Gå til innhold

Bør dette sjekkes...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en liten pinne. Er vondt. 

9D6FA197-74E0-48B5-9C65-2A106FBA2149.jpeg

Anonymkode: 54ef1...933

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva betyr "fikk en liten pinne"? 

Anonymkode: e7e16...5a2

Skrevet

Tråkket du en pinne? Jeg syns ikke det der ser ut som noe som bør sjekkes av lege. Ikke foreløpig i hvert fall. HVor lenge er det siden?

Anonymkode: 99d09...b20

Skrevet

Ser ut til du har tråkket på en pinne og at den har laget et sår? Korriger meg om jeg tar feil. Ville prøvd å holde foten i grønnsåpevann en stund. Deretter pakket inn såret med et plaster og en bakteriedrepende krem direkte på såret. 

 

Anonymkode: f4122...53b

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Fikk en liten pinne. Er vondt. 

9D6FA197-74E0-48B5-9C65-2A106FBA2149.jpeg

Anonymkode: 54ef1...933

Rens godt med pyrisept og pass på at det ikke kommer urenheter inni, så burde det gå bra. Ikke oppsøk lege hvis ikke det blir verre.

Anonymkode: 2dda9...7f9

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva betyr "fikk en liten pinne"? 

Anonymkode: e7e16...5a2

Hun tok en pinnne for landet. 

Anonymkode: 5b49f...31e

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser ut til du har tråkket på en pinne og at den har laget et sår? Korriger meg om jeg tar feil. Ville prøvd å holde foten i grønnsåpevann en stund. Deretter pakket inn såret med et plaster og en bakteriedrepende krem direkte på såret. 

 

Anonymkode: f4122...53b

Nei! Ikke gi råd når du ikke vet hva! Hvorfor anbefaler du antibiotika ( krem) unødvendig? Ikke bruk antibiotika om det ikke er en uttalt infeksjon. Spar oss for resistens -problemer!

Grønnsåpevann er heller ikke å anbefale, da grønnsåpe er basisk og det bryter faktisk ned hudens egen evne til heling. Beste og for å gro er litt surt, så om noe skal bades er lunkent vann med en klunk eddik bedre.

Anonymkode: 1ebc1...d79

Skrevet

Jeg tror ikke du trenger å sjekke dette med mindre det blir veldig vondt, rødt og hovent. Bare følg med på det. Og god bedring!

Anonymkode: 1ebc1...d79

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser ut til du har tråkket på en pinne og at den har laget et sår? Korriger meg om jeg tar feil. Ville prøvd å holde foten i grønnsåpevann en stund. Deretter pakket inn såret med et plaster og en bakteriedrepende krem direkte på såret. 

 

Anonymkode: f4122...53b

Mulig jeg ser litt dårlig, men er det ikke bare et litt kraftig merke, ikke et åpent sår?

Anonymkode: fe97a...bfc

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei! Ikke gi råd når du ikke vet hva! Hvorfor anbefaler du antibiotika ( krem) unødvendig? Ikke bruk antibiotika om det ikke er en uttalt infeksjon. Spar oss for resistens -problemer!

Grønnsåpevann er heller ikke å anbefale, da grønnsåpe er basisk og det bryter faktisk ned hudens egen evne til heling. Beste og for å gro er litt surt, så om noe skal bades er lunkent vann med en klunk eddik bedre.

Anonymkode: 1ebc1...d79

👏 

Anonymkode: e7e16...5a2

Skrevet

Haha! Wtf?? Gå til legen med det der??? 😂😂😂😂😂

Anonymkode: fc3ef...956

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...