Gå til innhold

Hard hud på føttene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fjerner hard hud på føttene minst en gang i uken. Bruker pimpestein i badekaret og fjerner alt som er løst. Bruker også fotfil. Var hos ortoped i dag, og han påpekte at jeg har hard hud på føttene. Men jeg fjerner all død hud! Skal man gjøre noe med den friske huden som blir tykk? Den er vel kanskje også død, men den blir ikke hvit og bløt i vann. Har ikke grov og skurvete hud, men den er jo fortykket. Har prøvd Baby feet, men den fjerner ikke mer enn pimpestein. Fill meg ikke til å spørre legen. Hvordan steller dere føttene?

Anonymkode: d047f...1b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går til fotpleier hver 2 eller 3 måned. Gleder meg til det åpner igjen!

Skrevet

Huden på føttene skal være litt hard. Babyføtter får jo gnagsår, blemmer og blir vonde med en gang om du går barbent.

Anonymkode: 6b585...08d

Skrevet

Beklager hvis jeg kupper tråden din nå HI, men fjerner fotpleier også liktorn? Jeg har hatt to i flere år, og prøvd uten hell med plaster. Og det er så vondt.

Anonymkode: e37e6...bec

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Beklager hvis jeg kupper tråden din nå HI, men fjerner fotpleier også liktorn? Jeg har hatt to i flere år, og prøvd uten hell med plaster. Og det er så vondt.

Ja, det gjør de! :)

hi, jeg vet ikke helt. Hvis ikke du har noen plager, og det ikke er sånn tørr og kjip hud (som henger seg opp i sengetøyet osv..grøss!) er det vel ikke noe problem?

Anonymkode: 2fca7...baf

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, Babyfeet fjerne ikke liktorn. De kan bli mindre, men ikke helt borte. Dra til fotpleier når de åpner igjen, de kan fjerne liktorn helt. Men husk bare at de blir sjeldent borte for alltid. De kommer tilbake.

Anonymkode: aa93c...9b1

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg fjerner hard hud på føttene minst en gang i uken. Bruker pimpestein i badekaret og fjerner alt som er løst. Bruker også fotfil. Var hos ortoped i dag, og han påpekte at jeg har hard hud på føttene. Men jeg fjerner all død hud! Skal man gjøre noe med den friske huden som blir tykk? Den er vel kanskje også død, men den blir ikke hvit og bløt i vann. Har ikke grov og skurvete hud, men den er jo fortykket. Har prøvd Baby feet, men den fjerner ikke mer enn pimpestein. Fill meg ikke til å spørre legen. Hvordan steller dere føttene?

Det kan hende du sliper den av for ofte. Da vil den gjendannes fortere. Tykk hud er knoklenes måte å beskytte seg på. 

Jeg sliper bare maks hver 14.dag, som regel går det hen imot en måned. I mellomtiden smører jeg meg med en fotkrem som heter "callus cream" fra Gehwohl.

Anonymkode: c0ecf...381

Skrevet
38 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det gjør de! :)

hi, jeg vet ikke helt. Hvis ikke du har noen plager, og det ikke er sånn tørr og kjip hud (som henger seg opp i sengetøyet osv..grøss!) er det vel ikke noe problem?

Anonymkode: 2fca7...baf

Jeg har glatte og fine føtter, men jeg ble usikker på om jeg gjør noe feil når ortopeden bemerket at jeg har hard hud. Han spurte hvor ofte jeg fjerner hard hud, og ble overrasket da jeg sa minst en gang i uka. Lurer på om det er vanlig å fjerne mer enn det som blir oppbløtt i vann.

hi

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har glatte og fine føtter, men jeg ble usikker på om jeg gjør noe feil når ortopeden bemerket at jeg har hard hud. Han spurte hvor ofte jeg fjerner hard hud, og ble overrasket da jeg sa minst en gang i uka. Lurer på om det er vanlig å fjerne mer enn det som blir oppbløtt i vann.

hi

Men hallo! Du var hos en ortoped. En ortoped er en lege. Han har dermed kommentert din harde hud av medisinske hensyn. Du må se kommentaren hans i sammenheng med hvorfor du var der, og så må du spørre hva han mener og hva du eventuelt må gjøre. Dette vet jo ikke vi. 

(Er du den samme som har hvite og røde hender og vann i øret og diverse andre helseplager?)

Anonymkode: 6e6ee...5c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...