Gå til innhold

Overgangsstønad


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Ble uplanlagt gravid i desember, termin september. Jobber som pleieassistent på et helse og velferdssenter i Oslo (fast 13.36%, men har jobbet tilnærmet 60-100% de siste 8 mndene). Hadde vel egentlig planlagt å studere vernepleie eller sykepleie nå til høsten, men skjønner jo at dette blir utsatt i minst 1 år. 

Blir enslig forsørger og har lest litt på overgangsstønad. Etter mye googling ble jeg egentlig bare mer forvirret 😅 

Noen her som ikke har noen ferdigstilt utdannelse som er enslig forsørger og har fått overgangsstønad samtidig som du studerte sykepleie eller vernepleie? Helst nå i nyere tid. Var det vanskelig å få innvilget? har ikke noen ferdigstilt utdannelse selv, da jeg ikke har funnet ut hva jeg ønsket å bli før nå det siste året. Men man trenger jo ikke å ha utdannelse for å være pleieassistent, så ble usikker på om jeg i det hele tatt kan få denne stønaden for å utdanne seg innad helsevesenet når man allerede har en jobb der. 

Vet jeg kan snakke med NAV om dette, men ønsker gjerne å høre andres erfaringer. Og er 28 år, så trenger ikke komme med kommentarer om alder og diverse. Ønsker bare svar på spm mitt, og deres erfaringer med overgangsstønad i forbindelse med studier.

Anonymkode: ea21d...908

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...