Gå til innhold

Hva gjør vi feil?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet på 19 mnd gråter mye på natta 10 dagen på rad. Vi prøver å få han til å slutte med nattamming. 

Vi gjør lik hver gang: sette han i senga men han våkner etter halv time og skriker. Da setter vi på litt musikk og han kan sovne for å vikne igjen etter 40 min.. Våkner 3-4 ganger fortsatt

Anonymkode: 61921...6c8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

10 mnd skulle stå

Anonymkode: 61921...6c8

Skrevet

Å våkne 4-5 ganger i løpet av en natt (som jeg regner med er rundt 12 timer) er ikke spesielt mye når man er under ett år, altså. Hvorfor setter dere på musikk? 

Anonymkode: 14153...e7d

Skrevet

Det får han til å sovne igjen fortere. Kanskje det er dumt? 

Anonymkode: 61921...6c8

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Det får han til å sovne igjen fortere. Kanskje det er dumt? 

Anonymkode: 61921...6c8

Ja, dropp musikken. Gå rolig inn på rommet, legg han ned i senga og si god natt, så gå rolig ut igjen. Kanskje gi en slurk vann.

Min sov ikke hele natta før han var over 5 år... Bare så du vet det 😜

Anonymkode: 14153...e7d

Skrevet

Har også en på 10 mnd som våkner alt fra 1 til 3 ganger om natta. Og tenker det er helt normalt jeg da. Som regel skal det ikke mer til enn smokken og noen rolige ord, noen ganger vann på flaske, og noen ganger ammer jeg litt jeg da :)

Anonymkode: 8b51c...edb

Skrevet

Sønnen min var jeg så dum at jeg ville slutte å nattamme før han var året, var vel rundt 8 mnd gammel. Han fortsatte å våkne hver eneste natt i et års tid.... Våknet flere ganger, og slet med å sovne igjen.

Lillesøster valgte jeg å heller nattamme altså ;) Hun våknet når jeg la meg og en gang i 3-4 tiden, fikk litt melk og sovnet igjen. Det var mye lettere å håndtere enn en unge som var våken i opptil 2 timer midt på natta. Hun sluttet å amme av seg selv når hun var rundt 15 mnd gammel, helt okei synes jeg.

Anonymkode: 2a3c2...3c7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det får han til å sovne igjen fortere. Kanskje det er dumt? 

Anonymkode: 61921...6c8

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Ja, dropp musikken. Gå rolig inn på rommet, legg han ned i senga og si god natt, så gå rolig ut igjen. Kanskje gi en slurk vann.

Min sov ikke hele natta før han var over 5 år... Bare så du vet det 😜

Anonymkode: 14153...e7d

Å sette på musikk som beroliger babyen/barnet på lavt volum er ikke dumt. Dette har jeg gjort med min og det har vært en stor trygghet når jeg ikke har vært der også. Roer seg fullstendig og sovner fort, så nei. Det er ikke dumt. Å bare si godnatt og gå ut anbefaler jeg ikke. Spesielt ikke hvis barnet gråter en stund etter det. Barnet er bare 10 mnd. En ting er at små barn som regel ikke sover døgnet rundt før de er eldre, men så er det en annen ting at små barn også ofte søker nærhet og trygghet. Er et barn veldig urolig er h*n mest sannsynlig i en periode det trenger ekstra trygghet og da må du som forelder gi det. Noe annet ville jo vært utrolig dumt og sårt for barnet. 

Anonymkode: c0d2f...5b5

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sønnen min var jeg så dum at jeg ville slutte å nattamme før han var året, var vel rundt 8 mnd gammel. Han fortsatte å våkne hver eneste natt i et års tid.... Våknet flere ganger, og slet med å sovne igjen.

Lillesøster valgte jeg å heller nattamme altså ;) Hun våknet når jeg la meg og en gang i 3-4 tiden, fikk litt melk og sovnet igjen. Det var mye lettere å håndtere enn en unge som var våken i opptil 2 timer midt på natta. Hun sluttet å amme av seg selv når hun var rundt 15 mnd gammel, helt okei synes jeg.

Anonymkode: 2a3c2...3c7

Jeg holder en knapp på denne.

Anonymkode: 950e5...d2f

Skrevet
On 4/24/2020 at 8:21 PM, Anonym bruker said:

Barnet på 19 mnd gråter mye på natta 10 dagen på rad. Vi prøver å få han til å slutte med nattamming. 

Vi gjør lik hver gang: sette han i senga men han våkner etter halv time og skriker. Da setter vi på litt musikk og han kan sovne for å vikne igjen etter 40 min.. Våkner 3-4 ganger fortsatt

Anonymkode: 61921...6c8

dette burde dere avvent med for lenge siden, i alle fall 7 mnd

Anonymkode: 65ee2...a67

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

dette burde dere avvent med for lenge siden, i alle fall 7 mnd

Anonymkode: 65ee2...a67

😂😂😂 Sånt tull😂

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

dette burde dere avvent med for lenge siden, i alle fall 7 mnd

Anonymkode: 65ee2...a67

😂😂😂😂 Tull og tøys

Anonymkode: be050...655

Skrevet

Mine på fire vaknar framleis og kjem inn til oss. Uvane sikkert, men eg har ikkje tenkt å la ungane mine ligge å skrike og vere redde på natta. Ungar er ulike, somme søv heile natta åleine tidleg, andre gjer det ikkje. 

Anonymkode: 23baf...c3e

Skrevet
På 24.4.2020 den 20.21, Anonym bruker skrev:

Barnet på 19 mnd gråter mye på natta 10 dagen på rad. Vi prøver å få han til å slutte med nattamming. 

Vi gjør lik hver gang: sette han i senga men han våkner etter halv time og skriker. Da setter vi på litt musikk og han kan sovne for å vikne igjen etter 40 min.. Våkner 3-4 ganger fortsatt

Anonymkode: 61921...6c8

Musikk på natta høres ikke smart ut. 

Anonymkode: 8edf9...d3a

Skrevet
16 hours ago, Optatium said:

😂😂😂 Sånt tull😂

ungen er 19mnd, det vil altså si nesten 2 år, så nei det synes jeg ikke er tull

Anonymkode: 65ee2...a67

Skrevet
30 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ungen er 19mnd, det vil altså si nesten 2 år, så nei det synes jeg ikke er tull

Anonymkode: 65ee2...a67

10 mnd. 

Anonymkode: a7136...7b1

Skrevet

Han er vel sulten da. Gi han mat. Syns du det er OK å legge deg å sove igjen hvis du våkner sv at du er skrubbsulten? Det går over av seg selv, etterhvert.

Anonymkode: 03a14...203

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Han er vel sulten da. Gi han mat. Syns du det er OK å legge deg å sove igjen hvis du våkner sv at du er skrubbsulten? Det går over av seg selv, etterhvert.

Anonymkode: 03a14...203

Må rette meg selv her: det går over for DE ALLER FLESTE, etterhvert.... Min mann våkner fremdeles om natta og må opp å spise.... 😂

Anonymkode: 03a14...203

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

10 mnd. 

Anonymkode: a7136...7b1

det sto ikke det i hovedinnlegget ,da beklager jeg

Anonymkode: 65ee2...a67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...