Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #1 Skrevet 24. april 2020 Barnet mitt har starts dato den 15.08.20 men betyr det at man må sende barnet? Går det an og vente litt i feks 3-4 måneder og fortsatt ha plassen? Leste en tråd der noen hadde starts dato i august men sendte ikke barnet før desember er det mulig? eller må barnet begynne i starts datoen? Anonymkode: 54128...e7c
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #2 Skrevet 24. april 2020 Det går sikkert å vente så lenge du likevel betaler for plassen. Anonymkode: 5564e...454
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #3 Skrevet 24. april 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det går sikkert å vente så lenge du likevel betaler for plassen. Anonymkode: 5564e...454 hvor mye betaler man? får man utbetalt kontantstøtten fortsatt? Anonymkode: 54128...e7c
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #4 Skrevet 24. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: hvor mye betaler man? får man utbetalt kontantstøtten fortsatt? Anonymkode: 54128...e7c Ligger vel på ca 3500 kr per måned. Nei kontantstøtten ryker selvsagt så fort du får bhgplass,de driter i om du bruker den eller ikke. Anonymkode: 61f5b...551
Optatium Skrevet 25. april 2020 #5 Skrevet 25. april 2020 Barnehage koster ca 4000kr inkludert kostpenger. Kontantstøtte får du ikke når du har plass. Mange venter og betaler for plassen så lenge, har man mulighet er jo det flott, men veldig mange har ikke muligheten og det går også bra ☺️
Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #6 Skrevet 25. april 2020 Vi søkte inn i august , starta i oktober, slapp til og med å betale. Anonymkode: 03ba8...fab
Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #7 Skrevet 25. april 2020 Her jeg bor godtar kommunen å utsette oppstart til 1. Oktober. Etter denne dato mister man tildelt plass om ikke barnet starter. Anonymkode: d0f5b...3b5
Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #8 Skrevet 25. april 2020 Hør med barnehagen. 😉 Anonymkode: 70f11...5b6
Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #9 Skrevet 25. april 2020 1 time siden, Optatium skrev: Barnehage koster ca 4000kr inkludert kostpenger. Kontantstøtte får du ikke når du har plass. Mange venter og betaler for plassen så lenge, har man mulighet er jo det flott, men veldig mange har ikke muligheten og det går også bra ☺️ Det var mye. Her betaler vi 3400,- inkl kostpenger. Anonymkode: 70f11...5b6
Optatium Skrevet 25. april 2020 #10 Skrevet 25. april 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det var mye. Her betaler vi 3400,- inkl kostpenger. Anonymkode: 70f11...5b6 Kan hende jeg roter, jeg får søskenmoderasjon og redusert regning fra kommunen, så jeg tuller sikkert med utgangsprisen, beklager!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #11 Skrevet 25. april 2020 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Hør med barnehagen. 😉 Anonymkode: 70f11...5b6 1 time siden, Optatium skrev: Kan hende jeg roter, jeg får søskenmoderasjon og redusert regning fra kommunen, så jeg tuller sikkert med utgangsprisen, beklager! 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Det var mye. Her betaler vi 3400,- inkl kostpenger. Anonymkode: 70f11...5b6 får man fortsatt betalt kontantstøtte om barnet har fått plass men man venter f.eks til neste januar. Eller så tar de det vekk siden man må betale Bhg? Anonymkode: 54128...e7c
Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #12 Skrevet 25. april 2020 HERREGUD, ja den bortfaller. Har du det tungt for det? Hvis du ikke har råd til å sende ungen i kinder, så har du den hjemme! Anonymkode: e69c5...519
Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #13 Skrevet 25. april 2020 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: får man fortsatt betalt kontantstøtte om barnet har fått plass men man venter f.eks til neste januar. Eller så tar de det vekk siden man må betale Bhg? Anonymkode: 54128...e7c 😂😂😂 Anonymkode: afc2f...989
Bergen_by Skrevet 25. april 2020 #14 Skrevet 25. april 2020 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: får man fortsatt betalt kontantstøtte om barnet har fått plass men man venter f.eks til neste januar. Eller så tar de det vekk siden man må betale Bhg? Anonymkode: 54128...e7c Dette har du fått svar på mange ganger allerede! Ja du mister kontantstøtte samme dag som du får tildelt bhgplass,uavhengig om du bruker plassen eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #15 Skrevet 25. april 2020 10 minutter siden, Bergen_by skrev: Dette har du fått svar på mange ganger allerede! Ja du mister kontantstøtte samme dag som du får tildelt bhgplass,uavhengig om du bruker plassen eller ikke. ja uavhenging er det jeg mener, Anonymkode: 54128...e7c
Anonym bruker Skrevet 25. april 2020 #16 Skrevet 25. april 2020 Ja, uavhengig av om du bruker plassen. En barnehageplass koster veldig mye mer for samfunnet enn det den enkelte betaler i egenandel. Kontantstøtte gis til de som IKKE har fått barnehageplass og som staten dermed ikke allerede har sponset. Anonymkode: 5564e...454
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #17 Skrevet 26. april 2020 Her får man ikke beholde plassen hvis den ikke brukes på så lang tid, selv om man betaler Anonymkode: 6b358...606
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #18 Skrevet 26. april 2020 Du mister kontantstøtten når barnet begynner i bhg, men du får kontantstøtten for den mnd barnet begynner i bhg. Så du vil få kontantstøtte for august selvom barnet har fått plass fra 15.8. Om du velger å bruke den eller ikke har ingenting å si, du mister kontantstøtten etter august mnd. Du kan velge å holde barnet hjemme fra bhg og begynne noen mnd senere,men for å beholde plassen må du betale for den. fra nav.no: »Du kan få kontantstøtte for barn mellom 1 og 2 år, det vil si fra og med den måneden barnet fyller 13 måneder til og med den måneden barnet fyller 23 måneder. Du kan maksimalt få støtte i 11 måneder. Hvis barnet begynner i barnehage, blir kontantstøtten utbetalt til og med den måneden barnet er tildelt barnehageplass.» Anonymkode: a24a4...342
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #19 Skrevet 26. april 2020 On 4/24/2020 at 11:45 PM, Anonym bruker said: Barnet mitt har starts dato den 15.08.20 men betyr det at man må sende barnet? Går det an og vente litt i feks 3-4 måneder og fortsatt ha plassen? Leste en tråd der noen hadde starts dato i august men sendte ikke barnet før desember er det mulig? eller må barnet begynne i starts datoen? Anonymkode: 54128...e7c da må du betale.. Anonymkode: 2e42c...4f6
Anonym bruker Skrevet 26. april 2020 #20 Skrevet 26. april 2020 Tror du slipper å betale matpenger, men må betale for plassen. Anonymkode: 2e211...648
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå