Gå til innhold

Alene med barn og vi fikk omgangssyken

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er som sagt alene med 3 stk. barn under 7 år. Venninnen min gjennom mange år ville besøke oss i dag. Hun pleier å få middag når hun kommer. Hun sendte meg melding og spurte om vi er hjemme. Jeg fortalte henne at jeg har fått omgangsyke og at jeg er helt bakenfor. Da skrev hun tilbake: Ja, ok, da bråsnur jeg og kommer heller tilbake når dere er friske! 

Er det noe galt med meldingen fra min "venninne"? Setter pris på tilbakemeldinger/.

Anonymkode: d2b7b...265

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er heilt normalt å prøve å unngå å få omgangsykja. Eg ville gjort det same! Og særleg no, sidan kvalme og oppkast kan vere symptom på covid 19.

Skrevet

Besøk og middag er jo ikke  noe dere skal drive med. Sån sett bra at dere ble syke slik at hun tok til vettet.

Anonymkode: 2f746...2f8

Skrevet

Hun glemte å legge til et "God bedring!", ellers var den grei.

Anonymkode: 3e9f6...c9c

Skrevet

Nei

Anonymkode: e6ffe...87c

Skrevet

Hadde spurt om det var ne dere trengte fra butikk eller apotek.

Anonymkode: e981e...26b

Skrevet

Jeg hadde vel spurt om jeg skulle handle noe, men ellers går man jo ikke på besøk til noen i disse tider, og i hvert fall ikke noen som er syke. 

God bedring!

Anonymkode: d089c...faa

Skrevet

Jeg hadde gjort det samme som din venninne. 

hvis du trengte hjelp kunne du spurt henne om hun kunne hjulpet deg, ikke bare forvent det. Ingen vil ha omgangssyken! 

God bedring ! 

Anonymkode: a0421...0dc

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Besøk og middag er jo ikke  noe dere skal drive med. Sån sett bra at dere ble syke slik at hun tok til vettet.

Selvfølgelig kan man besøke hverandre hvis man følger de smittevernsregler som er satt.

Anonymkode: 3f17c...61d

Skrevet

Hun burde skrevet god bedring og spurt om du trengte noe ! 

Anonymkode: 5930f...797

Skrevet

Syns ikke det var noe galt i svaret hennes.

Anonymkode: 6eaa7...135

Skrevet

Hun burde i det minste ha ønska god bedring, samt spurt om du trenger noe fra butikken. Hvis hun pleier å få middag når hun er på besøk så syns jeg jaggu hun kunne spurt om såpass.

Anonymkode: d9519...26c

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Selvfølgelig kan man besøke hverandre hvis man følger de smittevernsregler som er satt.

Anonymkode: 3f17c...61d

I praksiss gjør jo ikke folk det. Hi har 3 barn under 7 år. Trir du hun klarer å holde dem 2 meter unna gjesten hele tiden? 2 meter er ganske mye. De fleste spisebord er under 2 meter lange og i hvertfall ikke 2 meter brede. Det holder ikke å sitte i hver sin ende av en treseters sofa, man må faltisk sitte så langt unna hverandre at sofaen kan stå mellom stolene de sitter i.

Skrevet

Helt grei melding, det. Kunne kanskje skrevet god bedring, men fort gjort å glemme i farten.

Anonymkode: f00ff...f77

Skrevet

Ikke noe galt i det. Hvis dere allerede hadde planlagt middag, så vil jeg tro hun antok dere hadde det dere trenger av mat. Det ville i alle fall jeg antatt om det var meg. 

Anonymkode: f2906...840

Skrevet

Hva mener du hun skulle svare da?

Helt greit svar synes jeg, ingen vil jo komme på besøk til folk som har omgangssyken. Det vanlige er å ikke ville ha besøk heller og advare evt gjester om smittefare så de får komme en annen gang.

Anonymkode: 75b87...d06

Skrevet

Helt grei melding. Men, det som forundrer meg er at du klarer å pådra deg omgangssyke i disse tider hvor man spriter og vasker hender hele tiden. 😷

Anonymkode: 60144...722

Skrevet
22 timer siden, Syngensang skrev:

Nei, det er heilt normalt å prøve å unngå å få omgangsykja. Eg ville gjort det same! Og særleg no, sidan kvalme og oppkast kan vere symptom på covid 19.

22 timer siden, Syngensang skrev:

Er oppkast og kvalme et symptom på Covid 19? Kan du sende meg kilde?

Skrevet

Ville ha gjort det samme. Ingen som helst grunn til å dra det med seg videre.

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hadde spurt om det var ne dere trengte fra butikk eller apotek.

Anonymkode: e981e...26b

Ja, det er helt ufattelig for meg at hun ikke engang tilbudte seg å handle for oss. Har 3 stk mindreårige barn som trenger mat. At min venninne ikke kunne spise hos oss denne dagen er forståelig men at hun unnlot å spørre om vi trengte noe, slik jeg gjør med henne, det er ikke ok, er det?

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Helt grei melding. Men, det som forundrer meg er at du klarer å pådra deg omgangssyke i disse tider hvor man spriter og vasker hender hele tiden. 😷

Anonymkode: 60144...722

Ja, er det ikke mer sannsynlig at dette skyldes matforgiftning da? 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja, det er helt ufattelig for meg at hun ikke engang tilbudte seg å handle for oss. Har 3 stk mindreårige barn som trenger mat. At min venninne ikke kunne spise hos oss denne dagen er forståelig men at hun unnlot å spørre om vi trengte noe, slik jeg gjør med henne, det er ikke ok, er det?

Kan du ikke spørre selv? Må bli mange skuffelser i livet hvis man baserer seg på at andre skal by seg bestandig...

Skrevet
2 minutter siden, Pashla skrev:

Er du syngensang, også, eller svarer du for henne? Jeg klarer fortsatt ikke å skjønne at hun ikke tilbudte seg å handle for oss. Hun kunne jo bare ha satt varene ved eiendomsgrensen vår, man blir jo ikke smittet av det. Vel, vel, dagen etter ville hun avtale ny middag her hos oss, men nå gidder jeg ikke lengre å verte henne opp. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er du syngensang, også, eller svarer du for henne? Jeg klarer fortsatt ikke å skjønne at hun ikke tilbudte seg å handle for oss. Hun kunne jo bare ha satt varene ved eiendomsgrensen vår, man blir jo ikke smittet av det. Vel, vel, dagen etter ville hun avtale ny middag her hos oss, men nå gidder jeg ikke lengre å verte henne opp. 

Kunne du ikke spurt henne da?

Anonymkode: e6ffe...87c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...