Gå til innhold

Er det p pillene som gjør dette? Cerazette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil slutte på p piller. Er så deprimert, selvmordstsnker kommer og går. Går på cerazette. Dette ligner ikke meg. Veldig hissig. Gått på de i 1 år nå, men vet ikke om det er p pillene. Har prøvd alt annet av prevansjon. Vil ikke bli gravid. Vi har 4 og det holder. Men vil ikke være slik hver dag. Kroppen min blir lett påvirket av forandringer. Noen som har gått på cerazette, sluttet og merket forskjell?

Anonymkode: 5c9dc...bb2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slutt! Asap! Kondom fungerer utmerket som prevensjon, også i et parforhold. Ta i tillegg kontakt med fastlegen din. Du trenger hjelp, men første bud er: slutt på p-pillene! 

Anonymkode: e1a38...3d1

Skrevet

Ja, jeg tålte dem ikke! Men jeg tåler hormonspiral da, prøvd det?

Anonymkode: 3ad9d...ebe

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Alternativt kobberspiral hvis det er hormoner hun reagerer på...

Anonymkode: 7886f...2f0

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja jeg tåler det, men uansett hvordan vi har sex så traff han den og jeg fikk sterke menssmerter. Hun klikket tråden til det ikke kunne klippes mer, og fortsatt fikk han sår og jeg fikk sterke smerter. Han er velutstyrt om det har noe å si. Jeg vil bare kaste de, men livredd for å bli gravid. Men å ikke ville stå opp av senga og ikke ville leve når jeg er fint oppegående menneske er helt forferdelig. Jeg påvirkes lett av alle små forandringer. Kroppen min er sånn. 

Skrevet

*klipper

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Ja jeg tåler det, men uansett hvordan vi har sex så traff han den og jeg fikk sterke menssmerter. Hun klikket tråden til det ikke kunne klippes mer, og fortsatt fikk han sår og jeg fikk sterke smerter. Han er velutstyrt om det har noe å si. Jeg vil bare kaste de, men livredd for å bli gravid. Men å ikke ville stå opp av senga og ikke ville leve når jeg er fint oppegående menneske er helt forferdelig. Jeg påvirkes lett av alle små forandringer. Kroppen min er sånn. 

*klippet

Skrevet
18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan reagerte du på cerazette? 

Skrevet

Jeg ble også et troll på cerazette, her forsvant sexlysten også, pluss at jeg ikke var meg selv psykisk. 

Jeg sluttet og steriliserte meg, jeg har reagert på alt av hormoner. 

Anonymkode: 1449b...33b

Skrevet

Jeg måtte også slutte med cerazette. Var enten lei meg eller helt flat i humøret. 

Nå bruker jeg conludag, de inneholder visst det samme som cerazette, men i mindre dose. Det er vel egentlig en minipille. 

Man må være flink til å ta dem til samme tid, ellers er de visst ikke sikre. Men det har nå gått bra med meg i fem år nå. 

Skrevet

Hvorfor kan ikke en av dere sterilisere seg? Ellers har jeg god erfaring  ed hormonspiral, men jeg tåler det meste av hormonprevensjon. 

Anonymkode: 1d3f8...6ef

Skrevet

Med fire barn og ei kone som får alvorlige bivirkninger av hormonprevensjon er vel det enkleste at mannen din steriliserer seg?

Du kan alltids renne ned dørene hos legen, teste ut ulike prevensjonsformer, få nye bivirkninger, prøve noe annet, osv. 
Men hvorfor vil mannen din la deg gjennomgå alt det i stedet for en enkel sterilisering?

Anonymkode: b25ff...b3b

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

*klipper

*klippet

Kanskje det finnes andre ting som kan klippes? 😌

Anonymkode: 78e9e...fea

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan reagerte du på cerazette? 

Jeg ble tiltaksløs, mistet sexlyst, fikk masse kviser osv. Det var veldig tydelig endring. Prøvde bare tre måneder, da jeg sluttet, gikk det bare noen uker før jeg kjente energien og sexlysten komme tilbake.

Skrevet

Tusen takk for alle tilbakemeldinger. Jeg er et monster. Mannen vil ikke sterilisere seg. Men har blitt enige å prøve tre måneder uten også se om det blir endring i humøret. Må bare være veldig forsiktig i denne tiden for det siste jeg vil er en unge til, men å være så mye lei meg og sint er ikke godt for noen. Har ingen kontroll over følelsene mine. Skummelt. 

Skrevet

Du kan sterilisere deg. 
Jeg ble depressiv og fikk enorm sexlyst av all hormonell prevensjon - katastrofal kombinasjon  (og det ble verre for hvert svangerskap). Måtte slutte med alt. Hopper av i svingen foreløpig.

Tre måneder er ikke lang nok tid å få kvittet seg med hormonubalansen i kroppen, Du kan regne med å være ustabil i opptil ett år. Men det er verdt det, ubeskyttet sex blir ikke så viktig når man prioriterer mental helse. 

Anonymkode: d00da...e44

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk for alle tilbakemeldinger. Jeg er et monster. Mannen vil ikke sterilisere seg. Men har blitt enige å prøve tre måneder uten også se om det blir endring i humøret. Må bare være veldig forsiktig i denne tiden for det siste jeg vil er en unge til, men å være så mye lei meg og sint er ikke godt for noen. Har ingen kontroll over følelsene mine. Skummelt. 

For en mann👏🏻 Han vil heller at du skal ha det helt forferdelig, gå rundt med selvmordstanker og være et «monster» enn å kutte strengen? Unnskyld meg, men for en selvsentrert egoist! 

Som du sikkert skjønner av tilbakemeldingene som du har fått her så har du to valg; bruke kondom som er et godt alternativ men da risikere at den sprekker og du blir gravid eller å sterilisere deg. Du kan ikke gå rundt og ha det sånn!

Anonymkode: 7a628...dff

Skrevet

Jeg hadde bare trøbbel med cerazette. Sluttet etter noen få måneder. 

Vi har også 4 barn og mannen her var også veldig betenkt på å kutte strengen. (han har hatt et lite håp om at jeg også skulle ønske meg nr 5)

Nå har jeg hatt hormonspiral i 5,5 år. Helt fantastisk 💕 Ikke hatt mensen en eneste gang etter jeg begynte med spiral. 

Anonymkode: dd228...1f7

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

For en mann👏🏻 Han vil heller at du skal ha det helt forferdelig, gå rundt med selvmordstanker og være et «monster» enn å kutte strengen? Unnskyld meg, men for en selvsentrert egoist! 

Som du sikkert skjønner av tilbakemeldingene som du har fått her så har du to valg; bruke kondom som er et godt alternativ men da risikere at den sprekker og du blir gravid eller å sterilisere deg. Du kan ikke gå rundt og ha det sånn!

Anonymkode: 7a628...dff

Hvorfor kan ikke hun sterilisere seg selv? (Og ja, jeg vet det er ett mye mer kostbart og større inngrep da jeg har gjort det selv) Sjansen øker for prostatakreft for menn som er sterilisert. Og vi kvinner har vel like lite rett til å bestemme over mannens kropp som han har over vår. 

Så ønsker ikke hi flere barn får hun selv sørge for at det ikke skjer. Kutter hun prevensjon så kan hun kreve at det brukes kondom ved samleie, hvis ikke blir det null sex. Alternativt får hun finne annen måte.

Ønsker ikke mannen flere barn får han ta ansvar for dette selv. Enten ved å bruke kondom eller kutte strengen. Enklere får ikke det blitt...

Anonymkode: 7886f...2f0

Skrevet

Hormonene mine er i hvertfall på bærtur nå. Kuttet for to dager siden. Hjelpes. Håper dette gir seg. Nå er det helt forferdelig. 

Skrevet
På 21.4.2020 den 14.25, Anonym bruker skrev:

Jeg vil slutte på p piller. Er så deprimert, selvmordstsnker kommer og går. Går på cerazette. Dette ligner ikke meg. Veldig hissig. Gått på de i 1 år nå, men vet ikke om det er p pillene. Har prøvd alt annet av prevansjon. Vil ikke bli gravid. Vi har 4 og det holder. Men vil ikke være slik hver dag. Kroppen min blir lett påvirket av forandringer. Noen som har gått på cerazette, sluttet og merket forskjell?

Jeg kjenner flere som har fått alvorlige psykiske bivirkninger av Cerazette, og blitt bedre når de har sluttet eller byttet merke.

Hva med å bytte til kobberspiral?

Anonymkode: e4747...90e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...