Gå til innhold

6 uker med buss for tog i sommer.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres jo ikke bra ut. Hver sommer tar vi toget (dvs, buss, tog, buss blir det jo..), og man står jo som sild i tønne mens man venter på at de skal organisere bussene. I tillegg er bussene stappfulle. 

OG så må man regne med at enda flere som vanlig skal på Norgesferie...

Høres ut som en oppskrift på smitteøkning... 

Skrevet
Akkurat nå, the amazing spidermamma skrev:

Dette høres jo ikke bra ut. Hver sommer tar vi toget (dvs, buss, tog, buss blir det jo..), og man står jo som sild i tønne mens man venter på at de skal organisere bussene. I tillegg er bussene stappfulle. 

OG så må man regne med at enda flere som vanlig skal på Norgesferie...

Høres ut som en oppskrift på smitteøkning... 

Jepp... Har vært gjennom det noen ganger og man står tett i tett, sitter rett ved siden av hverandre osv. Og det er ofte for få busser så de kan ikke kjøre halvfulle busser...

Anonymkode: 61089...9d1

Skrevet

Det går helt fint med ferie på terrassen! Bil har jeg også. 😀

Anonymkode: 4350b...9fb

Skrevet

Nå kommer nok anbefalingene om hjemmekontor fortsatt gjelde. I tillegg er det fellesferie på den tiden. Men enig i at det er ganske uheldig.. 

Anonymkode: f9f1d...4e7

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Nå kommer nok anbefalingene om hjemmekontor fortsatt gjelde. I tillegg er det fellesferie på den tiden. Men enig i at det er ganske uheldig.. 

Dette vil berøre alle som skal reise med tog sørover fra Oslo, til Bergen, Kristiansand, Vestfold osv. Og andre veien, selvsagt. 

Det er veldig mange som skal på ferie som reiser akkurat den strekningen mellom Oslo og Drammen.  

Skrevet
7 hours ago, Anonym bruker said:

https://www.nrk.no/osloogviken/seks-nye-uker-med-stengt-jernbane-i-sommer-1.14992455

Vi vet alle at de da vil være klin umulig å overholde 1 og 2-meters anbefalinger.

Folk vil trykke seg sammen. Dette kan være en potensiell smittebombe.

sånn er det jo hver sommer dessverre.

men godt mulig vi er ferdig til sommeren

Anonymkode: f7079...e04

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

sånn er det jo hver sommer dessverre.

men godt mulig vi er ferdig til sommeren

Naivt.

Skrevet
4 minutes ago, Anonym bruker said:

Naivt.

mulig,men hvorfor se så mørkt på ting?

Skrevet

Både mannen min og jeg pendler vanligvis til Oslo med toget, men har nå hjemmekontor i overskuelig fremtid. Vi er enda mer effektive med hjemmekontor og det ser arbeidsgivererne, så tror ikke det blir noe problem å ha det når det er buss for tog selv om tiltakene mot smittevern ikke skulle være tilstedet lenger

Anonymkode: 75ad2...53b

Skrevet
58 minutter siden, the amazing spidermamma skrev:

Dette vil berøre alle som skal reise med tog sørover fra Oslo, til Bergen, Kristiansand, Vestfold osv. Og andre veien, selvsagt. 

Det er veldig mange som skal på ferie som reiser akkurat den strekningen mellom Oslo og Drammen.  

Det er ikke fullt på de bussene dersom man ikke legger reisen sin til rush-trafikken. Flere avganger midt på dag er så og si tomme. Og man kan vel ta tog fra Asker? 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke fullt på de bussene dersom man ikke legger reisen sin til rush-trafikken. Flere avganger midt på dag er så og si tomme. Og man kan vel ta tog fra Asker? 

Jeg vet ikke helt når 'rushtrafikken' er i fellesferien, men vi har pleid å reise til forskjellige tider ("fordi det var fullt i fjor, så prøver vi et annet tidspunkt") og da er det stappfullt hver gang. 

Man kan godt ta tog fra/til Asker, men man må jo uansett komme seg dit. Jeg har prøvd mange måter å gjøre dette enklere på (lokalbuss /Timeekspressen Osv), men uten bil ender man uansett opp med å sitte på en stappfull buss. Det er rett og slett veldig mange som skal samme vei. 

Og det er på en måte greit til vanlig, selv om det er en del styr og tar lang tid, men det er umulig uten å stå innpå en masse fremmede folk, og det er IKKE greit nå for tiden. .  

Skrevet (endret)

Beklager, dobbeltpost

Endret av the amazing spidermamma
Skrevet

mulig,men hvorfor se så mørkt på ting?

Ser du ikke på pressekonferansene?? Tiltak skal vare langt ut i 2021 sa de. 

Anonymkode: 537e8...d66

Skrevet

Jeg har reist mye mellom Oslo og Drammen, i de periodene det er buss for tog, og det spiller virkelig ingen rolle når du reiser, bussene er fulle. 

Anonymkode: a657a...6d8

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har reist mye mellom Oslo og Drammen, i de periodene det er buss for tog, og det spiller virkelig ingen rolle når du reiser, bussene er fulle. 

Anonymkode: a657a...6d8

Jeg har nok bare hatt flaks 😊 Har mye hjemmekontor til vanlig også, men når jeg har tatt buss for tog til møter i Oslo litt utpå dagen så har det gått helt fint. 

Ferien legges til disse ukene i år, så da slipper jeg nok unna det meste. Og hvis mange har hjemmekontor kan vi håpe at trøkket blir mindre.

Lieråstunnelen må  i alle fall utbedres.. den er jeg dritredd for.. 

Skrevet
On 4/24/2020 at 7:15 PM, Anonym bruker said:

Ser du ikke på pressekonferansene?? Tiltak skal vare langt ut i 2021 sa de. 

Anonymkode: 537e8...d66

orker ikke det, ser heller fremover... og tenker ikke mørkt på ting

Skrevet
På 24.4.2020 den 17.55, Anonym bruker skrev:

Det er ikke fullt på de bussene dersom man ikke legger reisen sin til rush-trafikken. Flere avganger midt på dag er så og si tomme.

Ikke om sommeren, nei. De er stappfulle!

Anonymkode: c1ea2...9b2

Skrevet

Buss for tog er noe herk. Langs østfoldbanen har det pågått i mange år på sommeren, og skal fortsette i flere år til. Skulle ønske de benyttet denne anledningen til å få alt unna i et stort jafs.

Anonymkode: 1f915...81d

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Buss for tog er noe herk.

Ja!

Det er DET som er det egentlige problemet her.

Togtrafikk i Norge, generelt. 

Har like godt tatt buss hele veien, i mange år allerede, slik at jeg slipper å sitte som sild i tønne, i varm buss. bytte på Kongsberg eller i Asker, vente, bære bagasje i regnet, måtte gå gjennom hele togsettet med full oppakking, etc etc etc. Men det kan jeg gjøre fordi jeg skal fra en stor by til en annen, og ikke inn i landet.

Husker jeg reiste på interrail i Europa, alt gikk virkelig på skinner i alle land, utenom ett - og det var mitt eget. Der var det kaos og bytting og venting og stadige forsinkelser. Dyrt er det også. Synes det er trist og pinlig. 

Anonymkode: c1ea2...9b2

Skrevet

Blir nydelig for de av oss som ikke har mulighet for hjemmekontor og som må pendle. Håper virkelig at de som har mulighet til å ta bil gjør det. Jeg er en av de som av medisinske årsaker ikke har lappen, så jeg er avhengig av offentlig transport til og fra jobb.

Jeg starter heldigvis ikke før kl 10, og de fleste bussene TIL jobb er da ganske tomme, men uansett hvilken avgang av buss for tog jeg har tatt hjem igjen har de vært stappfulle..

«Får ikke stoppet dette nå, da det har vært planlagt i lang tid» sier de om stengingen av østlandsbanen, men altså, kunne de ikke gjort et unntak akkurat dette året? Satt inn buss for tog og stenging noe senere på året hvis det da har snudd litt? De må jo i det MINSTE sette opp tre ganger så mange busser som de har gjort tidligere år. (Det gjelder forsåvidt avgangene med tog mellom 14-18 fra Oslo mot Ski hele året).

Anonymkode: 67289...4c5

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Blir nydelig for de av oss som ikke har mulighet for hjemmekontor og som må pendle. Håper virkelig at de som har mulighet til å ta bil gjør det. Jeg er en av de som av medisinske årsaker ikke har lappen, så jeg er avhengig av offentlig transport til og fra jobb.

Jeg starter heldigvis ikke før kl 10, og de fleste bussene TIL jobb er da ganske tomme, men uansett hvilken avgang av buss for tog jeg har tatt hjem igjen har de vært stappfulle..

«Får ikke stoppet dette nå, da det har vært planlagt i lang tid» sier de om stengingen av østlandsbanen, men altså, kunne de ikke gjort et unntak akkurat dette året? Satt inn buss for tog og stenging noe senere på året hvis det da har snudd litt? De må jo i det MINSTE sette opp tre ganger så mange busser som de har gjort tidligere år. (Det gjelder forsåvidt avgangene med tog mellom 14-18 fra Oslo mot Ski hele året).

Det må jo også være mulig å gjøre det lettere å ta bil til jobb ved og endre på dette med parkering i byene. At man kan få et slags parkeringspass om man må jobbe, og dermed slipper betale for parkering?

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alt annet som har vært planlagt lenge har jo måttet avlyse, så hvorfor ikke dette også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...