Gå til innhold

er ikke skolen pålagt og tilrettelegge?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt barn savner skole så sårt,men siden jeg er i risikogruppen så må barnet helst bli hjemme,men har ikke skolen en plikt og tilrettelegge for de?

vet i bhg til min mor så gjør de det, de har en fast på 3 barn som har foreldre i risikogruppen.

Men er kanskje forskjell fra bhg til skole?

Anonymkode: de689...d61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, så lenge barnet selv ikke er i risikogruppen må det gå på skolen eller du må sørge for godkjent hjemmeundervisning selv.

Anonymkode: 916c6...059

Skrevet

Og hvordan mener du de skal tilrettelegge da?Komme hjem til deg?

Skrevet

Du må jo bare ta den jobben sjøl, som alle andre foreldre.

Anonymkode: 82f09...6a1

Skrevet

Barna skal på skolen fikk jeg vite. 

Med mindre barnet har eks kreft, påvente av behandling eller nettopp ferdig med behandling. 

Hadde ikke noe å si at jeg har astma. 

Anonymkode: ccfdf...de1

Skrevet
8 hours ago, Anonym bruker said:

Nei, så lenge barnet selv ikke er i risikogruppen må det gå på skolen eller du må sørge for godkjent hjemmeundervisning selv.

Anonymkode: 916c6...059

Det må vi ikke, Lærer skal sende til oss hva vi skal gjøre heldigvis

Skrevet
7 hours ago, Anonym bruker said:

Med mindre barnet har eks kreft, påvente av behandling eller nettopp ferdig med behandling. 

Nei , jeg er i risikogruppen så det skal ha ikke. barn som har foreldre i risikogruppen skal holde barna hjemme.

Jeg har hjertefeil

Skrevet
7 hours ago, Østerdølen said:

Og hvordan mener du de skal tilrettelegge da?Komme hjem til deg?

nei, men for eksempel bare bruke en voksen med 2-3 barn til

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det har jeg også hørt. Far er under kreftbehandling, men barnet skal uansett på skolen. Det er veldig få som er i en risikogruppe som regnes som så alvorlig at barna ikke skal sendes. 

Anonymkode: 9ee34...ba8

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

nei, men for eksempel bare bruke en voksen med 2-3 barn til

Det hadde vært ett supert tiltak å samle alle de som har familie i risikogruppen, eller lage mindre grupper for de, men realiteten er den at det er for få voksne på mange skoler. Du har ikke krav på at de skal tilrettelegge på den måten, dessverre.

Du har krav på at planer blir sendt hjem, og oppfølging fra skolen via mail eller telefon (utenfor skoletiden, da lærer har undervisning med resten av klassen). 

Anonymkode: c3b43...47c

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Det hadde vært ett supert tiltak å samle alle de som har familie i risikogruppen, eller lage mindre grupper for de, men realiteten er den at det er for få voksne på mange skoler. Du har ikke krav på at de skal tilrettelegge på den måten, dessverre.

Du har krav på at planer blir sendt hjem, og oppfølging fra skolen via mail eller telefon (utenfor skoletiden, da lærer har undervisning med resten av klassen). 

Anonymkode: c3b43...47c

nei har jo skjønt det.

Men veldig fornøyd at lærer følger opp og gir oss ukeplan :)

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

nei har jo skjønt det.

Men veldig fornøyd at lærer følger opp og gir oss ukeplan :)

Så hva er problemet? 

Anonymkode: ef5d3...8c1

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så hva er problemet? 

Hun sier jo i hovedinnlegget at barnet savner skolen...

Dette står i veilederen:

"Foresatte som er i risikogruppe kan kontakte egen lege for å vurdere behov for til rette-legging av skoletilbudet/hjemmeundervisning for å begrense smitterisiko til hjemmet. For elever med foresatte (andre i husholdningen) i risikogruppe, bør det opprettes dialog mellom skole og foresatte om det er mulig å tilrettelegge slik at disse elevene likevel kan møte som vanlig på skolen. I slike tilfeller bør også hensynet til barnets beste7 tillegges stor vekt. Hvis tilrettelegging ikke er mulig for vanlig undervisning, kan man tilstrebe å tilrettelegge for deltakelse i deler av skoledagen, for eksempel i små grupper (2–3 elever) eller ved utendørsaktiviteter."

Så det er jo ikke rart at hun spør. Men det ser ikke ut som det er noe de har plikt til å gjøre ut fra ordlyden. Og det er nok ikke noe de fleste skoler har kapasitet til heller.

Anonymkode: a8dc2...268

Skrevet

Sender virkelig folk ungene sine på skole om de bor med foreldre i kreftbehandling? Har hatt et barn med kreft og det høres helt galskap ut å invitere denne sykdommen inn i hjem med folk uten/ med lavt immunforsvar. 

Anonymkode: c67aa...0dd

Skrevet

Så barn i risikogruppe skal kun være i gruppe med 2-3 ( ivertfall få) ikke 10 stk ivertfall? 

Skrevet

Ikke utlever deg slik. Kjenner deg igjen!

Anonymkode: ff6b3...322

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke utlever deg slik. Kjenner deg igjen!

Du tror du kjenner alle :P

Anonymkode: 1380e...b9a

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Sender virkelig folk ungene sine på skole om de bor med foreldre i kreftbehandling? Har hatt et barn med kreft og det høres helt galskap ut å invitere denne sykdommen inn i hjem med folk uten/ med lavt immunforsvar. 

Vi kommer til å isolere far. Jeg har ikke lyst til å sende, men vi er avhengige av min inntekt. 

Anonymkode: 9ee34...ba8

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Du tror du kjenner alle :P

Anonymkode: 1380e...b9a

Borgen.....

Skrevet
14 hours ago, Anonym bruker said:

Så hva er problemet? 

at barnet savner skolen

Skrevet
13 hours ago, Anonym bruker said:

Så barn i risikogruppe skal kun være i gruppe med 2-3 ( ivertfall få) ikke 10 stk ivertfall? 

barn i risikogruppen oppfordres til og holdes hjemme

Skrevet
Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

Astma er vel ikke regnet som risikogruppe? 

Anonymkode: 87958...6fd

Skrevet
6 hours ago, Anonym bruker said:

Astma er vel ikke regnet som risikogruppe? 

Anonymkode: 87958...6fd

ikke hvis det er velkontrollert og ikke vert innleggelser mer enn 3 ganger dette året

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...