Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #1 Skrevet 22. april 2020 Kan dere si litt om hvordan barnet var i 3 års alderen? Barnet skal utredes og jeg synes det er veldig skummelt. Er spesielt engstelig for tilleggsdiagnoser som psykisk utviklingshemming. Barnet her ligger greit an motorisk, men ligger langt bak med språk og det sosiale. Kan de fleste ord, alle bokstaver og kan både alfabetet og telle til 20 på norsk og engelsk. Null interesse for å slutte med bleie og er veldig å hoppe og vifte med armene. Ganske aktiv. Men er sjelden sint, er kosete, tar i mot beskjeder og reagerer på navnet sitt. Hørsel er ok nå, fikk dren for 1 år siden. Synet er bra. Anonymkode: 6ea28...722
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #2 Skrevet 22. april 2020 Ungen et jo kjempe smart. Hvorfor utredes? Anonymkode: 14100...dd0
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #3 Skrevet 22. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ungen et jo kjempe smart. Hvorfor utredes? Anonymkode: 14100...dd0 Pga språket og det sosiale. Vil bare leke alene og bryr seg lite om andre. Har hatt null språk frem til en mnd siden, da kom det masse ord, men kan ikke gjøre seg så godt forstått. Anonymkode: 6ea28...722
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #4 Skrevet 22. april 2020 Jeg har det, men min er veldig annerledes enn det du beskriver, så jeg tror ikke sammenligning har så mye for seg. Autisme kan være så mye forskjellig, alt fra så lette symptomer at man ikke merker det før barnet er mye eldre til store vansker på alle områder. Av det du beskriver her så tenker jeg ikke at det behøver å bety at det er noe i veien. Å være 3 år og litt sen med språket er ikke uvanlig, særlig hvis barnet har hatt øreproblematikk og dren. Utfra det du skrev så høres det ut som barnet kan mye, men sier ikke så mye selv? 3 år og ikke så interessert i bleieslutt er heller ikke uvanlig, mange slutter ikke før de er nærmere 4. Å vifte mye med armene/hendene k a n være et symptom (stimming), men det kan også bare være en vane og en måte å gi uttrykk for at man er ivrig, glad, spent. Prøv å ikke grue deg til utredning, barnet er jo akkurat den samme uansett hva resultatet blir og det kan jo godt hende de finner ut at det ikke er noen diagnoser. Skulle det være så det viser seg å være en diagnose så er det en stor fordel å få vite det såpass tidlig fordi det er mye lettere å tilrettelegge og gi barnet det han trenger og dere foreldre får flere rettigheter som gjør oppfølging lettere også. Lykke til! Anonymkode: 96a7f...067
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #5 Skrevet 22. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Kan dere si litt om hvordan barnet var i 3 års alderen? Barnet skal utredes og jeg synes det er veldig skummelt. Er spesielt engstelig for tilleggsdiagnoser som psykisk utviklingshemming. Barnet her ligger greit an motorisk, men ligger langt bak med språk og det sosiale. Kan de fleste ord, alle bokstaver og kan både alfabetet og telle til 20 på norsk og engelsk. Null interesse for å slutte med bleie og er veldig å hoppe og vifte med armene. Ganske aktiv. Men er sjelden sint, er kosete, tar i mot beskjeder og reagerer på navnet sitt. Hørsel er ok nå, fikk dren for 1 år siden. Synet er bra. Anonymkode: 6ea28...722 Redd for "alt",hadde vognen som sin trygge plass,ikke intressert i å leke med andre barn,tydlig at han ikke likte å ha mange rundt seg osv. Han sluttet ikke med bleie på dagtid før han var 4,å var nesten 6 år før han sluttet med uhell om natten. Anonymkode: 0a732...a0f
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #6 Skrevet 22. april 2020 53 minutter siden, Anonym bruker skrev: Redd for "alt",hadde vognen som sin trygge plass,ikke intressert i å leke med andre barn,tydlig at han ikke likte å ha mange rundt seg osv. Han sluttet ikke med bleie på dagtid før han var 4,å var nesten 6 år før han sluttet med uhell om natten. Anonymkode: 0a732...a0f Barnet mitt er ikke redd for så mye, men liker heller ikke å ha mye folk rundt seg. Kan jeg spør hvordan barnet ditt fungerer sånn ellers? Er han lykkelig? Snakker han? Har han venner? Anonymkode: 6ea28...722
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #7 Skrevet 22. april 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ungen et jo kjempe smart. Hvorfor utredes? Anonymkode: 14100...dd0 De med autisme pleier å være smart. Enkelte er mye smartere enn de uten diagnosen. Så hvorfor stusser du på at ungen er smart? Anonymkode: 31fd8...ea4
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #8 Skrevet 22. april 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan dere si litt om hvordan barnet var i 3 års alderen? Barnet skal utredes og jeg synes det er veldig skummelt. Er spesielt engstelig for tilleggsdiagnoser som psykisk utviklingshemming. Barnet her ligger greit an motorisk, men ligger langt bak med språk og det sosiale. Kan de fleste ord, alle bokstaver og kan både alfabetet og telle til 20 på norsk og engelsk. Null interesse for å slutte med bleie og er veldig å hoppe og vifte med armene. Ganske aktiv. Men er sjelden sint, er kosete, tar i mot beskjeder og reagerer på navnet sitt. Hørsel er ok nå, fikk dren for 1 år siden. Synet er bra. Anonymkode: 6ea28...722 Han høres veldig lik ut som min. ❤️ Han fikk diagnosen da han var 3. Fungerer i dag veldig godt, har et gedigent ordforråd og er lynskarp. Dette går nok bra. Får han diagnosen får dere riktig hjelp. 😊 Anonymkode: e2d4e...0e8
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #9 Skrevet 23. april 2020 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Han høres veldig lik ut som min. ❤️ Han fikk diagnosen da han var 3. Fungerer i dag veldig godt, har et gedigent ordforråd og er lynskarp. Dette går nok bra. Får han diagnosen får dere riktig hjelp. 😊 Anonymkode: e2d4e...0e8 Takk for svar. Ja jeg ønsker jo hjelp om det blir en diagnose, men jeg er litt redd for det. Fungerer jo så godt hjemme, aldri sint nesten, flink å hjelpe til, elsker å leke med sin søster, hermer etter alt vi gjør og språket er på glid. Men det sosiale i barnehagen er det som blir reagert mest på. Ønsker bare at barnet skal få venner og ha det godt og klare seg Anonymkode: 6ea28...722
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #10 Skrevet 23. april 2020 16 timer siden, Anonym bruker skrev: De med autisme pleier å være smart. Enkelte er mye smartere enn de uten diagnosen. Så hvorfor stusser du på at ungen er smart? Anonymkode: 31fd8...ea4 Det stemmer jo ikke. Ikke for alle. Anonymkode: 29fa2...b30
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #11 Skrevet 23. april 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Det stemmer jo ikke. Ikke for alle. Anonymkode: 29fa2...b30 Selvsagt ikke alle, det sier jo jeg også. Men det er ingenting med autisme som gjør de mindre smarte. Er de mindre smarte snakker man om andre diagnoser barnet kan ha i tillegg. Spesielt de med asperger kan være supersmarte. Anonymkode: 31fd8...ea4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå