Anonym bruker Skrevet 21. april 2020 #1 Skrevet 21. april 2020 Denne smitte-appen er for å ha kontroll over hvem de som får påvist smitte har vært i kontakt med, og få disse i karantene raskest mulig for å forhindre smittespredning. Når denne appen er fult utrullet og testet, tror dere de som har installert appen vil få større frihet? For eksempel, dersom enkelte fornøyelses- eller dyreparker får åpne så er det KUN personer med appen som får lov til å besøke disse? Anonymkode: df11d...2ac
Anonym bruker Skrevet 21. april 2020 #2 Skrevet 21. april 2020 Det skal ikke ha noe å si om du har appen eller ikke for å komme inn i en fornøyelsespark eller ikke. Selv om du har appen så kan du være frisk, ha hatt covid 19 eller du kan ha det uten at du vet om det. Appen gir ingen informasjon om du er frisk eller syk, dermed har ikke appen noen fornuftig informasjon i gi parken du evt skal besøke. Skal dette ha noe for seg må mibilen med appen ligge vedsiden av en annen mobil med appen i 15min før en får informasjon om personen har vært syk eller er syk, dette går jo ikke ann å praktisere. Hos oss er appen avinnstalert, den spiser for mye strøm og jeg skal ikke kjøpe tre nye mobiler kun pga denne appen. Anonymkode: 892a8...821
Anonym bruker Skrevet 21. april 2020 #3 Skrevet 21. april 2020 Har også erfaring med at den tar for mye strøm. Syns dere i Oslo og Drammen kan lasten den ned. Vi andre har jo noenlunde kontroll. Anonymkode: 394c3...b74
Anonym bruker Skrevet 21. april 2020 #4 Skrevet 21. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har også erfaring med at den tar for mye strøm. Syns dere i Oslo og Drammen kan lasten den ned. Vi andre har jo noenlunde kontroll. Anonymkode: 394c3...b74 Så da kan jeg som bor på Jessheim avinstallere den? Supert 👍🏻 Anonymkode: 3e379...1dc
Anonym bruker Skrevet 21. april 2020 #5 Skrevet 21. april 2020 19 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det skal ikke ha noe å si om du har appen eller ikke for å komme inn i en fornøyelsespark eller ikke. Selv om du har appen så kan du være frisk, ha hatt covid 19 eller du kan ha det uten at du vet om det. Appen gir ingen informasjon om du er frisk eller syk, dermed har ikke appen noen fornuftig informasjon i gi parken du evt skal besøke. Skal dette ha noe for seg må mibilen med appen ligge vedsiden av en annen mobil med appen i 15min før en får informasjon om personen har vært syk eller er syk, dette går jo ikke ann å praktisere. Hos oss er appen avinnstalert, den spiser for mye strøm og jeg skal ikke kjøpe tre nye mobiler kun pga denne appen. Anonymkode: 892a8...821 Slik jeg tenker det, som et eksempel: Person A er i en fornøyelses- eller dyrepark, A er fin og frisk den dagen A besøker parken, men dagen etter får A symptomer og 3 dager har personen testet positivt. Her er det 3 senarier: 1. For å komme inn i parken må du vise at du har appen installert: Man har oversikt over de A har vært i kontakt med, og får satt de i karantene, dersom A har vært flink vil dette være ytterst få. 2. Parken slipper inn alle, og A har installert appen: Da vil man sette de andre med appen A har vært i kontakt med i karantene, itillegg må også alle uten appen i karantene. 3. Parken slipper inn alle, og A har ikke installert appen: I teorien skal da alle som var i parken på samme tidspunkt som A i karantene. Forresten, det er gjort endringer i appen nå slik at den ikke drar like mye strøm lenger. HI Anonymkode: df11d...2ac
Anonym bruker Skrevet 21. april 2020 #6 Skrevet 21. april 2020 Den belager seg på at det registreres at en er covid-19 pos. - Det er dårlig kvalitetssikring. Appen vil være en falsk trygghet om man lener seg på den. Anonymkode: db6e7...190
Anonym bruker Skrevet 21. april 2020 #7 Skrevet 21. april 2020 Jeg skjønner du har lyst til å dra i fornøyelsespark, men det store problemet med det er ikke at en del mennesker ikke har lastet ned appen. Det store problemet er at en smittet person vil kunne etterlate smittespor overalt. Man kan ikke drive å vaske ned alle fornøyelser etter hver tur. Det vil være køer. Det vil være en tett strøm av folk på noen få toiletter, det vil bli spist mat mm med fingrene osv. Folk blir smittet om de har appen eller ikke. Og det er smitten vi vil unngå. Appen gjør det bare enklere å oppspore potensielle smittede. Men hvor ofte står du i ro i 15 mkn i en fornøyelsespark? Uansett om folk har appen vil alle være potensielt smittet i den parken om en smittespreder tilbringer dagen der. Anonymkode: ec502...a0b
Anonym bruker Skrevet 21. april 2020 #8 Skrevet 21. april 2020 Nei, det tror jeg overhodet ikke er noe som vil skje. Appen er frivillig å laste ned, tviler på at de villig til å gå glipp av alle de kundene som ikke har lastet den ned. Anonymkode: 47d16...32b
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #9 Skrevet 22. april 2020 De har ikke begynt å teste i flere i Drammen til tross for appen, så vet ikke helt hvor brukbar den er her. Også er jeg sjeldent 15 minutter sammen med noen fremmede for tiden. Ellers har jeg kun kontakt med samboern og kunder, men de er aldri mer enn 15 minutter ved meg. Anonymkode: 5248e...594
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #10 Skrevet 22. april 2020 Er det noen som vet hvilke 2 kommuner utenom Drammen, det er som tester denne appen? Anonymkode: 47d16...32b
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #11 Skrevet 22. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er det noen som vet hvilke 2 kommuner utenom Drammen, det er som tester denne appen? Anonymkode: 47d16...32b Her ser det ut som om noe har gått meg hus forbi. Tester appen? Trodde den var oppe å gå nå iom at alle har blitt oppfordret til å laste den ned. Anonymkode: 3e379...1dc
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #12 Skrevet 22. april 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her ser det ut som om noe har gått meg hus forbi. Tester appen? Trodde den var oppe å gå nå iom at alle har blitt oppfordret til å laste den ned. Anonymkode: 3e379...1dc https://www.nrk.no/osloogviken/testkommune-ma-dobbeltsjekke-all-informasjon-1.14985085 Anonymkode: 6d467...902
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #13 Skrevet 22. april 2020 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her ser det ut som om noe har gått meg hus forbi. Tester appen? Trodde den var oppe å gå nå iom at alle har blitt oppfordret til å laste den ned. Anonymkode: 3e379...1dc https://www.an.no/smitteappen-er-lansert-statsministeren-sier-hun-vil-laste-den-ned/s/5-4-1193685 Så når jeg letet etter link, at Tromsø er en av de andre kommunene. Anonymkode: 47d16...32b
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #14 Skrevet 22. april 2020 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: https://www.an.no/smitteappen-er-lansert-statsministeren-sier-hun-vil-laste-den-ned/s/5-4-1193685 Så når jeg letet etter link, at Tromsø er en av de andre kommunene. Anonymkode: 47d16...32b Så med andre ord har jeg på nåværende tidspunkt en app på min telefon som kun har som formål å spore hvor jeg er og tappe tlf min for strøm? Anonymkode: 3e379...1dc
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #15 Skrevet 22. april 2020 Nei, det kommer ikke til å skje. Eneste fripass som kan implementeres er at de som senere testes og viser seg er immune, kan få friere ferdsel i samfunnet enn resten. Selv det vil også kunne vise seg vanskelig å gjennomføre i et land som ikke er diktatur. Anonymkode: ed2b4...54a
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #16 Skrevet 22. april 2020 Klart det. I Nord-Korea. Anonymkode: c1491...3cc
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #17 Skrevet 22. april 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Så med andre ord har jeg på nåværende tidspunkt en app på min telefon som kun har som formål å spore hvor jeg er og tappe tlf min for strøm? Anonymkode: 3e379...1dc Appen skal brukes til å varsle i hele landet i mai, står ikke hvilken dato. Jeg antar at det da er nyttig at vi har hatt den på forhånd, slik at data er lagret for tiden før den begynner de begynner bruke den til å varsle. La oss si de kan varsle med appen her jeg bor fra 10 mai, (datoen er tatt ut av lufta). Hvis jeg da skulle teste positivt 11. mai, så vet jo appen hvor jeg hr vært dagene før. Hvis jeg ikke hadde lastet appen ned før 10. mai hadde den jo ikke hatt mye nytteverdi den 11. Anonymkode: ccbdc...e0a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå