Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #1 Skrevet 24. april 2020 Jeg har hatt spesiallinser til 3900kr for ett par i ett år nå. NAV Hjelpemiddelsentralen er snill og betaler. Nå har jeg fått øyekatarr på ett øye, lege sa at jeg må teste ut saltvann før eventuelt antibiotika, siden de er strenge med antobiotika. Men jeg er redd for at linsen til det øyet kan ha bakteriene på seg, men jeg kan ikke bare hive linsene og be om nye. Det er 6 månederslinser og NAV dekker kun nye per 6. mnd. Jeg er ufør og har ikke 3900 kr liggende og slenge til nye linser. Kan jeg ha saltvann på dem? Det er fargede filterlinser. Men det kan så klart være et virus men jeg har gult puss, ikke mye men har lest at da er det bakterie. Og jeg bruker selvfølgelig ikke linsene nå med øyekatarr, de tar jeg ikke på før jeg er frisk igjen. Anonymkode: d7810...3f9
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #2 Skrevet 24. april 2020 Rensevæsken bør vel ta det som ev. er på dem. Men dette bør du nesten spørre en optiker om. Anonymkode: 0b1c2...e36
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #3 Skrevet 24. april 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Rensevæsken bør vel ta det som ev. er på dem. Men dette bør du nesten spørre en optiker om. Anonymkode: 0b1c2...e36 Jeg er den første her i kommunen og kommunene rundt som har fått slike linser så vet ikke hvilken optiker jeg skal kontakte isåfall. Vet ikke hvem som kjenner godt til mine typer linser. Men jeg kan ta å bytte rensevæsken et par ganger per dag fremover. Takk for svar! Anonymkode: d7810...3f9
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #4 Skrevet 24. april 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er den første her i kommunen og kommunene rundt som har fått slike linser så vet ikke hvilken optiker jeg skal kontakte isåfall. Vet ikke hvem som kjenner godt til mine typer linser. Men jeg kan ta å bytte rensevæsken et par ganger per dag fremover. Takk for svar! Anonymkode: d7810...3f9 Prøvd å kontakte produsenten for linsene, eller mail til optiker (som kan noe om de du bruker)? Anonymkode: aecfc...2ba
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #5 Skrevet 24. april 2020 Dette må du spørre optiker om, men jeg kan anbefale saltvann mot øyekatarr. Hadde puss og det hele. Skylte med saltvann fra ampull hvert femte minutt den første timen, hvert tiende minutt den neste, og så hvert kvarter i to-tre timer. Trappet ned til hver halvtime og så hver time. Pusset var borte samme kveld, øyet var rødt i noen dager. Anonymkode: 41697...1a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå