Gå til innhold

Jeg er den tause sterke mannen


Anbefalte innlegg

Skrevet

Bortsett fra at jeg er kvinne, og jeg tror det finst mange flere kvinner som tenker akkurat slik, kanskje flere enn menn. Jeg skal klare problemene mine selv og vil ikke plage andre med dem, de kan uansett ikke hjelpe meg. 

Flere? 

Anonymkode: b7583...c18

Videoannonse
Annonse
Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bortsett fra at jeg er kvinne, og jeg tror det finst mange flere kvinner som tenker akkurat slik, kanskje flere enn menn. Jeg skal klare problemene mine selv og vil ikke plage andre med dem, de kan uansett ikke hjelpe meg. 

Flere? 

Anonymkode: b7583...c18

Jepp

Anonymkode: 0462c...fb3

Skrevet

🙋‍♀️
Her og. 
Jeg ber aldri om hjelp. 

Anonymkode: 3c9c3...40d

Skrevet

Tror vi er mange, og tror ikke det er negativt

Anonymkode: b7583...c18

Skrevet

Jepp...kjenner jeg knekker hvert øyeblikk...får gå så lenge det går..

Anonymkode: 4b305...3fb

Skrevet

Jeg klarer meg også selv. Alltid. Og skjønner meg ikke på de hjelpeløse.

Men å være sterk på den måten er jo mer typisk kvinne enn mann mener jeg. Nå er ikke mine venninner hjelpeløse heller akkurat. 💪🏻

Anonymkode: cb771...d47

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg klarer meg også selv. Alltid. Og skjønner meg ikke på de hjelpeløse.

Men å være sterk på den måten er jo mer typisk kvinne enn mann mener jeg. Nå er ikke mine venninner hjelpeløse heller akkurat. 💪🏻

Anonymkode: cb771...d47

Ja, det mener jeg også, selv om vi som regel hører mest om den sterke tause mannen. Men vi er jo ikke nødvendigvis tause i andre sammenhenger da... 

Anonymkode: b7583...c18

Skrevet

Jeg gidder ikke plage andre med mine problemer nei. Spør aldri om hjelp. 

Anonymkode: 38b52...21a

Skrevet

Jeg var sånn lenge at jeg ikke ville be andre om hjelp. Men så når sønnen min ble 9 mnder så begynte jeg å bli deprimert å mistrives som mamma når jeg aldri hadde noe alenetid. Jeg begynte å savne livet mitt før jeg fikk barn å følte at jeg trengte å være noe mer enn bare "mammaen til Per". Jeg fortalte til foreldrene mine hvordan jeg hadde det å de begynte å avlaste meg med å sitte barnevakt. Da hjalp veldig å jeg fikk det mye bedre med meg selv.

Anonymkode: a9384...43c

Skrevet

Dette er en feministisk sak. Det vil si, kjønn er irrelevant. Det må motarbeides, fordi det er viktig å bekjempe. Uavhengig av kjønn. Dette med, "tause sterke mannen", er en fordom. Det er en ukultur som må bekjempes, og det må synliggjøres at kjønn er irrelevant.

Dessverre er jeg stygt redd for at dette vil bli kjønnet andre veien, av anti-feminister som kaller seg "feminister".

Anonymkode: dfaec...586

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg var sånn lenge at jeg ikke ville be andre om hjelp. Men så når sønnen min ble 9 mnder så begynte jeg å bli deprimert å mistrives som mamma når jeg aldri hadde noe alenetid. Jeg begynte å savne livet mitt før jeg fikk barn å følte at jeg trengte å være noe mer enn bare "mammaen til Per". Jeg fortalte til foreldrene mine hvordan jeg hadde det å de begynte å avlaste meg med å sitte barnevakt. Da hjalp veldig å jeg fikk det mye bedre med meg selv.

Anonymkode: a9384...43c

Ja, det er ofte lurt å be om hjelp, det er ikke det jeg mener.

Anonymkode: b7583...c18

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tror vi er mange, og tror ikke det er negativt

Anonymkode: b7583...c18

Det er veldig negativt, jo, for når man ikke ber om hjelp, så knekker man før eller siden sammen. Og den hjelpen man behøver da, er mye mer ressurskrevende, enn den man kunne ha fått tidligere. 

Var sånn før, men har jobbet meg ut av det.

 

1 time siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fortalte til foreldrene mine hvordan jeg hadde det å de begynte å avlaste meg med å sitte barnevakt. Da hjalp veldig å jeg fikk det mye bedre med meg selv.

Anonymkode: a9384...43c

Godt jobba! 👍🏻

Anonymkode: 5f587...011

Skrevet

Samme her. Derfor tror alle vennene mine at jeg har et perfekt liv, og lesser over på meg sine problemer og misunner meg livet mitt. Sannheten er at jeg er utbrent, på randen av samlivsbrudd og trist og lei. «Perfekt» timing med korona sånn sett, da slipper jeg at folk jeg ikke jobber med vet at jeg er delvis sykmeldt. Hadde på mange måter vært fint om noen hadde visst, men jeg klarer faktisk bare ikke å prate om det, det stopper seg helt!

Anonymkode: 8f88c...f4d

Skrevet

Det er jo et valg man kan ta. Hvis man spiller en rolle, må jo folk ende med å tro at dette er sannheten.

Anonymkode: 1e747...d0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...