Gå til innhold

Hjelp med gåte?


Anbefalte innlegg

Skrevet

IMG_2583.PNG

Anonymkode: cd404...033

Videoannonse
Annonse
Skrevet

250 G 

Anonymkode: 9dceb...6ac

Skrevet

Gåte? 
Det er eit reknestykke.

Kun vatnet veg 300g (400-100)

300/2= 150

(150+100)g = 250g 
 

 

Anonymkode: bcd85...e64

Skrevet

Takk fir hjelp! Hi

Anonymkode: cd404...033

Skrevet

Blir rett og slett bekymret når voksne mennesker ikke klarer en så enkel oppgave. Beklager, måtte bare få det ut.. 

Anonymkode: f0cb8...551

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir rett og slett bekymret når voksne mennesker ikke klarer en så enkel oppgave. Beklager, måtte bare få det ut.. 

Anonymkode: f0cb8...551

Helt enig. Denne var rett og slett alt for lett til at voksne mennesker ikke kan få den til!

Anonymkode: d0046...530

Skrevet

Synes læreren din det er greit at du jukser?

Anonymkode: d0f09...7c5

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Blir rett og slett bekymret når voksne mennesker ikke klarer en så enkel oppgave. Beklager, måtte bare få det ut.. 

Anonymkode: f0cb8...551

Har man ikke noe fint å si, så er det bedre å holde kjeft. Trenger ikke å si alt man tenker. At voksne folk gjør det bekymrer meg 

Anonymkode: 498d9...5b6

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har man ikke noe fint å si, så er det bedre å holde kjeft. Trenger ikke å si alt man tenker. At voksne folk gjør det bekymrer meg 

Anonymkode: 498d9...5b6

Nei, av og til er det faktisk greit å si noe. Voksne som ikke klarer denne oppgaven, klarer dermed ikke hjelpe sine barn med hjemmeskole/lekse. Da bør man gå i seg selv og børste opp på kunnskapene sine. 

Anonymkode: f0cb8...551

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Nei, av og til er det faktisk greit å si noe. Voksne som ikke klarer denne oppgaven, klarer dermed ikke hjelpe sine barn med hjemmeskole/lekse. Da bør man gå i seg selv og børste opp på kunnskapene sine. 

Anonymkode: f0cb8...551

Jaja, deg om det. Jeg er oppdratt til å ikke rakke ned på andre. Uansett hva jeg mener og tenker om dem. Dette har heldigvis mine barn lært seg også 

Anonymkode: 498d9...5b6

Skrevet
20 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jaja, deg om det. Jeg er oppdratt til å ikke rakke ned på andre. Uansett hva jeg mener og tenker om dem. Dette har heldigvis mine barn lært seg også 

Anonymkode: 498d9...5b6

Du får kalle det hva du vil. Jeg kunne nok sagt det i en penere tone, men jeg blir rett og slett skremt av både matte-og norskkunnskaper hos mange her inne. Voksne mennesker må tåle litt kritikk når basale kunnskaper mangler. 

Anonymkode: f0cb8...551

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du får kalle det hva du vil. Jeg kunne nok sagt det i en penere tone, men jeg blir rett og slett skremt av både matte-og norskkunnskaper hos mange her inne. Voksne mennesker må tåle litt kritikk når basale kunnskaper mangler. 

Anonymkode: f0cb8...551

Hvorfor mener du de må det? Hadde du sagt det til de i det virkelige livet og?

Anonymkode: 988e6...641

Skrevet

En gåte faktisk😂 Var du virkelig ikke i stand til å finne ut dette selv HI? 

Anonymkode: d282f...e8b

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor mener du de må det? Hadde du sagt det til de i det virkelige livet og?

Anonymkode: 988e6...641

Så du mener at alle skal flyte rundt på en rosa sky av "ignorance and bliss"? Og så ender man kanskje med at neste generasjon blir like kunnskapsløse som en selv? 

Selv prøver jeg å ta tak i de tingene jeg er dårlig på, slik at jeg kan hjelpe mine barn med alle spørsmålene som kommer. Om de lurer på hva en microbit er og jeg ikke vet det, sjekker jeg det opp. Om de lærer noe i matte som jeg fullstendig har glemt, lærer jeg meg det igjen. 

Jeg setter selv stor pris på å bli rettet på dersom jeg har misforstått noe eller tar fullstendig feil. Og, ja; jeg kan finne på å si noe til en venninne som ikke forstår noe så enkelt som dette.

Min opprinnelige post var mer et innlegg hvor jeg er frustrert over hvor mye slikt jeg ser på forumet, ikke spesifikt til HI (selv om det kanskje ser sånn ut), så jeg ville ikke ha sagt det på den måten. Ville ha spurt om hun syntes det var vanskelig å forstå og så tilbudt meg å forklare. 

Anonymkode: f0cb8...551

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så du mener at alle skal flyte rundt på en rosa sky av "ignorance and bliss"? Og så ender man kanskje med at neste generasjon blir like kunnskapsløse som en selv? 

Selv prøver jeg å ta tak i de tingene jeg er dårlig på, slik at jeg kan hjelpe mine barn med alle spørsmålene som kommer. Om de lurer på hva en microbit er og jeg ikke vet det, sjekker jeg det opp. Om de lærer noe i matte som jeg fullstendig har glemt, lærer jeg meg det igjen. 

Jeg setter selv stor pris på å bli rettet på dersom jeg har misforstått noe eller tar fullstendig feil. Og, ja; jeg kan finne på å si noe til en venninne som ikke forstår noe så enkelt som dette.

Min opprinnelige post var mer et innlegg hvor jeg er frustrert over hvor mye slikt jeg ser på forumet, ikke spesifikt til HI (selv om det kanskje ser sånn ut), så jeg ville ikke ha sagt det på den måten. Ville ha spurt om hun syntes det var vanskelig å forstå og så tilbudt meg å forklare. 

Anonymkode: f0cb8...551

Da skjønner jeg ikke hvorfor du ikke heller gjorde det til hi, enn å komme med den kommentaren du gjorde.

Anonymkode: 988e6...641

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Da skjønner jeg ikke hvorfor du ikke heller gjorde det til hi, enn å komme med den kommentaren du gjorde.

Anonymkode: 988e6...641

Noen hadde jo allerede gjort det 😉

Anonymkode: f0cb8...551

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Noen hadde jo allerede gjort det 😉

Anonymkode: f0cb8...551

Så da måtte du bare fortelle hi hvor dum hun var. Å legge til et beklager gjør det ikke bedre.

Anonymkode: 988e6...641

Skrevet
På 22.4.2020 den 20.24, Anonym bruker skrev:

Så da måtte du bare fortelle hi hvor dum hun var. Å legge til et beklager gjør det ikke bedre.

Anonymkode: 988e6...641

Forstår den, men satser på at hun/han tar det til seg. Som du kanskje har sett, er det ikke bare jeg som mener at dette er noe vedkommede burde ha forstått. 

Du og jeg kan sikkert diskutere dette til evig tid, men jeg foreslår at vi legger ballen død nå. 

Anonymkode: f0cb8...551

Skrevet
På 21.4.2020 den 12.21, Anonym bruker skrev:

Blir rett og slett bekymret når voksne mennesker ikke klarer en så enkel oppgave. Beklager, måtte bare få det ut.. 

Anonymkode: f0cb8...551

Hva vet vel du om han er voksen?

Jeg blir bekymret over voksne folk som er i overkant naiv. 

Anonymkode: 07d77...855

Skrevet

Er ikje svaret 300 gram da? 
 

400/2 = 200 (vann)

+ 100 gram (glass)

 

= 300. 
 

Anonymkode: f3789...784

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er ikje svaret 300 gram da? 
 

400/2 = 200 (vann)

+ 100 gram (glass)

 

= 300. 
 

Anonymkode: f3789...784

Nei, da tar du glasset 2 ganger

Anonymkode: 988e6...641

Skrevet
På 21.4.2020 den 12.34, Anonym bruker skrev:

Synes læreren din det er greit at du jukser?

Anonymkode: d0f09...7c5

Lurer jeg også på! 

Anonymkode: 2e43c...bec

Skrevet
På 22.4.2020 den 11.38, Anonym bruker skrev:

Hvorfor mener du de må det? Hadde du sagt det til de i det virkelige livet og?

Anonymkode: 988e6...641

De må tåle det fordi man rett og slett ikke fungerer som voksen i et kunnskapssamfunn hvis man ikke klarer de enkleste ting. Se for deg at denne personen har førerkort klasse B, men ikke fatter hvor tungt hun/han kan laste bil og tilhenger til sammen? 

Anonymkode: 2e43c...bec

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er ikje svaret 300 gram da? 
 

400/2 = 200 (vann)

+ 100 gram (glass)

 

= 300. 
 

Anonymkode: f3789...784

Du må jo ta vekk vekta av glasset før du deler... 

Anonymkode: d282f...e8b

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva vet vel du om han er voksen?

Jeg blir bekymret over voksne folk som er i overkant naiv. 

Anonymkode: 07d77...855

Altså, jeg tviler på at en ti år gammel gutt har laget seg profil på et foreldreforum for å stille dette spørsmålet. I så fall er jeg imponert over tiltaksevnen 😁

Anonymkode: f0cb8...551

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...