Gå til innhold

Til sykepleiere med barn 6-7 trinn


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om å sende barna på skolen når/om de åpner igjen før sommeren?

Jeg kjenner jeg er lite lysten på det pga smittefaren begge veier i og med at jeg ganske utsatt for smitte på jobb, samt at pasientene ofte er sårbare. Jeg har verken lyst å dra smitte med hjem til mine barn som igjen drar det med på skolen, eller at mine blir smittet på skolen, smitter meg som drar det med på jobb. 
 

Barna mine er såpass store at de klarer seg utmerket med hjemmeskole, uten at de har behov for hjelp utover det de får online av lærere. Tror dere det blir en mulighet for å fortsette (så og si) som nå selv om skolen skulle åpne?

Anonymkode: 1b405...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine har kun vært hjemme og fått gå tur med 1-2 venner hver. De savner skolen noe voldsomt, selv om hjemmeskole har fungert fint. Og de har hatt kontakt med venner digitalt. De kommer til å få gå på skole, de klarer fint å holde avstand og å ta smittehensyn. Heldigvis bor vi i en kommune med svært få tilfeller av smitte, og jeg jobber ikke direkte med Corona-pasienter. 

Anonymkode: 0d5ea...554

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på hva jeg skal gjøre. Men tror det blir mye uteskole, og bare noen korte uker før sommerferien. Vanskelig valg. Du kan helt sikkert fortsette hjemmeskole, bare avtal et opplegg med læreren. Mine trenger egentlig veldig litt sosial omgang også...

Anonymkode: d36c0...05d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok mye uteskole, ja. Det er jo veldig flott! Og som dere nevner, har jo barna behov for sosial omgang og. Det har vært lite av det. Synes det er vanskelig... 

Anonymkode: 1b405...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjelder ikke bare sykepleiere, men barna til foreldre som jobber i bhg og skole. Jeg jobber på skole (ikke lærer) og har en datter i 5.klasse. (hun blir hjemme med storebror og pappa)

På skolen jeg jobber, har vi fått beskjed om at det kommer en del fler barn enn 1-4, pga foreldre i samfunnskritiske jobber (sykehus, bhg, skoler osv) 

Anonymkode: de2ea...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss har hjemmeskole fungert dårlig, veldig dårlig. Dels fordi jeg ikke har hatt sjans på oppfølging. Det er et dilemma. Jeg jobber direkte med de som er smittet og er redd for smitte begge veier. Samtidig så må livet gå videre, vi må på butikken å handle, vi må hente posten osv. Dette kan bli langvarig, veldig langvarig. Jeg velger å stole på min og mine kollegers kunnskap om smittevern og at det jeg gjør er godt nok for å beskytte de hjemme. Samtidig velger jeg og min arbeidsgiver å ha lav terskel for testing for å hindre smittespredning. Jeg velger også å stole på at skolen gjør sitt beste i å lære ungene god håndhygiene og at alle som har sympromer holder seg hjemme. Vi holder oss for oss selv på fritiden. Derfor blir jeg helt klart å velge og sende mitt barn på skolen.

Anonymkode: 66f1e...5a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenker at man forholder seg til de retningslinjer som er lagt.

De menneskene som stadig forsøker å tenke sjæl og sette i gang med private små opprør, er de som ødelegger mest for folks helse nå for tiden. 

Anonymkode: 11c13...672

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...