Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #1 Skrevet 22. april 2020 Altså om jeg har vært i nærheten av en som er smittet med covid-19 eller om jeg kommer reisende fra utlandet osv, så skal jeg i 14 dagers karantene. Vil det da si at jeg får sykemelding? Enn om jeg har hjemmekontor, får jeg fortsatt sykemelding og forventes det da at jeg arbeider 100% når jeg er hjemme disse 14 dagene? Og hvorfor er det greit for de jeg bor med å gå ut, men ikke meg? For jeg smitter jo gjerne dem om jeg er syk, så da er jo hele karantenen jeg er satt i helt hensiktsløs. Noen som vet? Anonymkode: f9d75...678
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #2 Skrevet 22. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså om jeg har vært i nærheten av en som er smittet med covid-19 eller om jeg kommer reisende fra utlandet osv, så skal jeg i 14 dagers karantene. Vil det da si at jeg får sykemelding? Enn om jeg har hjemmekontor, får jeg fortsatt sykemelding og forventes det da at jeg arbeider 100% når jeg er hjemme disse 14 dagene? Og hvorfor er det greit for de jeg bor med å gå ut, men ikke meg? For jeg smitter jo gjerne dem om jeg er syk, så da er jo hele karantenen jeg er satt i helt hensiktsløs. Noen som vet? Anonymkode: f9d75...678 Du skal ikke i karantene hvis du har vært i utlandet, men i hjemmeisolasjon Anonymkode: 4f658...16e
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #3 Skrevet 22. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Du skal ikke i karantene hvis du har vært i utlandet, men i hjemmeisolasjon Anonymkode: 4f658...16e Jeg trodde man måtte i karantene ved reise og hjemmeisolasjon ved tegn til sykdom? HI Anonymkode: f9d75...678
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #4 Skrevet 22. april 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg trodde man måtte i karantene ved reise og hjemmeisolasjon ved tegn til sykdom? HI Anonymkode: f9d75...678 Uff ja, du har jo helt rett. Jeg som byttet om på de Anonymkode: 4f658...16e
MTF Skrevet 22. april 2020 #5 Skrevet 22. april 2020 Man skal i karantene, men det behøver ikke de man bor med https://www.fhi.no/nettpub/coronavirus/fakta/avstand-karantene-og-isolering/?term=&h=1
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #6 Skrevet 22. april 2020 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enn om jeg har hjemmekontor, får jeg fortsatt sykemelding og forventes det da at jeg arbeider 100% når jeg er hjemme disse 14 dagene? Nei, du får ikke sykmelding om du ikke er syk og har muligheten til å jobbe. Om du er frisk, men ikke har mulighet til å jobbe på hjemmekontor, så tror jeg du muligens får en slags sykmelding tilpasset situasjonen. Men da skal eksponeringen/utenlandsturen være noe du ikke kunne vite om, eller unngå. Anonymkode: a35a3...ae4
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #7 Skrevet 22. april 2020 31 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså om jeg har vært i nærheten av en som er smittet med covid-19 eller om jeg kommer reisende fra utlandet osv, så skal jeg i 14 dagers karantene. Vil det da si at jeg får sykemelding? Enn om jeg har hjemmekontor, får jeg fortsatt sykemelding og forventes det da at jeg arbeider 100% når jeg er hjemme disse 14 dagene? Og hvorfor er det greit for de jeg bor med å gå ut, men ikke meg? For jeg smitter jo gjerne dem om jeg er syk, så da er jo hele karantenen jeg er satt i helt hensiktsløs. Noen som vet? Anonymkode: f9d75...678 Du kan jo ikke både få lønn og sykepenger. Så enten er du SYK, og ikke kan jobbe, eller du har karantene, og bruker tida på å ha hjemmekontor. Anonymkode: 854dd...89d
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #8 Skrevet 22. april 2020 Jeg ringte legen pga halsvondt i går. Jobber i bhg. Ble sykemeldt ut uka og skal testes fredag om jeg fortsatt har vondt i halsen da. Tester jeg positivt, blir det sykemelding et par uker. Anonymkode: 85e17...b7e
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #9 Skrevet 22. april 2020 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du kan jo ikke både få lønn og sykepenger. Så enten er du SYK, og ikke kan jobbe, eller du har karantene, og bruker tida på å ha hjemmekontor. Anonymkode: 854dd...89d Ok, det var akkurat det jeg lurte på. Om jeg bare er i karantene så er jeg fortsatt i vanlig lønnet arbeid hjemmefra, men om jeg får symptomer er jeg altså sykemeldt. Enn deg som er i barnehage, om du må i en vanlig karantene vil jo det bety sykemelding for deg da du ikke har mulighet til hjemmekontor? Jeg spør og graver for jeg hører flere versjoner. HI Anonymkode: f9d75...678
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #10 Skrevet 22. april 2020 Prøver du å få 14 dagers ferie ? Mange som prøver det. Drar du frivellig til utlandet får du 14 dager karantene uten lønn. Blir du syk så er du hjemme til 1 dag etter du er frisk. Får du påvist korona får du sykemelding. I karantene må du selvfølgelig jobbe på hjemmekontor . Anonymkode: 775b1...509
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #11 Skrevet 22. april 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Prøver du å få 14 dagers ferie ? Mange som prøver det. Drar du frivellig til utlandet får du 14 dager karantene uten lønn. Blir du syk så er du hjemme til 1 dag etter du er frisk. Får du påvist korona får du sykemelding. I karantene må du selvfølgelig jobbe på hjemmekontor . Anonymkode: 775b1...509 Hehe nei jeg gjør ikke det, er ren nyskjerrighet hva om en som bor her kommer hjem fra utlandet fordi han ikke fikk anledning å komme før nå, og reiste bort før utbruddet og tiltakene? Anonymkode: f9d75...678
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #12 Skrevet 22. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hehe nei jeg gjør ikke det, er ren nyskjerrighet hva om en som bor her kommer hjem fra utlandet fordi han ikke fikk anledning å komme før nå, og reiste bort før utbruddet og tiltakene? Anonymkode: f9d75...678 Det har jeg jo svart på! Anonymkode: a35a3...ae4
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #13 Skrevet 23. april 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Det har jeg jo svart på! Anonymkode: a35a3...ae4 Jo, men jeg mener om han da blir syk og smitter meg så jeg ikke kan jobbe så vil vel ikke det straffe seg for meg siden han bor her? Anonymkode: f9d75...678
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #14 Skrevet 23. april 2020 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jo, men jeg mener om han da blir syk og smitter meg så jeg ikke kan jobbe så vil vel ikke det straffe seg for meg siden han bor her? Anonymkode: f9d75...678 Selvsagt ikke Anonymkode: 844b4...1df
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #15 Skrevet 23. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jo, men jeg mener om han da blir syk og smitter meg så jeg ikke kan jobbe så vil vel ikke det straffe seg for meg siden han bor her? Anonymkode: f9d75...678 Bor han hos deg? Har han folkeregistrert samme adresse som du? Hvis ja: Du "straffes" ikke. Anonymkode: c40ae...86b
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #16 Skrevet 23. april 2020 Men han bør dra et annet sted i 14 dager Anonymkode: 775b1...509
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #17 Skrevet 23. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Men han bør dra et annet sted i 14 dager Anonymkode: 775b1...509 Det kan bli vanskelig med mindre kommunen her har ordninger for de som skal i karantene. For øyeblikket tror jeg kun det er for de som skal isoleres, men det kan jeg jo selvsagt undersøke. Takk for svar HI Anonymkode: f9d75...678
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå