Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #1 Skrevet 23. april 2020 Har ved flere anledninger nå fått svar om at ferritin er forhøyet. Første gang (for 4 mnd siden) var den bare på 213, så 245, og nå 293. Alt annet er testet og helt fint, så skjønner ikke hva det skal komme av? Tar ikke jerntilskudd. Noen som har noen idé? (ikke spesielt bekymret, for de gjør ikke annet enn å si ifra, så regner med det bare er sånn som kan skje fra tid til annen?) Anonymkode: 2d498...e50
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #2 Skrevet 23. april 2020 Jeg jobber sammen med ei som tar opp jern for lett, hun får/har forhøyede verdier rett som det er. Ikke noe farlig så lenge hun passer på å ikke spise for mye jernrik mat. Hun sjekker det en gang i året da, for å følge med på at det ikke blir for høyt. Anonymkode: 0ff32...f3c
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #3 Skrevet 23. april 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg jobber sammen med ei som tar opp jern for lett, hun får/har forhøyede verdier rett som det er. Ikke noe farlig så lenge hun passer på å ikke spise for mye jernrik mat. Hun sjekker det en gang i året da, for å følge med på at det ikke blir for høyt. Anonymkode: 0ff32...f3c Takk for svar Jeg har tidligere slitt med jernmangel, så dette er litt merkelig. Får se hva som skjer videre. Anonymkode: 2d498...e50
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #4 Skrevet 23. april 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Har ved flere anledninger nå fått svar om at ferritin er forhøyet. Første gang (for 4 mnd siden) var den bare på 213, så 245, og nå 293. Alt annet er testet og helt fint, så skjønner ikke hva det skal komme av? Tar ikke jerntilskudd. Noen som har noen idé? (ikke spesielt bekymret, for de gjør ikke annet enn å si ifra, så regner med det bare er sånn som kan skje fra tid til annen?) Anonymkode: 2d498...e50 Regner med at andre infeksjonsprøver som er tatt er normale? Forhøyet ferritin kan komme av pågående infeksjoner i kroppen. Jeg har periodevis hatt forhøyet ferritin, rundt 200, men har aldri fått svar på hva det egentlig kom av. Hadde som deg tidligere jernmangel så det er litt rart, men som sagt er jeg såvidt jeg vet frisk og andre prøver er normale. Anonymkode: 5f098...e06
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå