Gå til innhold

Man tenker åpenbart forskjellig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker barnehage nå, tre dager i uka. De dagene vi holder hjemme er mest fordi vi ønsker å avlaste barnehagen, flere foreldre gjør dette. Mannen og jeg jobber til litt forskjellige tider og har litt hjemmekontor så løser det seg. 
Her i gata er noen damer som «skal holde hjemme til over sommeren fordi deres barn ikke er forsøkskaniner» 

Men det jeg ser er jo at disse damene og ca tjue andre bruker samme lekeplasser på dagtid. Vi bruker ikke offentlige lekeplasser om dagen. Det er for mange forskjellige barn der og mennesker vi ikke har kontroll på. I barnehagen er de sammen med de samme barna, leker er delt opp i samme grupper. Uteområdet er delt opp ukesvis, og fredager vil de tørke av kanter på sklier, kjettinger på husker osv. 
I mitt hode er lekeplass i barnehage med de samme barna som hjelpes til både håndvask og spriting av hender langt tryggere enn å være på en lekeplass med random mennesker daglig. Greit de holder avstand men når ungen din sklir to minutter etter et annet barn og holder i den samme kanten så er det da potensiell smitte der. Ikke har de samme mulighet til håndvask på lekeplassen heller. 
I tillegg ser jeg at de daglig er innom butikker eller sitter på uteservering på cafe. Der har de ingen garanti der heller. 

Folk må selvsagt ta egne valg uten å få pekefinger, men ser de ikke selv hvor rare argumentene deres er? 

Uansett da, så lenge man er ute med andre mennesker så er det mulig å bli smittet. Ingen garanti at å holde hjemme fra barnehage unngår smitte så lenge de er ute og tar på ting andre tar på. 

Anonymkode: e51ee...e67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel et tegn på at logisk tenkning ikke er manges sterke side...

Jeg er enig med deg. Og den adferden de andre viser med å være så mange på samme sted, bruke samme apparater, være sosiale - det viser jo egentlig at de ikke har forstått tiltakene myndighetene anbefaler.

Anonymkode: fb739...226

Skrevet

Jeg føler nesten at hele nord-norge blir forsøkskaniner...på en annen måte.

I min kommune har det vært 1 påvist tilfelle, nå friskmeldt. Barnehagen har superstrengt regime, og sosial distansering fungerer ypperlig fordi det er få mennesker i utgangspunktet. 

Korona har kommet for å bli leser jeg, så vi kommer til å bli smittet. 

Jeg ser noen anslår smittetopp april 2021. Det er lenge til... Jeg har vanskelig for å tro at samfunnet vil klare å opprettholde smitteregime så lenge. 

Anonymkode: 05979...9f0

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg føler nesten at hele nord-norge blir forsøkskaniner...på en annen måte.

I min kommune har det vært 1 påvist tilfelle, nå friskmeldt. Barnehagen har superstrengt regime, og sosial distansering fungerer ypperlig fordi det er få mennesker i utgangspunktet. 

Korona har kommet for å bli leser jeg, så vi kommer til å bli smittet. 

Jeg ser noen anslår smittetopp april 2021. Det er lenge til... Jeg har vanskelig for å tro at samfunnet vil klare å opprettholde smitteregime så lenge. 

Anonymkode: 05979...9f0

Og hvis de har tenkt til å overholde disse superstrenge regimene rundt omkring, mener jeg vi leker russisk rullett med folks psyke. Å bli ropt etter fordi man tar i et håndtak, eller få kjeft fordi man kom for nær. Jeg merker selv jeg er stresset for å gjøre noe galt, eller at folk skal tenke dritt om meg på bakgrunn av hvordan jeg lever. Det er en hårfin balanse. 

Anonymkode: 678bb...e99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...