Gå til innhold

endre starts dato i bhg


Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt har starts dato den 15.08.20 men betyr det at man må sende barnet?

Går det an og vente litt i feks 3-4 måneder og fortsatt ha plassen? Leste en tråd der noen hadde starts dato i august men sendte ikke barnet før desember er det mulig? eller må barnet begynne i starts datoen?

Anonymkode: 54128...e7c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går sikkert å vente så lenge du likevel betaler for plassen.

Anonymkode: 5564e...454

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det går sikkert å vente så lenge du likevel betaler for plassen.

Anonymkode: 5564e...454

hvor mye betaler man? får man utbetalt kontantstøtten fortsatt?

Anonymkode: 54128...e7c

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

hvor mye betaler man? får man utbetalt kontantstøtten fortsatt?

Anonymkode: 54128...e7c

Ligger vel på ca 3500 kr per måned.

Nei kontantstøtten ryker selvsagt så fort du får bhgplass,de driter i om du bruker den eller ikke.

Anonymkode: 61f5b...551

Skrevet

Barnehage koster ca 4000kr inkludert kostpenger. Kontantstøtte får du ikke når du har plass. Mange venter og betaler for plassen så lenge, har man mulighet er jo det flott, men veldig mange har ikke muligheten og det går også bra ☺️

Skrevet

Vi søkte inn i august , starta i oktober,  slapp til og med å betale.  

Anonymkode: 03ba8...fab

Skrevet

Her jeg bor godtar kommunen å utsette oppstart til 1. Oktober. Etter denne dato mister man tildelt plass om ikke barnet starter. 

Anonymkode: d0f5b...3b5

Skrevet

Hør med barnehagen.  😉

Anonymkode: 70f11...5b6

Skrevet
1 time siden, Optatium skrev:

Barnehage koster ca 4000kr inkludert kostpenger. Kontantstøtte får du ikke når du har plass. Mange venter og betaler for plassen så lenge, har man mulighet er jo det flott, men veldig mange har ikke muligheten og det går også bra ☺️

Det var mye. Her betaler vi 3400,- inkl kostpenger.

Anonymkode: 70f11...5b6

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var mye. Her betaler vi 3400,- inkl kostpenger.

Anonymkode: 70f11...5b6

Kan hende jeg roter, jeg får søskenmoderasjon og redusert regning fra kommunen, så jeg tuller sikkert med utgangsprisen, beklager! 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hør med barnehagen.  😉

Anonymkode: 70f11...5b6

 

1 time siden, Optatium skrev:

Kan hende jeg roter, jeg får søskenmoderasjon og redusert regning fra kommunen, så jeg tuller sikkert med utgangsprisen, beklager! 

 

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var mye. Her betaler vi 3400,- inkl kostpenger.

Anonymkode: 70f11...5b6

får man fortsatt betalt kontantstøtte om barnet har fått plass men man venter f.eks til neste januar. Eller så tar de det vekk siden man må betale Bhg? 

Anonymkode: 54128...e7c

Skrevet

HERREGUD, ja den bortfaller. Har du det tungt for det? Hvis du ikke har råd til å sende ungen i kinder, så har du den hjemme!

Anonymkode: e69c5...519

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

 

får man fortsatt betalt kontantstøtte om barnet har fått plass men man venter f.eks til neste januar. Eller så tar de det vekk siden man må betale Bhg? 

Anonymkode: 54128...e7c

😂😂😂

Anonymkode: afc2f...989

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

 

 

får man fortsatt betalt kontantstøtte om barnet har fått plass men man venter f.eks til neste januar. Eller så tar de det vekk siden man må betale Bhg? 

Anonymkode: 54128...e7c

Dette har du fått svar på mange ganger allerede! Ja du mister kontantstøtte samme dag som du får tildelt bhgplass,uavhengig om du bruker plassen eller ikke.

Skrevet
10 minutter siden, Bergen_by skrev:

Dette har du fått svar på mange ganger allerede! Ja du mister kontantstøtte samme dag som du får tildelt bhgplass,uavhengig om du bruker plassen eller ikke.

ja uavhenging er det jeg mener,

Anonymkode: 54128...e7c

Skrevet

Ja, uavhengig av om du bruker plassen. En barnehageplass koster veldig mye mer for samfunnet enn det den enkelte betaler i egenandel. Kontantstøtte gis til de som IKKE har fått barnehageplass og som staten dermed ikke allerede har sponset.

Anonymkode: 5564e...454

Skrevet

Her får man ikke beholde plassen hvis den ikke brukes på så lang tid, selv om man betaler

Anonymkode: 6b358...606

Skrevet

Du mister kontantstøtten når barnet begynner i bhg, men du får kontantstøtten for den mnd barnet begynner i bhg. Så du vil få kontantstøtte for august selvom barnet har fått plass fra 15.8. Om du velger å bruke den eller ikke har ingenting å si, du mister kontantstøtten etter august mnd. Du kan velge å holde barnet hjemme fra bhg og begynne noen mnd senere,men for å beholde plassen må du betale for den.

 

fra nav.no:

»Du kan få kontantstøtte for barn mellom 1 og 2 år, det vil si fra og med den måneden barnet fyller 13 måneder til og med den måneden barnet fyller 23 måneder. Du kan maksimalt få støtte i 11 måneder.

Hvis barnet begynner i barnehage, blir kontantstøtten utbetalt til og med den måneden barnet er tildelt barnehageplass.»

Anonymkode: a24a4...342

Skrevet
On 4/24/2020 at 11:45 PM, Anonym bruker said:

Barnet mitt har starts dato den 15.08.20 men betyr det at man må sende barnet?

Går det an og vente litt i feks 3-4 måneder og fortsatt ha plassen? Leste en tråd der noen hadde starts dato i august men sendte ikke barnet før desember er det mulig? eller må barnet begynne i starts datoen?

Anonymkode: 54128...e7c

da må du betale..

Anonymkode: 2e42c...4f6

Skrevet

Tror du slipper å betale matpenger, men må betale for plassen. 

Anonymkode: 2e211...648

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...