Gå til innhold

Trampolinekrangel - er jeg sær/kjip


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi bor i rekkehus.
I helgene får ikke barna gå på trampolinen før kl 10, noe tidligere på hverdager.
Det av barna våre som går i 3. klasse våkner tidlig på morgenen.
Vi begynner med skolearbeidet kl 08:00, og han har første friminutt kl 08:45-09:00.
De siste dagene når det har vært et så utrolig fint vær har hun da vært ute på trampolinen.
Det har nå naboen klaget på (som er hjemme i permisjon med baby), og mener at barna heller ikke kan være på trampolinen får kl 10 på hverdager. I tillegg er mannen i huset der irritert på oss siden nå i disse koronatider lar vi ikke hans barn fra tidligere forhold være på trampolinen vår (med eller uten våre) når de er her hver annen helg.

Jeg mener vi både er innenfor når det gjelder hvor tidlig barna får hoppe, og nekte hans å være med, er jeg fryktelig sær/kijp?

Anonymkode: 389e4...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I tillegg er mannen i huset der irritert på oss siden nå i disse koronatider lar vi ikke hans barn fra tidligere forhold være på trampolinen vår (med eller uten våre) når de er her hver annen helg.

Her er jo løsningen åpenbar!

Dere gir etter -> de gir etter.

Dere gir ikke etter -> de gir ikke etter. 

Anonymkode: 03729...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel enig i at du har rett. Likevel tenker jeg at det koster lite å være fleksibel og utsette trampolinehoppingen til kl 10 siden naboen har permisjon. Fordelen med å være fleksibel slik er jo at da har dere litt "tilgode", noe som kanskje kan komme godt med når deres minste vokser litt til ;)

 

Anonymkode: 77780...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok gitt meg på tidspunktet for å ivareta et godt naboskap, men ikke på deling av trampolinen. 

Anonymkode: 121aa...86c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville nok gitt meg på tidspunktet for å ivareta et godt naboskap, men ikke på deling av trampolinen. 

Anonymkode: 121aa...86c

Jeg svarte over her, enig i det med tidspunktet, men glemte å skrive at jeg også mener at deling av trampolinen nå ikke er ok.

Anonymkode: 77780...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bråker ungene dine da? Må kunne være mulig å hoppe uten å bråke?

Å låne bort trampoline hadde jeg ikke gjort nå. 
 

Men, du skal nå bo med disse naboene da. Å ikke være imøtekommende nå kan straffe seg senere. 
Jeg synes det er naboen som er på trynet, du må vurdere om du vil risikere godt naboskap. 

Anonymkode: 64293...d8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at selv om dere har retten på deres side, er det lurt å ta litt hensyn og kanskje droppe den der hoppingen før klokka ti. 

Men jeg ville ikke ha latt de andre barna hoppe sammen med deres barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Barna bør kunne vente til klokken 10 med å hoppe på trampoline.

2) Nei, du bør ikke la hans barn hoppe på din trampoline i disse tider. De får kjøpe seg en selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville uten problemer godtatt at naboen ville ha det rolig til klokken 10. Her vil gjerne ungene hoppe før skoletid så de begynner rundt 8 på trampolinen . Jeg spurte naboen og for naboen var det greit. Jeg vet jo at det gjerne er litt støy med trampoliner og siden vi bor veldig tett så er god dialog ett must. Uansett .. i ditt tilfelle hadde jeg godtatt naboen sitt ønske. Jeg hadde heller ikke godtatt andre barn på trampolinen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville nok gitt meg på tidspunktet for å ivareta et godt naboskap, men ikke på deling av trampolinen. 

Anonymkode: 121aa...86c

Skulle jeg til å svare og. 

Anonymkode: 6ce5e...349

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med å godta tidspunkt, men ikke å dele trampoline! Synes det er han som er sær/kjip som ikke skjønner at trampoline deling ikke er greit i disse Corona tider. Litt utakknemlig mtp at dere har vært snille før covid 19 inntok verden og faktisk lot hans barn bruke det, det er jo ikke en selvfølge.

Anonymkode: 5e6af...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at far sliter med å aktivisere egne barn😆

Nei, du skal ikke dele trampolinen. 

Anonymkode: e954e...bad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville vært grei og sagt at han kunne utsette hoppingen til 10 annenhver dag, strengt tatt så er det vel ingen krav til å ha det stille når man har baby....da bør man i så fall flytte langt inn i skogen. Når det gjelder mannens barn så ville jeg sagt nei i alle fall nå når det er strengt med alt mulig annet. 

Anonymkode: f7a99...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du er fryktelig kjip og sær mtp tidspunkt. Selv om dine barn våkner tidlig, starter skole før vanlig tid og har friminutt tidlig så MÅ de ikke hoppe på trampolina akkurat da. Selv om de iht lovverk KAN, så koster det dere lite p være fleksible og vente til kl 10. Gjør noe annet første friminutt da vel!

Og ja, mannen kan kjøpe egen trampoline. 

Anonymkode: bbb66...dd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normal «støy» fra lek kl. 8.45 på vanlig hverdag er i mine øyne innafor (så lenge det ikke er hyling og skriking). Her er det anleggsarbeid som starter kl. 7 på hverdager. Det må både jeg som er hjemme i permisjon og naboen som har nattevakter forholde oss til. Stillhet frem til kl. 10 på hverdager er ikke realistisk. Så spørs det jo hvor mye du verdsetter et ok naboskap. 

Naboen din er helt på tryne om han blir sur fordi dere ikke vil dele trampoline nå. Skal barna hans hoppe får han kjøpe egen. Ham burde vel strengt tatt vært takknemlig for at barna frem til korona har fått benytte andres trampoline.

Anonymkode: 645a4...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe å lage en sak om da? Det er snakk om hele to skoledager før barnet ditt skal tilbake på skolen uansett. La nå ungene hoppe når de vil, de har selv valgt å bosette seg tett i tett. Hadde skjønt det om det var snakk om hopping kl 6 på morgenen, men nærmere 9 er det faktisk helt innafor. 

Anonymkode: 7756d...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen klager på 15 minutters trampoline på morgenen? Sover de eller babyen på det tidspunktet? I så fall hadde gjerne droppet hopping i første friminutt. Er jo uansett bare to dager igjen. Trampolinen hadde jeg ikke delt. 

Anonymkode: 187b8...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klokka 10 må det være lov å hoppe på trampoline uansett hvilken dag og vær det er mener jeg. Mine barn får også det og jeg hadde ikke latt naboene bestemme at det ikke var lov. Det jeg derimot er veldig bestemt på er at det ikke er lov å hyle og skrike på trampolinen. Greit at det blir lyd av ivrige stemmer, lek og latter og det må aksepteres. Men den hylinga og hvininga enkelte driver med er jeg rask til å si fra om, det er unødvendig og slitsomt for andre å høre på. Vi slutter også å hoppe i 20-21 tida om kvelden så det blir rolig.

Anonymkode: 68602...8ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å ha et godt forhold til mine naboer, så jeg hadde nok gitt etter for tidspunktet. Spesielt hvis de spurte pent. Nå hadde jeg aldri i verden latt hans barn hoppe på vår trampoline, og det hadde jeg begrunnet med smittevern og myndighetenes oppfordringer om sosial distanse og begrenset antall lekevenner. 

Så kjenner jeg meg selv så godt at hvis han/ de hadde kranglet på det, kunne jeg blitt sær og tverr tilbake og sagt at hvis dere nekter å respektere vårt ønske om å overholde smittevernet så godt vi kan, så gidder ikke vi å ta hensyn til at dere ønsker at vi ikke skal bruke trampolinen før klokka ti. Men denne reaksjonen hadde garantert ikke ført til et spesielt godt naboskap, så det er nok ikke å anbefale. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...