Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #1 Skrevet 22. april 2020 Jeg har tatt en lang rekke prøver hos lege men ingen funn. Jeg må opp om natten minst en gang og jeg tisser masse. Jeg har økt tørste og fyser ekstremt på vann. Drikker ikke så mye gjennom arbeidsdagen, kanskje 1 liter. På kvelden kan jeg drikke ca 2 liter. Så jeg skjønner jo hvorfor jeg tisser om natten. Har forsøkt å tvinge i meg mer vann om dagen for å komme tørsten i forkjøpet men drikker like mye om kvelden. I tillegg har jeg i det siste våknet av å være tørst. Hvis det ikke er diabetes, hva i all verden kan det skyldes? Jeg tar gjerne imot tips jeg kan ta opp med legen. Tilleggsinfo er at jeg er i overgangsalderen, det kan gi økt vannlating. Anonymkode: a3f1f...635
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #2 Skrevet 22. april 2020 Regner med du ble testet for diabetes? Anonymkode: 61cea...353
Eliseflisa Skrevet 22. april 2020 #3 Skrevet 22. april 2020 du tisser normalt eller i døgnet? Drikker du to liter til kvelden er det ikke rart du må opp iløpet av natten. Du er nok ikke egentlig tørst, men kanskje det bare er følelsen av den kalde drikken. Hva med å suge på isbiter, eller spise ispinne, saftis? kanskje det vil tilfredstille litt av behovet?
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #4 Skrevet 22. april 2020 Kan det være du egentlig sliter med munntørrhet? Diabetes 1 gir jevn og trutt ekstrem tørste hele døgnet, og vises lett med et stikk i fingeren eller på en blodprøve. Skal mye til at diabetes gir falske negative prøvesvar, altså. Anonymkode: 736f9...206
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #5 Skrevet 23. april 2020 Diabetes, økt stoffskifte, evt økt trening, overgangsalder. Anonymkode: fa3a4...1cb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå