Gå til innhold

Dere som har hjemmekontor og små barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvor barna er i samme rom som dere. 

Det er veldig vanskelig å snakke med dere i telefonen. Jeg har ringt til flere firma i jobbsammenheng i dag, og flere av disse hørte jeg ikke er plukk av hva sa fordi det var barn i bakgrunnen som bråket. Da jeg for tredje gang ba de gjenta, så ble de selvsagt irriterte på meg som ikke klarte å høre dem. Så... hvis dere har hjemmekontor og små barn, og disse bråker, så er det ikke den du snakker med sin feil at de ikke hører deg. Det er barna dine.

takk

Anonymkode: 693a1...f51

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ok... 

Hva med å sende dette på mail evt til de firmaene det gjelder? Eller, som jeg har gjort, send spørsmålene på mail istedenfor å stresse i tlf når du vet de har nok å holde styr på. 

Tenker at disse foreldrene nok er rimelig sliten nå på kvelden, og ikke orker gå inn på nettforum for å lese det du skriver i allefall 😉

Anonymkode: 72bc3...9cb

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ok... 

Hva med å sende dette på mail evt til de firmaene det gjelder? Eller, som jeg har gjort, send spørsmålene på mail istedenfor å stresse i tlf når du vet de har nok å holde styr på. 

Tenker at disse foreldrene nok er rimelig sliten nå på kvelden, og ikke orker gå inn på nettforum for å lese det du skriver i allefall 😉

Jeg ringer jo fordi de ikke svarer på Mail. Jeg aner da ikke hvem sommhar barn hjemme og ikke. Jeg ringer til et foretak fordi de ikke svarer meg på mail. 
Når vi har tildelt oppdrag til en arkitekt og de ikke svarer på fremgangen etter at fristen er ute, så må jeg ringe dem og si fra at de må lever etter avtale, eller vi må innstille nummer to. Vi kan ikke vente i en evighet fordi de har barn hjemme. Barna kan være i barnehagen

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ringer jo fordi de ikke svarer på Mail. Jeg aner da ikke hvem sommhar barn hjemme og ikke. Jeg ringer til et foretak fordi de ikke svarer meg på mail. 
Når vi har tildelt oppdrag til en arkitekt og de ikke svarer på fremgangen etter at fristen er ute, så må jeg ringe dem og si fra at de må lever etter avtale, eller vi må innstille nummer to. Vi kan ikke vente i en evighet fordi de har barn hjemme. Barna kan være i barnehagen

Det er ikke alle barnehager som er åpne ennå.

Anonymkode: 47b3e...878

Skrevet

Det er ikke alle barnehager som er åpne ennå.

Spiller ingen rolle. Man svarer på mail og gjør jobben sin og snakker uforstyrret i telefonen når en stor oppdragsgiver ringer. Hvis ikke mister de jobben

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spiller ingen rolle. Man svarer på mail og gjør jobben sin og snakker uforstyrret i telefonen når en stor oppdragsgiver ringer. Hvis ikke mister de jobben

Hahahahaha :laugh: og du er liksom den store oppdragsgiveren? 

Som truer her inne om at de mister jobben bare fordi de, i likhet med resten av verden (faktisk), er nødt til å holde seg hjemme med barna sine, og du ikke klarer å høre de? 

Dette må være tråden som kickstarter helgen for min del. God helg, HI, og takk for en lystig tråd! 

Anonymkode: d9a86...ab0

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hahahahaha :laugh: og du er liksom den store oppdragsgiveren? 

Som truer her inne om at de mister jobben bare fordi de, i likhet med resten av verden (faktisk), er nødt til å holde seg hjemme med barna sine, og du ikke klarer å høre de? 

Dette må være tråden som kickstarter helgen for min del. God helg, HI, og takk for en lystig tråd! 

Når oppdraget ikke er levert innen fristen og man ikke har hørt noe, så betaler man ikke. I sitt anbud har de skrevet at de har kapasitet og økonomi til å gjennomføre oppdraget, så da må de jo klare det. Fristene mine forsvinner ikke de heller. Jeg kan miste min kontrakt fordi noen ikke klarer å gjøre jobben sin og samtidig har barn hjemme. 

Jeg har ikke truet noen. Jeg bare fatter ikke at det skal være min feil at jeg ikke hører en dritt i telefonen fordi barna bråker. 

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mitt svar var utelukkende rettet mot ditt misvisende «barna kan være i barnehagen.». Du får bestemme deg for hva argumentet ditt skal være.

Skrevet
25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

He he. Ser du har hatt en røff dag. Får håpe neste uke går bedre. God helg. 

Ps. Litt empati kommer man langt med. Hvis du tror det er tøft for deg, sleng en liten tankerekke rund det du nettopp skrev og tenk at de det gjelder nok ikke har det så lett om dagen de heller. 

Skrevet

Mitt svar var utelukkende rettet mot ditt misvisende «barna kan være i barnehagen.». Du får bestemme deg for hva argumentet ditt skal være.

Men det kan de. For barnehagene er åpne her. 

Skrevet

He he. Ser du har hatt en røff dag. Får håpe neste uke går bedre. God helg. 

Ps. Litt empati kommer man langt med. Hvis du tror det er tøft for deg, sleng en liten tankerekke rund det du nettopp skrev og tenk at de det gjelder nok ikke har det så lett om dagen de heller. 

Dessverre kan man ikke ha empati for at de ikke leverer i tide. Da får de en streng frist eller de mister oppdraget.

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når oppdraget ikke er levert innen fristen og man ikke har hørt noe, så betaler man ikke. I sitt anbud har de skrevet at de har kapasitet og økonomi til å gjennomføre oppdraget, så da må de jo klare det. Fristene mine forsvinner ikke de heller. Jeg kan miste min kontrakt fordi noen ikke klarer å gjøre jobben sin og samtidig har barn hjemme. 

Jeg har ikke truet noen. Jeg bare fatter ikke at det skal være min feil at jeg ikke hører en dritt i telefonen fordi barna bråker. 

Men alle disse tingene er helt vanlige, også når Norge ikke er under en krise.

Folk slurver med betaling, innkreving, frister, de mister oppdrag. Det er derfor man har avtaler og inkassobyråer og advokater, slik at man skal slippe å komme med trusler ut i løse luften som her. 

Dette er jo ikke noe nytt. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Dessverre kan man ikke ha empati for at de ikke leverer i tide. Da får de en streng frist eller de mister oppdraget.

Ja, sånn er det i arbeidslivet.

Du har retten på din side, hvis de ikke fyller sine krav. Men slike ting kan altså skje. 

Skrevet

Har man hjemmekontor og må besvare telefoner, så kan man selvfølgelig ikke ha hylende barn i bakgrunnen. 

Anonymkode: ad652...9cf

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når vi har tildelt oppdrag til en arkitekt og de ikke svarer på fremgangen etter at fristen er ute, så må jeg ringe dem og si fra at de må lever etter avtale, eller vi må innstille nummer to.

Dette er helt fair av dere. 

Du gjør ingenting galt i å hoppe videre til neste, når de ikke klarer å gjøre seg forstått. 

Skrevet

Har man hjemmekontor og må besvare telefoner, så kan man selvfølgelig ikke ha hylende barn i bakgrunnen. 

Anonymkode: ad652...9cf

Jo, men det er jo hjemmekontorfolkenes eget ansvar, ikke HI sitt ansvar. Hun/han er oppdragsgiveren, ikke mammaen eller pappaen til disse folkene. De burde selvfølgelig ha sendt en e-post, hvis lydnivået er så høyt at man ikke kan ringes. 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er helt korrekt. 

Skrevet

Selv om jeg ikke er enig i HIs måte å argumentere på er jeg enig i at det er utrolig irriterende med arbeidstakere som skal snakke i telefonen, holde møter(spesielt på video) osv med barn i bakgrunnen. 

Man kan ikke ha en fruktbar samtale med en treåring som sutrer i bakgrunnen. Eller en 1. Klassing som maser om hjelp til skoleoppgavene. Da må man være helt tilstede for barne i en gitt tid og heller være helt tilstede i jobb i en annen gitt tid. 

Anonymkode: 72c53...d12

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selv om jeg ikke er enig i HIs måte å argumentere på er jeg enig i at det er utrolig irriterende med arbeidstakere som skal snakke i telefonen, holde møter(spesielt på video) osv med barn i bakgrunnen. 

Man kan ikke ha en fruktbar samtale med en treåring som sutrer i bakgrunnen. Eller en 1. Klassing som maser om hjelp til skoleoppgavene. Da må man være helt tilstede for barne i en gitt tid og heller være helt tilstede i jobb i en annen gitt tid. 

Anonymkode: 72c53...d12

Enig i alt dette.

Det var primært dette med å ta det ut her inne, som gjorde at jeg steilet. For det i seg selv er jo omtrent like nyttesløst som å snakke i telefon med høyt støynivå i bakgrunnen. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Enig i alt dette.

Det var primært dette med å ta det ut her inne, som gjorde at jeg steilet. For det i seg selv er jo omtrent like nyttesløst som å snakke i telefon med høyt støynivå i bakgrunnen. 

Eller det kan få andre til å tenke seg om to ganger før de svarer en telefon i jobbsammenheng. Regner med det er fler enn de jeg har snakket med som gjør dette og det er jo greit at de får vite at det ikke er en behagelig ting?

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eller det kan få andre til å tenke seg om to ganger før de svarer en telefon i jobbsammenheng. Regner med det er fler enn de jeg har snakket med som gjør dette og det er jo greit at de får vite at det ikke er en behagelig ting?

Sant nok. Er bare motstander av å skulle oppdra voksne folk. Tror de lærer fortere av å miste en kontrakt. Og du vil gjøre det lettere for deg selv om du ikke tar på deg for mye ansvar her. 

Driver ikke eget firma selv, men kjenner til noen som gjør det, og det var bare helt håpløst før de begynte å benytte inkasso og silte ut en egen portefølje av kunder som de visste at hadde gode betalingsrutiner. De beste har jo det, for ellers mister de kontaktene.

Altfor mange er vanvittig sløve og noen utnytter smutthull og andres samvittighet helt bevisst. Dette er som et sosialt spill, bare det involverer mer håndfaste penger og tjenester. Det bør aldri bli sånn at det å løpe etter kundene tar mer tid enn å utføre jobben. For alt du vet, er disse barna deres ‘ikke virkelige’ en gang, de er en unnskyldning for at de ikke gjør det de skal. 

Har du en nummer to for oppdraget, så ville jeg latt oppdraget gå videre til de, med klare linjer på hvordan kommunikasjonen må foregå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...