Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #1 Skrevet 20. april 2020 Altså 15 barn pr voksen i 1-4 kl og 20 fra 5 kl??? Hva skjedde med 5 stk i en samling regelen som har vært gjeldene? Hehe hei hvor det går og det blir nok nydelige smitte og dødstall om 3 uker, etter skole/ bhg åpning, påske og folk som mingla som fy og russefester. I tilleg har de økt alder på risikoalder fra 60-65? Og ingen munnbind bruk enda who anbefaler oss det. Anonymkode: 25a14...225
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #2 Skrevet 20. april 2020 På jobb er vi i gruppe på 12 og 12 på kontoret. Det er godkjent av kommunen. 15 barn med litt avstand høres for meg ok ut. Men nå har mitt barn hatt korona og jeg er ikke særlig bekymret. Anonymkode: 3a8cd...485
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #3 Skrevet 20. april 2020 Det betyr vel at det er helt greit med fester på 15 stk da Så lenge man holder litt avstand og ikke drikker av samme ølboks. Anonymkode: d2430...279
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #4 Skrevet 20. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det betyr vel at det er helt greit med fester på 15 stk da Så lenge man holder litt avstand og ikke drikker av samme ølboks. Anonymkode: d2430...279 15 stk på fest blir vel som 15 barn i barnehagen😂 Anonymkode: bb502...116
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #5 Skrevet 20. april 2020 Vel de får jo ikke ungene til å holde tilstrekkelig avstand så ja da blir det en generell slappere holdning omkring til sosiale lag når folk vet ungene omgåes så mange i timesvis daglig. Folk taklet ikke nyheten før påske om skoleåpning uten å sleppe opp og dette vil gjøre det enda verre. Gurimalla vi vil ha et helt annet bilde om 3 uker og overhodet ikke noe 0,7 tall. Anonymkode: 25a14...225
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #6 Skrevet 20. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vel de får jo ikke ungene til å holde tilstrekkelig avstand så ja da blir det en generell slappere holdning omkring til sosiale lag når folk vet ungene omgåes så mange i timesvis daglig. Folk taklet ikke nyheten før påske om skoleåpning uten å sleppe opp og dette vil gjøre det enda verre. Gurimalla vi vil ha et helt annet bilde om 3 uker og overhodet ikke noe 0,7 tall. Anonymkode: 25a14...225 Neida, vi vasker bare hendene etterpå. Anonymkode: d2430...279
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #7 Skrevet 20. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel de får jo ikke ungene til å holde tilstrekkelig avstand så ja da blir det en generell slappere holdning omkring til sosiale lag når folk vet ungene omgåes så mange i timesvis daglig. Folk taklet ikke nyheten før påske om skoleåpning uten å sleppe opp og dette vil gjøre det enda verre. Gurimalla vi vil ha et helt annet bilde om 3 uker og overhodet ikke noe 0,7 tall. Anonymkode: 25a14...225 Er akkurat dette jeg er redd for også. Men håper virkelig 5. klassingen min får komme tilbake på skolen før sommerferien. Anonymkode: 63abc...8f2
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #8 Skrevet 20. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er akkurat dette jeg er redd for også. Men håper virkelig 5. klassingen min får komme tilbake på skolen før sommerferien. Anonymkode: 63abc...8f2 Eneste grunnen til at de åpner for barna er vel at foreldrene trengs i jobben sin. I tillegg til at de vil ha tilbud for barn som ikke har det bra hjemme. Så 5.klassinger kan jo være hjemme alene, det kommer nok ikke åpning med det første. De må nok vente i 3-4 uker minst for å se effekten av skoleåpningen nå. Anonymkode: d2430...279
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #9 Skrevet 20. april 2020 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Altså 15 barn pr voksen i 1-4 kl og 20 fra 5 kl??? Hva skjedde med 5 stk i en samling regelen som har vært gjeldene? Hehe hei hvor det går og det blir nok nydelige smitte og dødstall om 3 uker, etter skole/ bhg åpning, påske og folk som mingla som fy og russefester. I tilleg har de økt alder på risikoalder fra 60-65? Og ingen munnbind bruk enda who anbefaler oss det. Anonymkode: 25a14...225 Risikoalderen har vel alltid vært 65 år, har den ikike det da? Så max 6 femåringer sammen, men 15 seksåringer er greit. Jeg synes synd på lærerene som skal holde styr på at ungene holder litt avstand, spesielt lærerene til de minste barna Anonymkode: 5d077...e63
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #10 Skrevet 20. april 2020 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg synes synd på lærerene som skal holde styr på at ungene holder litt avstand, spesielt lærerene til de minste barna Anonymkode: 5d077...e63 Det er ikke mulig å holde styr på at 15 6-åringer holder avstand. Da trengs mye mer enn 1 person!! Anonymkode: 63abc...8f2
