Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #1 Skrevet 20. april 2020 Er treig med å svare meg.. sier de skal komme.. blir forsinket osv osv... Jeg hater sånne kjøpere... hvordan forholde seg til de? Anonymkode: 59990...b8f
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #2 Skrevet 20. april 2020 Enten venter du til de kommer, eller selger til noen andre og sier «beklager, du ble for sein». Hvis du har et ærend du er redd du ikke rekker: gjør ærendet selv om du venter på kunden. Skal de komme klokka to og ikke er der før tre, så får de finne seg i låst dør. Anonymkode: c1669...0ad
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #3 Skrevet 20. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Enten venter du til de kommer, eller selger til noen andre og sier «beklager, du ble for sein». Hvis du har et ærend du er redd du ikke rekker: gjør ærendet selv om du venter på kunden. Skal de komme klokka to og ikke er der før tre, så får de finne seg i låst dør. Anonymkode: c1669...0ad Men hvorfor er de sånn? Ønsker de ikke varen? Anonymkode: 59990...b8f
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #4 Skrevet 20. april 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor er de sånn? Ønsker de ikke varen? Anonymkode: 59990...b8f Om de er på vei så er de selvsagt intressert i varen!! For ett dumt spørsmål! Anonymkode: c82d0...b7c
Superdolly Skrevet 20. april 2020 #5 Skrevet 20. april 2020 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men hvorfor er de sånn? Ønsker de ikke varen? Anonymkode: 59990...b8f Noen folk er bare sånn. Jeg vet ikke hvorfor. Jeg selv er opptatt av å være presis. Men jeg har lest tråder her inne hvor dette blir diskutert og det er alltid noen som sier at "jeg er bare sånn" eller "jeg forstår ikke hvorfor, men jeg kommer alltid for sent". Selv har jeg liten tålmodighet med slikt, så jeg hadde gitt dem et kvarter over tiden før jeg gikk videre i livet. Det vil si: Gå ut og gjøre egne ærend, selge varen til neste på listen, hva som helst. For en ting er at folk er somlete rotekopper, men de har ingen rett til å kaste bort tiden min i samme slengen.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #6 Skrevet 20. april 2020 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Om de er på vei så er de selvsagt intressert i varen!! For ett dumt spørsmål! Anonymkode: c82d0...b7c Kjøper sa at de var forsinket... Det er 1,5 timer siden... = De var tydeligvis ikke på vei...?.. Anonymkode: 59990...b8f
sug lut Skrevet 20. april 2020 #7 Skrevet 20. april 2020 Sånne må oppdras. "Beklager, nå vil jeg ikke handle med deg, for du holder ikke avtaler." Jeg har hatt et par sånne. Rendyrker konsekvens av egne handlinger, rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #8 Skrevet 20. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Kjøper sa at de var forsinket... Det er 1,5 timer siden... = De var tydeligvis ikke på vei...?.. Anonymkode: 59990...b8f Neivel men har jo tydligvis tenkt å komme så det er jo bare til å vente. De kmmer når de kommer. Anonymkode: c82d0...b7c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #9 Skrevet 20. april 2020 3 minutter siden, Superdolly skrev: Noen folk er bare sånn. Jeg vet ikke hvorfor. Jeg selv er opptatt av å være presis. Men jeg har lest tråder her inne hvor dette blir diskutert og det er alltid noen som sier at "jeg er bare sånn" eller "jeg forstår ikke hvorfor, men jeg kommer alltid for sent". Selv har jeg liten tålmodighet med slikt, så jeg hadde gitt dem et kvarter over tiden før jeg gikk videre i livet. Det vil si: Gå ut og gjøre egne ærend, selge varen til neste på listen, hva som helst. For en ting er at folk er somlete rotekopper, men de har ingen rett til å kaste bort tiden min i samme slengen. Ja for din tid er jo sååå dyrbar.. Anonymkode: c82d0...b7c
Superdolly Skrevet 20. april 2020 #10 Skrevet 20. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja for din tid er jo sååå dyrbar.. Anonymkode: c82d0...b7c Dyrebar nok til at jeg ikke gidder å kaste den bort på somlekopper som tror at de kan avtale å komme klokka 12 og at jeg skal vente en og en halv time på dem, i hvert fall.
Bergen_by Skrevet 20. april 2020 #11 Skrevet 20. april 2020 1 minutt siden, Superdolly skrev: Dyrebar nok til at jeg ikke gidder å kaste den bort på somlekopper som tror at de kan avtale å komme klokka 12 og at jeg skal vente en og en halv time på dem, i hvert fall. Huff stakkars deg som blir tvunget til å følge anbefalingene om å holde seg i hjemmet..
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #12 Skrevet 20. april 2020 3 minutter siden, Bergen_by skrev: Huff stakkars deg som blir tvunget til å følge anbefalingene om å holde seg i hjemmet.. Er du dum eller? Anonymkode: 3b07b...443
Superdolly Skrevet 20. april 2020 #13 Skrevet 20. april 2020 1 minutt siden, Bergen_by skrev: Huff stakkars deg som blir tvunget til å følge anbefalingene om å holde seg i hjemmet.. Følte du deg truffet? Krenket? Her er greia: Hvis jeg vil selge noe, og du vil kjøpe, og vi avtaler at du skal komme klokka 12.00, så forventer jeg at du dukker opp klokka 12.00. Klarer du ikke det, må du si fra på forhånd. "Nei, klokka 12.00 passer dessverre ikke for meg. Jeg kan komme klokka 14.00" eller så må du regne med at jeg selger tingen til noen andre. Eller at jeg går ut og finner på noe annet. Jeg bor på gård og det er alltid nok av arbeid som skal gjøres. Og forresten: Tråden handler ikke om meg, men om HI.
sug lut Skrevet 20. april 2020 #14 Skrevet 20. april 2020 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Neivel men har jo tydligvis tenkt å komme så det er jo bare til å vente. De kmmer når de kommer. Anonymkode: c82d0...b7c Haha, du er festlig. Man bøyer seg ikke baklengs for ubrukelige mennesker, skjønner du.
Bergen_by Skrevet 20. april 2020 #15 Skrevet 20. april 2020 (endret) 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er du dum eller? Anonymkode: 3b07b...443 Det er anbefalt å holde seg i hjemmet nå,hva er galt med å påpeke det? Poenget var jo at da er hun vel hjemme uansett så da gjør det ikke noe om kjøper blir forsinket. Endret 20. april 2020 av Bergen_by
Bergen_by Skrevet 20. april 2020 #16 Skrevet 20. april 2020 7 minutter siden, Superdolly skrev: Følte du deg truffet? Krenket? Her er greia: Hvis jeg vil selge noe, og du vil kjøpe, og vi avtaler at du skal komme klokka 12.00, så forventer jeg at du dukker opp klokka 12.00. Klarer du ikke det, må du si fra på forhånd. "Nei, klokka 12.00 passer dessverre ikke for meg. Jeg kan komme klokka 14.00" eller så må du regne med at jeg selger tingen til noen andre. Eller at jeg går ut og finner på noe annet. Jeg bor på gård og det er alltid nok av arbeid som skal gjøres. Og forresten: Tråden handler ikke om meg, men om HI. Svaret var til HI ikke deg.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #17 Skrevet 20. april 2020 Jeg sender en melding og setter en tidsfrist. Hvis ikke du har dukket opp innen kl da, så kan du bare la vær å komme, da selger jeg til noen andre. Hvor lang tidsfrist kommer Ann på både hva jeg skal den dagen, og om tingen er vanskelig å selge. Anonymkode: d9028...4bb
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #18 Skrevet 20. april 2020 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja for din tid er jo sååå dyrbar.. Anonymkode: c82d0...b7c Er du helt tom mellom øra? SELVSAGT er egen tid viktig. Og folk som ikke holder avtale får ikke handle hos meg. Kaster da heller tingen enn å selge til en som ikke dukker opp som avtalt uten å gi beskjed om det i god tid. Anonymkode: 5e8c5...984
Superdolly Skrevet 20. april 2020 #19 Skrevet 20. april 2020 7 minutter siden, Bergen_by skrev: Svaret var til HI ikke deg. Da var det jo dumt å sitere meg.
Jordbærblomst Skrevet 20. april 2020 #20 Skrevet 20. april 2020 38 minutter siden, Bergen_by skrev: Det er anbefalt å holde seg i hjemmet nå,hva er galt med å påpeke det? Poenget var jo at da er hun vel hjemme uansett så da gjør det ikke noe om kjøper blir forsinket. Man sier da ikke at man skal komme å hente en vare, hvis man ikke har planer om å forlate huset? Hvis man vil bli hjemme, så avtaler man heller ikke handel med noen.
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #21 Skrevet 20. april 2020 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Er du helt tom mellom øra? SELVSAGT er egen tid viktig. Og folk som ikke holder avtale får ikke handle hos meg. Kaster da heller tingen enn å selge til en som ikke dukker opp som avtalt uten å gi beskjed om det i god tid. Anonymkode: 5e8c5...984 Ja det er jo bedre å kaste varen på trass enn å være oppegående nok til å være fleksibel på når kjøper kan hente... Anonymkode: c82d0...b7c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #22 Skrevet 20. april 2020 3 timer siden, Jordbærblomst skrev: Man sier da ikke at man skal komme å hente en vare, hvis man ikke har planer om å forlate huset? Hvis man vil bli hjemme, så avtaler man heller ikke handel med noen. Kjøper har jo tenkt å komme men trenger jo ikke naziopplegg på NÅR på dagen den hentes. Anonymkode: c82d0...b7c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #23 Skrevet 20. april 2020 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kjøper har jo tenkt å komme men trenger jo ikke naziopplegg på NÅR på dagen den hentes. Anonymkode: c82d0...b7c Hvis selger vil ha et klokkeslett, så får man innfinne seg med det hvis man vil kjøpe varen. Da trasser man ikke som en 5 åring som vil gjøre som han selv vil Anonymkode: 3b07b...443
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #24 Skrevet 20. april 2020 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis selger vil ha et klokkeslett, så får man innfinne seg med det hvis man vil kjøpe varen. Da trasser man ikke som en 5 åring som vil gjøre som han selv vil Anonymkode: 3b07b...443 Du er lite smart du som ikke skjønner at ting kan oppstå etter hvert. Anonymkode: c82d0...b7c
Anonym bruker Skrevet 20. april 2020 #25 Skrevet 20. april 2020 7 minutes ago, Anonym bruker said: Kjøper har jo tenkt å komme men trenger jo ikke naziopplegg på NÅR på dagen den hentes. Anonymkode: c82d0...b7c Eh? Selvfølgelig avtaler man et tidspunkt. Selger vil jo faktisk selge varen. I Oslo var jeg veldig nøye med å skrive at hvis varen ikke ble hentet innen én time etter fristen så selger jeg den til andre. I bygda må man dessverre være mer tålmodig fordi det er mindre pågang.. Nå feks, skulle noen kjøpe parkdress kl 16.30... Anonymkode: 99d2e...ec3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå