Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #1 Skrevet 24. april 2020 Hvordan skal dette gå? I går gikk jeg en tur i skogen, og jeg tok igjen et eldre ektepar foran meg på stien. Jeg kremtet forsiktig, og gikk langt ut til siden for å passere dem. Mannen skvetter til, hytter med neven og roper til meg at jeg må holde avstand! Jeg gikk to meter uti bushen forbi dem. Forrige dagen kommer en nabo bort og spør meg til råds. Hun lurer på om sønnen kan ha fått koronasmitte på seg fordi han matet noen fugler med solsikkefrø han fant under fuglemateren vår. Burde hun kontakte legen? Jeg tok en råsjans og svarte nei. I dag skulle jeg hente noen klær på skolen (slik vi ble bedt om å gjøre av rektor.) Jeg prøver å komme inn på skolen, men kjenner at dørene er låst. Sfo-leder kommer løpende mot meg, ropende at «DET ER IKKE LOV!!!» Nå måtte hun desinfisere alle håndtak på nytt! «Hvor står det?» spør jeg. Ingen plakater, ingen beskjed. Hvordan skal jeg ellers komme inn på skolen? Hun fortsetter å kjefte. Jeg må tilslutt be henne om å roe seg. Jeg har aldri måttet be en voksen dame roe seg. Folk har nervene utenpå. Hvordan skal dette gå? Anonymkode: df5eb...40c
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #2 Skrevet 24. april 2020 Tenker du sitter her og juger og smører på litt jeg. Ingen jeg kjenner er hysterisk slik du beskriver. Bor du i bygd med høy andel psykiatri? Anonymkode: 49107...1f0
DetYrer Skrevet 24. april 2020 #3 Skrevet 24. april 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvordan skal dette gå? I går gikk jeg en tur i skogen, og jeg tok igjen et eldre ektepar foran meg på stien. Jeg kremtet forsiktig, og gikk langt ut til siden for å passere dem. Mannen skvetter til, hytter med neven og roper til meg at jeg må holde avstand! Jeg gikk to meter uti bushen forbi dem. Forrige dagen kommer en nabo bort og spør meg til råds. Hun lurer på om sønnen kan ha fått koronasmitte på seg fordi han matet noen fugler med solsikkefrø han fant under fuglemateren vår. Burde hun kontakte legen? Jeg tok en råsjans og svarte nei. I dag skulle jeg hente noen klær på skolen (slik vi ble bedt om å gjøre av rektor.) Jeg prøver å komme inn på skolen, men kjenner at dørene er låst. Sfo-leder kommer løpende mot meg, ropende at «DET ER IKKE LOV!!!» Nå måtte hun desinfisere alle håndtak på nytt! «Hvor står det?» spør jeg. Ingen plakater, ingen beskjed. Hvordan skal jeg ellers komme inn på skolen? Hun fortsetter å kjefte. Jeg må tilslutt be henne om å roe seg. Jeg har aldri måttet be en voksen dame roe seg. Folk har nervene utenpå. Hvordan skal dette gå? Anonymkode: df5eb...40c Vi får heller ikke komme inn på skolen. Heller ikke etter åpning mandag.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #4 Skrevet 24. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tenker du sitter her og juger og smører på litt jeg. Ingen jeg kjenner er hysterisk slik du beskriver. Bor du i bygd med høy andel psykiatri? Anonymkode: 49107...1f0 bygd... Hva er det med folk som tror at bygdere er gærne? Du må komme fra en by da, får JEG si.. Anonymkode: f31ee...df0
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #5 Skrevet 24. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: bygd... Hva er det med folk som tror at bygdere er gærne? Du må komme fra en by da, får JEG si.. Anonymkode: f31ee...df0 Jøsses da. Jeg kommer fra tjukkeste landsbygda. Må nesten spørre om du bor i bygda til hi. Overreaksjon bittelitt. Anonymkode: 49107...1f0
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #6 Skrevet 24. april 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: bygd... Hva er det med folk som tror at bygdere er gærne? Du må komme fra en by da, får JEG si.. Anonymkode: f31ee...df0 Jeg bor i Oslo, her er det enten hansker og munnbind, skvette til siden og gå på andre siden av veien.. ..eller brøyte seg frem mest mulig, faktisk mer enn noen gang før (Oslo-folk hadde tross alt lært seg mantraet ‘først av, så på’ før dette, men nå er det bare å presse seg frem). Anonymkode: 8f57d...26d
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #7 Skrevet 24. april 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jøsses da. Jeg kommer fra tjukkeste landsbygda. Må nesten spørre om du bor i bygda til hi. Overreaksjon bittelitt. Anonymkode: 49107...1f0 Er bare lei av alle som skal snakke dritt om bygder. Det er så lavmål og udanna. Anonymkode: f31ee...df0
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #8 Skrevet 24. april 2020 Lurer på hvor du bor. Her er alle normale og rasjonelle. Hender noen drar en spøk til og med. Anonymkode: d6cb1...d3e
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #9 Skrevet 24. april 2020 Jeg har en kollega som er sykemeldt pga koronaangst. Jeg har opplevd folk på butikken kjefte på sønnen min fordi han var med inn. Jeg har sett folk i fullt smitteutstyr for å handle en pakke dorull. Så joda, noen ER hysteriske. Man kommer langt med sunt vett og god hygiene. Her jeg bor er det typ 15 stk som er smitta, i hele fylket. Så ingenting å ta på vei for. Anonymkode: ab9c8...cc6
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #10 Skrevet 24. april 2020 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har en kollega som er sykemeldt pga koronaangst. Jeg har opplevd folk på butikken kjefte på sønnen min fordi han var med inn. Jeg har sett folk i fullt smitteutstyr for å handle en pakke dorull. Så joda, noen ER hysteriske. Man kommer langt med sunt vett og god hygiene. Her jeg bor er det typ 15 stk som er smitta, i hele fylket. Så ingenting å ta på vei for. Anonymkode: ab9c8...cc6 Den ene jeg kjenner som er skikkelig redd, har tidligere erfaring med alvorlig astma og store pusteproblemer. Tenker at det kan være lurt å huske på at folk har ulike erfaringer også, ikke bare ulikt vett. Har man aldri opplevd å ikke få i seg nok oksygen, eller opplevd å føle seg kvalt, kan det være vanskelig å forstå hvor forferdelig det føles og hvor redd man er for at det skal gjenta seg. Anonymkode: 8f57d...26d
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #11 Skrevet 24. april 2020 Jeg opplever det omvendt. Noen er flinke til å ta hensyn, men alt for mange bryr seg ikke. Jeg gikk en tur i går, og opplevde flere ganger at flok kom bakfra og løp eller gikk forbi uten å ta hensyn til avstandsregelen, og ar det kom grupper imot som gikk flere i bredden, så det var umulig for meg å holde avstand ved passering. Da jeg betalte på butikken, det også i går, var det en mann som sto så nært at jeg ville opplevd det ubehagelig selv før korona, dette til tross for at det er klistremerker på gulvet i butikken som viser hvor man skal vente. Kollektivtransport er en vits der er det ikke lenger mulig å holde avstand. Anonymkode: b19c5...ff0
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #12 Skrevet 24. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvordan skal dette gå? I går gikk jeg en tur i skogen, og jeg tok igjen et eldre ektepar foran meg på stien. Jeg kremtet forsiktig, og gikk langt ut til siden for å passere dem. Mannen skvetter til, hytter med neven og roper til meg at jeg må holde avstand! Jeg gikk to meter uti bushen forbi dem. Forrige dagen kommer en nabo bort og spør meg til råds. Hun lurer på om sønnen kan ha fått koronasmitte på seg fordi han matet noen fugler med solsikkefrø han fant under fuglemateren vår. Burde hun kontakte legen? Jeg tok en råsjans og svarte nei. I dag skulle jeg hente noen klær på skolen (slik vi ble bedt om å gjøre av rektor.) Jeg prøver å komme inn på skolen, men kjenner at dørene er låst. Sfo-leder kommer løpende mot meg, ropende at «DET ER IKKE LOV!!!» Nå måtte hun desinfisere alle håndtak på nytt! «Hvor står det?» spør jeg. Ingen plakater, ingen beskjed. Hvordan skal jeg ellers komme inn på skolen? Hun fortsetter å kjefte. Jeg må tilslutt be henne om å roe seg. Jeg har aldri måttet be en voksen dame roe seg. Folk har nervene utenpå. Hvordan skal dette gå? Anonymkode: df5eb...40c Det er jo du som er tett. Anonymkode: c0050...a49
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #13 Skrevet 24. april 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er jo du som er tett. Anonymkode: c0050...a49 På hvilken måte er jeg tett? HI Anonymkode: df5eb...40c
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #14 Skrevet 24. april 2020 Opplever faktisk begge deler. De som tar hensyn og de som er hysteriske. Jeg er midt i mellom. Bor i en liten by. Anonymkode: 134b1...a2e
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #15 Skrevet 24. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvordan skal dette gå? I går gikk jeg en tur i skogen, og jeg tok igjen et eldre ektepar foran meg på stien. Jeg kremtet forsiktig, og gikk langt ut til siden for å passere dem. Mannen skvetter til, hytter med neven og roper til meg at jeg må holde avstand! Jeg gikk to meter uti bushen forbi dem. Forrige dagen kommer en nabo bort og spør meg til råds. Hun lurer på om sønnen kan ha fått koronasmitte på seg fordi han matet noen fugler med solsikkefrø han fant under fuglemateren vår. Burde hun kontakte legen? Jeg tok en råsjans og svarte nei. I dag skulle jeg hente noen klær på skolen (slik vi ble bedt om å gjøre av rektor.) Jeg prøver å komme inn på skolen, men kjenner at dørene er låst. Sfo-leder kommer løpende mot meg, ropende at «DET ER IKKE LOV!!!» Nå måtte hun desinfisere alle håndtak på nytt! «Hvor står det?» spør jeg. Ingen plakater, ingen beskjed. Hvordan skal jeg ellers komme inn på skolen? Hun fortsetter å kjefte. Jeg må tilslutt be henne om å roe seg. Jeg har aldri måttet be en voksen dame roe seg. Folk har nervene utenpå. Hvordan skal dette gå? Anonymkode: df5eb...40c Er selv kommunalt ansatt, og vi har veldig klare retningslinjer for dette med desinfisering. Har ingen ting med at jeg er på randen av sammenbrudd å gjøre, det er noe jeg er pålagt. Enig i at det burde ha stått en plakat. Ellers bør du kanskje ha litt forståelse for at man blir litt på randen med det ansvaret og den arbeidsmengden hun har nå? Anonymkode: 85df3...6b5
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #16 Skrevet 24. april 2020 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er selv kommunalt ansatt, og vi har veldig klare retningslinjer for dette med desinfisering. Har ingen ting med at jeg er på randen av sammenbrudd å gjøre, det er noe jeg er pålagt. Enig i at det burde ha stått en plakat. Ellers bør du kanskje ha litt forståelse for at man blir litt på randen med det ansvaret og den arbeidsmengden hun har nå? Anonymkode: 85df3...6b5 Men hun var jo blitt bedt av rektor om å hente klærne? Hvordan skulle hun gjort det uten å ta i dørhåndtaket? Anonymkode: cee09...5cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå