Gå til innhold

psykisk syk av faren min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Foreldrene min bodde sammen da jeg og søsteren min va babyer men etter jeg ble 5 år skilte de seg pga av økonomien. Da Var faren min ofte på fest siden jeg og søsteren min bodde med mor så han var 1 gang i uken og besøkte oss, jo større jeg ble jo mer utfordrende var det med faren min da han flyttet med oss igjen da jeg var 9 år. Han var sur hele tiden og skreik til meg og søsteren min når han var sur eller vi gjorde noe han ikke likte, Jeg pleide og stokke fort når noen snakte høgt pga faren min.. han har ikke slått meg eller søsteren min men der han nesten gjorde det.. 

Jeg fattet heller ikke hvordan moren min gadd og ta han tilbake, men siden hun sa at han støttet henne økonomisk og kjørte bil.. I min meining når jeg tenker tilbake i den tid så synes jeg at moren min burde ha tatt i fra han foreldreansvaret og gidd F i han.. Han har støttet meg en del ganger, men vi har hatt mere nedturer en «oppturer»  jeg er ikke den beste datteren det kan jeg si! men han er heller ikke den beste faren i verden heller.

Anonymkode: 7175d...b5c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

... jeg er ikke den beste datteren det kan jeg si! men han er heller ikke den beste faren i verden heller.

Anonymkode: 7175d...b5c

Start med deg selv! Kanskje det betyr at du, i starten, gir mer enn du får og må svelge noen kameler (det kan du ta opp når det passer senere). 

Jeg tror ikke faren din er ond tvers igjennom og dere har alt å vinne på å finne sammen. Forventningene og press som menn/fedre opplever, spesielt i etableringsfasen, er underkommunisert. Ofte kan det gi negative opplevelser for de rundt, med kjefting som du beskriver osv.

Moren din har nok sett noe mer enn førerkortet hos din far. De fleste endrer menn endrer personlighet når de får bedre kontroll over livet og kan håndtere forventngene.

Dette klarer dere, lykke til!

Anonymkode: 75ea4...1fe

Skrevet

Du kan bare gjøre noe med deg selv. Start der.

Anonymkode: dbaf2...16c

Skrevet

Ønsker du mere eller mindre kontakt med ham? Du må finne ut hva du ønsker og så ta det derfra.

Har du bruk for å få styr på tankene dine kan en psykolog hjelpe.

Anonymkode: 68618...ff8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...