Laksespyd. Skjærer laksefilet i terninger, drysser på salt og pensler m sweet chilisaus og drysser sesamfrø over. Har salat til. Og pølser....gjerne lamme, chili, ost etc Anonymkode: a172d...0eb
Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #9 Skrevet 25. april 2020 Alt av kjøtt og fisk. Ofte med brokkolisalat til kjøtt. Lager tzatziki til fisk. Ris, ovnsbakte poteter har vi også en del. Anonymkode: 33bb1...2cc
Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #10 Skrevet 25. april 2020 Glad i coleslaw som tilbehør. Anonymkode: 1abce...216
Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #11 Skrevet 25. april 2020 Koteletter Pølser Hamburger Grillspyd Flinstek/Wilmastek Alt av kjøtt... Mais Grillede tomater med hvitløk og oregano Eplesalat (som potetsalat) Hvitløk og ingefær marinert squash og aubergine Kryddret potetskiver Alufoliepakke med løk, maiskorn, paprika, sopp etc Anonymkode: 5c887...f5e
Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #12 Skrevet 25. april 2020 Jeg griller alt pølser kylling fisk steik ribbe flintsteik koteletter poteter grønnsaker alt... Anonymkode: a34d2...2b3
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #13 Skrevet 26. april 2020 Griller det meste av kjøtt og fisk, men tilbehøret gjør hele grillmåltidet, syns jeg. I det siste har jeg hatt brokkolisalat til, hjemmelaget potetsalat eller smørdamet nykål. Ellers er det nydelig å grille hele gule løk, de blir søte og gode. Griller også mye grønnsaker, syns grillet tomat er herlig. Anonymkode: 1e218...0b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå