Gå til innhold

Bør dette sjekkes...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en liten pinne. Er vondt. 

9D6FA197-74E0-48B5-9C65-2A106FBA2149.jpeg

Anonymkode: 54ef1...933

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva betyr "fikk en liten pinne"? 

Anonymkode: e7e16...5a2

Skrevet

Tråkket du en pinne? Jeg syns ikke det der ser ut som noe som bør sjekkes av lege. Ikke foreløpig i hvert fall. HVor lenge er det siden?

Anonymkode: 99d09...b20

Skrevet

Ser ut til du har tråkket på en pinne og at den har laget et sår? Korriger meg om jeg tar feil. Ville prøvd å holde foten i grønnsåpevann en stund. Deretter pakket inn såret med et plaster og en bakteriedrepende krem direkte på såret. 

Anonymkode: f4122...53b

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fikk en liten pinne. Er vondt. 

9D6FA197-74E0-48B5-9C65-2A106FBA2149.jpeg

Anonymkode: 54ef1...933

Rens godt med pyrisept og pass på at det ikke kommer urenheter inni, så burde det gå bra. Ikke oppsøk lege hvis ikke det blir verre.

Anonymkode: 2dda9...7f9

Skrevet

Hva betyr "fikk en liten pinne"? 

Hun tok en pinnne for landet. 

Anonymkode: 5b49f...31e

Skrevet

Ser ut til du har tråkket på en pinne og at den har laget et sår? Korriger meg om jeg tar feil. Ville prøvd å holde foten i grønnsåpevann en stund. Deretter pakket inn såret med et plaster og en bakteriedrepende krem direkte på såret. 

Nei! Ikke gi råd når du ikke vet hva! Hvorfor anbefaler du antibiotika ( krem) unødvendig? Ikke bruk antibiotika om det ikke er en uttalt infeksjon. Spar oss for resistens -problemer!

Grønnsåpevann er heller ikke å anbefale, da grønnsåpe er basisk og det bryter faktisk ned hudens egen evne til heling. Beste og for å gro er litt surt, så om noe skal bades er lunkent vann med en klunk eddik bedre.

Anonymkode: 1ebc1...d79

Skrevet

Jeg tror ikke du trenger å sjekke dette med mindre det blir veldig vondt, rødt og hovent. Bare følg med på det. Og god bedring!

Skrevet

Mulig jeg ser litt dårlig, men er det ikke bare et litt kraftig merke, ikke et åpent sår?

Anonymkode: fe97a...bfc

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei! Ikke gi råd når du ikke vet hva! Hvorfor anbefaler du antibiotika ( krem) unødvendig? Ikke bruk antibiotika om det ikke er en uttalt infeksjon. Spar oss for resistens -problemer!

Grønnsåpevann er heller ikke å anbefale, da grønnsåpe er basisk og det bryter faktisk ned hudens egen evne til heling. Beste og for å gro er litt surt, så om noe skal bades er lunkent vann med en klunk eddik bedre.

👏 

Skrevet

Haha! Wtf?? Gå til legen med det der??? 😂😂😂😂😂

Anonymkode: fc3ef...956

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...