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #11 Skrevet 20. april 2020 Ja altså jeg blir helt matt 😳. Det er jo så merkelig av dem å ikke innse slikt som dette vil bli det gale vanvidd, for jo nå vil russ tenke at 15(++) er ny regel og samme med voksne i lag. Og hvorfor skulle de ikke tenke det? Når unger i familier er med 14 andre kan jo de voksne også , de er vel mer påpasselig. Anonymkode: 25a14...225
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #12 Skrevet 20. april 2020 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det betyr vel at det er helt greit med fester på 15 stk da Så lenge man holder litt avstand og ikke drikker av samme ølboks. Anonymkode: d2430...279 Er det så vanskelig å forstå at skole er viktigere enn fest? Vi må hode det totale antallet møter mellom mennesker nede. Da er det viktig å bruke de møtene vi kan tillate oss på det viktigste. Anonymkode: c0a56...805
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #13 Skrevet 20. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Vel de får jo ikke ungene til å holde tilstrekkelig avstand så ja da blir det en generell slappere holdning omkring til sosiale lag når folk vet ungene omgåes så mange i timesvis daglig. Folk taklet ikke nyheten før påske om skoleåpning uten å sleppe opp og dette vil gjøre det enda verre. Gurimalla vi vil ha et helt annet bilde om 3 uker og overhodet ikke noe 0,7 tall. Anonymkode: 25a14...225 Det ser faktisk ut til at folk tenker sånn. Myndighetene har satset på at folk er litt smarte og skjønner at man må bli strengere på alt annet nå som skolene skal åpne, ikke slappere. Men folk grillfester i hagene heromkring som aldri før, og forumet her svømmer over av folk som i fullt alvor spør om de fortsatt må holde avstand til eldre slektninger eller ha hjemmekontor. Anonymkode: c51f4...557
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #14 Skrevet 20. april 2020 Jobber i åpent kontorlandskap, og har gjort det hver dag i disse tider. Vi er vel kanskje 30-40 stk. Jobber i helsevesenet. Får bare beskjed om at det er innafor. Anonymkode: d45ee...1b4
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #15 Skrevet 20. april 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Vel de får jo ikke ungene til å holde tilstrekkelig avstand så ja da blir det en generell slappere holdning omkring til sosiale lag når folk vet ungene omgåes så mange i timesvis daglig. Folk taklet ikke nyheten før påske om skoleåpning uten å sleppe opp og dette vil gjøre det enda verre. Gurimalla vi vil ha et helt annet bilde om 3 uker og overhodet ikke noe 0,7 tall. Anonymkode: 25a14...225 Slappere holdning har det vært siden myndighetene gikk ut med det de gjorde før påske. Eller, det var såvidt begynt allerede noen dager før det også. Mange er fremdeles flinke, men ser at flere og flere ikke bryr seg. Gikk meg en tur i ettermiddag. 5-6 gutter på 18-20 år som tydeligvis hadde hatt vorspiel og var brisne og på vei til en annen fest, gikk helt inntil hverandre. Så 11 ungdommer 14-16 år som var samlet tett, flere satt på fangene til hverandre, hang over skulderen til hverandre. Folk går 2-3 i bredden og viker ikke unna når man møter dem på gangvei/fortau. Grillfester i hagene. En annen ting som åpner nå er jo behandling. Har lest gjennom veilederen der, og det er jo åpenlyst at terapeuter vil bli smittekilder også, for de har jo ikke sjanse å holde nok avstand, unngå kroppskontakt, og det er ikke krav om beskyttelsesutstyr. Så situasjonen vil mest trolig være en helt annen om 2-4 uker fra nå, tror vi vil begynne å se en markant stigning allerede fra neste uke, pga. de som har gitt f... rett før, i og nå etter påska. Men mye av dette ligger på regjeringen som ikke evner å være tydelig nok i sin kommunikasjon med folket. Og at flere av tiltakene heller ikke har vært konsekvente eller logiske, f.eks. det at de som får påvist covid-19 må være hjemme i en uke etter de er symptomfrie, mens de som mest trolig har det, men ikke får testet seg, de skal bare holde seg hjemme en dag etter de er symptomfrie. Personer som bor med en med påvist smitte kan gå på jobb som vanlig, selv om de jobber med sårbare grupper. Det er ingen konsekvens eller logikk i dette, og det gjør dessverre også at mange ikke tar ting alvorlig nok. Hverken regjeringen eller FHI har vært tydelige nok i denne situasjonen. Anonymkode: caa93...330
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #16 Skrevet 20. april 2020 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er det så vanskelig å forstå at skole er viktigere enn fest? Vi må hode det totale antallet møter mellom mennesker nede. Da er det viktig å bruke de møtene vi kan tillate oss på det viktigste. Anonymkode: c0a56...805 Nei, jeg forstår ikke det, jeg. For her hjemme har vi hatt hjemmeskole og barnet har lært masse av oss voksne🤷♀️ Anonymkode: d2430...279
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #17 Skrevet 20. april 2020 Jeg synes også det er i meste laget. I mitt barns klasse er de 18, så håper de deler den i to og ikke bare tenker at det går greit siden det er så nært 15... Anonymkode: 9ff39...d22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå