Anonym bruker Skrevet 21. april 2020 #3 Skrevet 21. april 2020 Gåte? Det er eit reknestykke. Kun vatnet veg 300g (400-100) 300/2= 150 (150+100)g = 250g Anonymkode: bcd85...e64
Anonym bruker Skrevet 21. april 2020 #4 Skrevet 21. april 2020 Takk fir hjelp! Hi Anonymkode: cd404...033
Anonym bruker Skrevet 21. april 2020 #5 Skrevet 21. april 2020 Blir rett og slett bekymret når voksne mennesker ikke klarer en så enkel oppgave. Beklager, måtte bare få det ut.. Anonymkode: f0cb8...551
Anonym bruker Skrevet 21. april 2020 #6 Skrevet 21. april 2020 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Blir rett og slett bekymret når voksne mennesker ikke klarer en så enkel oppgave. Beklager, måtte bare få det ut.. Anonymkode: f0cb8...551 Helt enig. Denne var rett og slett alt for lett til at voksne mennesker ikke kan få den til! Anonymkode: d0046...530
Anonym bruker Skrevet 21. april 2020 #7 Skrevet 21. april 2020 Synes læreren din det er greit at du jukser? Anonymkode: d0f09...7c5
Anonym bruker Skrevet 21. april 2020 #8 Skrevet 21. april 2020 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Blir rett og slett bekymret når voksne mennesker ikke klarer en så enkel oppgave. Beklager, måtte bare få det ut.. Anonymkode: f0cb8...551 Har man ikke noe fint å si, så er det bedre å holde kjeft. Trenger ikke å si alt man tenker. At voksne folk gjør det bekymrer meg Anonymkode: 498d9...5b6
Anonym bruker Skrevet 21. april 2020 #9 Skrevet 21. april 2020 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har man ikke noe fint å si, så er det bedre å holde kjeft. Trenger ikke å si alt man tenker. At voksne folk gjør det bekymrer meg Anonymkode: 498d9...5b6 Nei, av og til er det faktisk greit å si noe. Voksne som ikke klarer denne oppgaven, klarer dermed ikke hjelpe sine barn med hjemmeskole/lekse. Da bør man gå i seg selv og børste opp på kunnskapene sine. Anonymkode: f0cb8...551
Anonym bruker Skrevet 21. april 2020 #10 Skrevet 21. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Nei, av og til er det faktisk greit å si noe. Voksne som ikke klarer denne oppgaven, klarer dermed ikke hjelpe sine barn med hjemmeskole/lekse. Da bør man gå i seg selv og børste opp på kunnskapene sine. Anonymkode: f0cb8...551 Jaja, deg om det. Jeg er oppdratt til å ikke rakke ned på andre. Uansett hva jeg mener og tenker om dem. Dette har heldigvis mine barn lært seg også Anonymkode: 498d9...5b6
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #11 Skrevet 22. april 2020 20 timer siden, Anonym bruker skrev: Jaja, deg om det. Jeg er oppdratt til å ikke rakke ned på andre. Uansett hva jeg mener og tenker om dem. Dette har heldigvis mine barn lært seg også Anonymkode: 498d9...5b6 Du får kalle det hva du vil. Jeg kunne nok sagt det i en penere tone, men jeg blir rett og slett skremt av både matte-og norskkunnskaper hos mange her inne. Voksne mennesker må tåle litt kritikk når basale kunnskaper mangler. Anonymkode: f0cb8...551
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #12 Skrevet 22. april 2020 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du får kalle det hva du vil. Jeg kunne nok sagt det i en penere tone, men jeg blir rett og slett skremt av både matte-og norskkunnskaper hos mange her inne. Voksne mennesker må tåle litt kritikk når basale kunnskaper mangler. Anonymkode: f0cb8...551 Hvorfor mener du de må det? Hadde du sagt det til de i det virkelige livet og? Anonymkode: 988e6...641
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #13 Skrevet 22. april 2020 En gåte faktisk😂 Var du virkelig ikke i stand til å finne ut dette selv HI? Anonymkode: d282f...e8b
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #14 Skrevet 22. april 2020 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor mener du de må det? Hadde du sagt det til de i det virkelige livet og? Anonymkode: 988e6...641 Så du mener at alle skal flyte rundt på en rosa sky av "ignorance and bliss"? Og så ender man kanskje med at neste generasjon blir like kunnskapsløse som en selv? Selv prøver jeg å ta tak i de tingene jeg er dårlig på, slik at jeg kan hjelpe mine barn med alle spørsmålene som kommer. Om de lurer på hva en microbit er og jeg ikke vet det, sjekker jeg det opp. Om de lærer noe i matte som jeg fullstendig har glemt, lærer jeg meg det igjen. Jeg setter selv stor pris på å bli rettet på dersom jeg har misforstått noe eller tar fullstendig feil. Og, ja; jeg kan finne på å si noe til en venninne som ikke forstår noe så enkelt som dette. Min opprinnelige post var mer et innlegg hvor jeg er frustrert over hvor mye slikt jeg ser på forumet, ikke spesifikt til HI (selv om det kanskje ser sånn ut), så jeg ville ikke ha sagt det på den måten. Ville ha spurt om hun syntes det var vanskelig å forstå og så tilbudt meg å forklare. Anonymkode: f0cb8...551
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #15 Skrevet 22. april 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Så du mener at alle skal flyte rundt på en rosa sky av "ignorance and bliss"? Og så ender man kanskje med at neste generasjon blir like kunnskapsløse som en selv? Selv prøver jeg å ta tak i de tingene jeg er dårlig på, slik at jeg kan hjelpe mine barn med alle spørsmålene som kommer. Om de lurer på hva en microbit er og jeg ikke vet det, sjekker jeg det opp. Om de lærer noe i matte som jeg fullstendig har glemt, lærer jeg meg det igjen. Jeg setter selv stor pris på å bli rettet på dersom jeg har misforstått noe eller tar fullstendig feil. Og, ja; jeg kan finne på å si noe til en venninne som ikke forstår noe så enkelt som dette. Min opprinnelige post var mer et innlegg hvor jeg er frustrert over hvor mye slikt jeg ser på forumet, ikke spesifikt til HI (selv om det kanskje ser sånn ut), så jeg ville ikke ha sagt det på den måten. Ville ha spurt om hun syntes det var vanskelig å forstå og så tilbudt meg å forklare. Anonymkode: f0cb8...551 Da skjønner jeg ikke hvorfor du ikke heller gjorde det til hi, enn å komme med den kommentaren du gjorde. Anonymkode: 988e6...641
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #16 Skrevet 22. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Da skjønner jeg ikke hvorfor du ikke heller gjorde det til hi, enn å komme med den kommentaren du gjorde. Anonymkode: 988e6...641 Noen hadde jo allerede gjort det 😉 Anonymkode: f0cb8...551
Anonym bruker Skrevet 22. april 2020 #17 Skrevet 22. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Noen hadde jo allerede gjort det 😉 Anonymkode: f0cb8...551 Så da måtte du bare fortelle hi hvor dum hun var. Å legge til et beklager gjør det ikke bedre. Anonymkode: 988e6...641
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #18 Skrevet 23. april 2020 På 22.4.2020 den 20.24, Anonym bruker skrev: Så da måtte du bare fortelle hi hvor dum hun var. Å legge til et beklager gjør det ikke bedre. Anonymkode: 988e6...641 Forstår den, men satser på at hun/han tar det til seg. Som du kanskje har sett, er det ikke bare jeg som mener at dette er noe vedkommede burde ha forstått. Du og jeg kan sikkert diskutere dette til evig tid, men jeg foreslår at vi legger ballen død nå. Anonymkode: f0cb8...551
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #19 Skrevet 23. april 2020 På 21.4.2020 den 12.21, Anonym bruker skrev: Blir rett og slett bekymret når voksne mennesker ikke klarer en så enkel oppgave. Beklager, måtte bare få det ut.. Anonymkode: f0cb8...551 Hva vet vel du om han er voksen? Jeg blir bekymret over voksne folk som er i overkant naiv. Anonymkode: 07d77...855
Anonym bruker Skrevet 23. april 2020 #20 Skrevet 23. april 2020 Er ikje svaret 300 gram da? 400/2 = 200 (vann) + 100 gram (glass) = 300. Anonymkode: f3789...784
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #21 Skrevet 24. april 2020 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Er ikje svaret 300 gram da? 400/2 = 200 (vann) + 100 gram (glass) = 300. Anonymkode: f3789...784 Nei, da tar du glasset 2 ganger Anonymkode: 988e6...641
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #22 Skrevet 24. april 2020 På 21.4.2020 den 12.34, Anonym bruker skrev: Synes læreren din det er greit at du jukser? Anonymkode: d0f09...7c5 Lurer jeg også på! Anonymkode: 2e43c...bec
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #23 Skrevet 24. april 2020 På 22.4.2020 den 11.38, Anonym bruker skrev: Hvorfor mener du de må det? Hadde du sagt det til de i det virkelige livet og? Anonymkode: 988e6...641 De må tåle det fordi man rett og slett ikke fungerer som voksen i et kunnskapssamfunn hvis man ikke klarer de enkleste ting. Se for deg at denne personen har førerkort klasse B, men ikke fatter hvor tungt hun/han kan laste bil og tilhenger til sammen? Anonymkode: 2e43c...bec
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #24 Skrevet 24. april 2020 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Er ikje svaret 300 gram da? 400/2 = 200 (vann) + 100 gram (glass) = 300. Anonymkode: f3789...784 Du må jo ta vekk vekta av glasset før du deler... Anonymkode: d282f...e8b
Anonym bruker Skrevet 24. april 2020 #25 Skrevet 24. april 2020 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Hva vet vel du om han er voksen? Jeg blir bekymret over voksne folk som er i overkant naiv. Anonymkode: 07d77...855 Altså, jeg tviler på at en ti år gammel gutt har laget seg profil på et foreldreforum for å stille dette spørsmålet. I så fall er jeg imponert over tiltaksevnen 😁 Anonymkode: f0cb8...551
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå