Anonym bruker Skrevet 21. april 2020 #1 Skrevet 21. april 2020 Etter å ha sett på mye oppussingsprogrammer i det siste må jeg si at jeg stusser. De går rett inn i stua. Hvor gjør de av ytterklærne sine? Og sko?Spesielt de med små barn. Anonymkode: 8d273...822
Anonym bruker Skrevet 21. april 2020 #2 Skrevet 21. april 2020 Nei. De fleste har det ikke. De går med skoene ute og inne og har lite yttertøy. Anonymkode: eee0d...275
Anonym bruker Skrevet 21. april 2020 #3 Skrevet 21. april 2020 De bruker kjøkkeninngangen. Veldig mange har bilparkering bak huset, og en inngang til kjøkkenet med "mudroom" hvor de henger av seg tøyet. Inngangen foran huset blir bare brukt når de får gjester, og knapt nok da. Mitt inntrykk er at den inngangen er mest til pynt, selv familie og venner bruker kjøkkeninngangen. Anonymkode: 927a4...6c9
Anonym bruker Skrevet 21. april 2020 #4 Skrevet 21. april 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. De fleste har det ikke. De går med skoene ute og inne og har lite yttertøy. Anonymkode: eee0d...275 Jeg vet at det er vanlig i mange land, men det må da bli forferdelig skittent? Det hender vel at det regner? At de er fulle av støv? At de tråkker i dritt? Blir ikke gulvene ødelagt? Anonymkode: b1f6a...123
Anonym bruker Skrevet 21. april 2020 #5 Skrevet 21. april 2020 Dette har jeg også lurt på i mange år... I alle de oppussingsprogrammene jeg har sett har ikke de en eneste gang snakket om et mudroom eller kjøkkeninngang. Inngangen er jo rett inn i stuen. Forstår ikke hvordan det er mulig. Hvor er alle skoene og jakkene deres???? Anonymkode: b1fb6...9db
Anonym bruker Skrevet 21. april 2020 #6 Skrevet 21. april 2020 Ser det samme på f.eks Boligjakten UK. Stusser fælt over det. Anonymkode: 0f0d0...6d6
MTF Skrevet 21. april 2020 #7 Skrevet 21. april 2020 Jeg bodde i USA ett år i ungdommen, og ingen hadde yttergang. Gikk rett inn i stuen eller på kjøkkenet utenfra. De bruker jo sko inne, og andre sko og jakker har de på soverommene/garderobene.
Anonym bruker Skrevet 21. april 2020 #8 Skrevet 21. april 2020 Jeg visste det fra før altså, men det er bare så ufyselig ekkelt at de går med sko inne😝 Anonymkode: acd20...d01
Anonym bruker Skrevet 21. april 2020 #9 Skrevet 21. april 2020 De har yttergang»....en gang via garasjen som er bygget inn i huset Anonymkode: 3ac72...5e9
Anonym bruker Skrevet 21. april 2020 #10 Skrevet 21. april 2020 Veldig rart og uhygienisk. De har jo bikkjer og dyr som bæsjer ute, og ingen plukker opp sånt der. Tenk så mye møkk de må ha på gulvene! Anonymkode: a2310...c38
TinaK 1990 Skrevet 21. april 2020 #11 Skrevet 21. april 2020 Mange amerikanere har hus hvor de har yttergang i det de kjører inn i garasjen som er bygget inn i huset. Har de ikke det bruker de kjøkkeninngangen hvor det ofte er en liten yttergang. Det dere ser på TV er ofte «for gjestene».
Anonym bruker Skrevet 21. april 2020 #12 Skrevet 21. april 2020 Jeg har også lurt på hva hensikten med å komme rett inn i stuen er, og har innbilt meg at det kun er sånn på film, jeg har aldri vært i USA. Og hva er greia med at de ikke tar av skoa inne? Ser avogtil på film at de som krever at sko tas av fremstilles som hysterisk opptatt av hygiene og rengjøring? Det må også bli tett og klamt å ha på sko hele tiden 🤢 Anonymkode: 8b1c9...288
Anonym bruker Skrevet 21. april 2020 #13 Skrevet 21. april 2020 Vi bor i Florida. Vi har inngang direkte inn i stua/oppholdsrom. Vi hardingen egen gang. Innenfor døra har vi er skistativ (fra IKEA - veldig skandinavisk🤪) Men det er ikke vanlig. vi bruker naturlig nok ikke mye ytterklær. Det vi har av jakker, har vi hengende i klesskapet. Vi Har også en inngang direkte fra garasjen og inn i huset. Vi har ikke noe mudroom. Rett innenfor Døra fra garasjen har vi toalett og vaskerom. inngangen fra garasjen bruker kun vi - når vi bruker bil og parkerer inne. Til vanslig bruker både voksne og barn den vanlige ytterdøra. Den er ikke kun for gjester altså😉 Anonymkode: 476fb...fdf
Anonym bruker Skrevet 21. april 2020 #14 Skrevet 21. april 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vi bor i Florida. Vi har inngang direkte inn i stua/oppholdsrom. Vi hardingen egen gang. Innenfor døra har vi er skistativ (fra IKEA - veldig skandinavisk🤪) Men det er ikke vanlig. vi bruker naturlig nok ikke mye ytterklær. Det vi har av jakker, har vi hengende i klesskapet. Vi Har også en inngang direkte fra garasjen og inn i huset. Vi har ikke noe mudroom. Rett innenfor Døra fra garasjen har vi toalett og vaskerom. inngangen fra garasjen bruker kun vi - når vi bruker bil og parkerer inne. Til vanslig bruker både voksne og barn den vanlige ytterdøra. Den er ikke kun for gjester altså😉 Anonymkode: 476fb...fdf Men hvor gjør dere av sko? Og jeg skjønner jo at dere som bor i sør ikke trenger mye plass til yttertøy, men det ser lignende ut lenger nord også? Anonymkode: 8b1c9...288
MTF Skrevet 21. april 2020 #15 Skrevet 21. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: De har yttergang»....en gang via garasjen som er bygget inn i huset Anonymkode: 3ac72...5e9 Det er det jo ikke alle som har da😉
MTF Skrevet 21. april 2020 #16 Skrevet 21. april 2020 46 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvor gjør dere av sko? Og jeg skjønner jo at dere som bor i sør ikke trenger mye plass til yttertøy, men det ser lignende ut lenger nord også? Anonymkode: 8b1c9...288 Da jeg bodde i USA var det som utvekslingsstudent ett år sammen med en amerikansk familie sør i Illinois (dvs ca midt i USA) og der var det som sagt (skrev et innlegg over her) ingen som hadde verken yttergang eller mudrooms, selv de som hadde garasje med inngang rett i huset. Skoene oppbevarte vi i klesskapet på soverommene - samme med yttertøy. Der jeg bodde var det stort sett tørt og varmt (lange somre), men faktisk vinter også med litt snø inni mellom. Likevel ble sko gått med inne. Syns det var veldig rart og uhygienisk til å begynne med, men så vente jeg meg til det. Verste var at de aller fleste hadde teppegulv. De jeg bodde hos hadde (heldigvis) fliser på kjøkkenet og i stuen, så det var litt enklere å holde rent.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #17 Skrevet 22. april 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hvor gjør dere av sko? Og jeg skjønner jo at dere som bor i sør ikke trenger mye plass til yttertøy, men det ser lignende ut lenger nord også? Anonymkode: 8b1c9...288 Skistativ = skostativ 🙂 Tror ikke de trenger skistativ i Florida.. Anonymkode: b60c7...c72
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #18 Skrevet 22. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skistativ = skostativ 🙂 Tror ikke de trenger skistativ i Florida.. Anonymkode: b60c7...c72 Selvfølgelig! Skostativ🤪 Anonymkode: 476fb...fdf
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #19 Skrevet 22. april 2020 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hvor gjør dere av sko? Og jeg skjønner jo at dere som bor i sør ikke trenger mye plass til yttertøy, men det ser lignende ut lenger nord også? Anonymkode: 8b1c9...288 I har som sagt skostativ innenfor ytterdøra. Det er nok ikke helt vanlig, men vi er fortsatt veldig «norske» og går vanligvis ikke med sko inne. Vi har også et lite skap/cabinet like innenfor hvor vi kan ha jakker og annet utstyr ved behov. I vårt hus har vi fliser i hele 1. etg. Det hjelper ift rengjøring og gjør det enklere. I 2. etg er det tepper. Det var litt vanskelig å venne seg til i begynnelsen ettersom vi ikke har hatt heldekkende tepper hjemme i Norge siden sikkert 80-tallet! Gatene her er utrolig «rene» i den forstand at det er asfalt/betong overalt og man drar ikke med seg sand og gress. Med mindre man bor på kysten/ved stranden selvfølgelig. Anonymkode: 476fb...fdf
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #20 Skrevet 22. april 2020 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Selvfølgelig! Skostativ🤪 Anonymkode: 476fb...fdf 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: I har som sagt skostativ innenfor ytterdøra. Det er nok ikke helt vanlig, men vi er fortsatt veldig «norske» og går vanligvis ikke med sko inne. Vi har også et lite skap/cabinet like innenfor hvor vi kan ha jakker og annet utstyr ved behov. I vårt hus har vi fliser i hele 1. etg. Det hjelper ift rengjøring og gjør det enklere. I 2. etg er det tepper. Det var litt vanskelig å venne seg til i begynnelsen ettersom vi ikke har hatt heldekkende tepper hjemme i Norge siden sikkert 80-tallet! Gatene her er utrolig «rene» i den forstand at det er asfalt/betong overalt og man drar ikke med seg sand og gress. Med mindre man bor på kysten/ved stranden selvfølgelig. Anonymkode: 476fb...fdf Ja, jeg lurte litt på hvor det skistativet passet inn i Florida 🤪 Ellers takk for svar. Det høres eksotisk og spennende ut å bo i Florida. Anonymkode: 8b1c9...288
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #21 Skrevet 22. april 2020 Jeg bodde i canada en stund og det var mye det samme der. Men det var veldig mye snø på vinteren, og det var vanlig at folk hadde en plastikk- eller gummimatte rett innen for døra hvor du kunne ta av deg våte sko. Anonymkode: 1853c...381
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå