Gå til innhold

Hvordan er din hverdag med tenåring i hus?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en som blir 13 nå som over natten har blitt tenåring. Kan veksle mellom å være blid, munter, til sur og utrolig ufordragelig. Alt er visst kleint og han kan være ganske «stygg i språket» til vi irettesetter. Tester grenser og er litt sånn uforutsigbar om dagen.

Hvordan er det hos dere ?

Anonymkode: d4fed...428

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også en som snart blir 13 år, men han er ganske jevn i humøret og hyggelig. Han var tidligere veldig sosial med oss voksne og ville hjelpe til med alt mulig, men nå er han ikke så interessert i det. De to andre tenåringene fyller 16 og 18 år om noen måneder og er veldig greie. Ikke sånn voldsomt hjelpsomme og sosiale akkurat, men er høflige og gjør det de skal uten for mye mas. Mine barn var utrolig krevende da de var små, så synes det er helt fortjent å få rolige og greie tenåringer 😊

Anonymkode: 057a2...a3e

Skrevet

her er det blitt bedre enn på laaang tid. 14 åringen har plutselig begynt å rydde, lage mat, bake, sy, vaske klær hyggelig mot familien, viser oss skolearbeid... snakker  med meg uten å himle med øya... Men er mye på rommet og altså... hun har vært ute med venner gjennomsnittlig 1-3 ganger pr uke... Og dette er ei jente som hadde aktiviteter  og vennegreier hver dag, skulle på konkuranser eller annet opplegg nesten hver helg utover våren. Har ikke hørt et surt ord om det...

Anonymkode: efcdc...496

Skrevet

Min fyller straks 14 og er harmonisk og jevn i humøret. Merker at han blir større og søker mer mot voksne i feks selskaper og når vi har besøk (før korona vel og merke). Han vil delta på lik linje, der det er naturlig. Han synes også at vi foreldre er litt håpløse i blant, men det er mer med litt rulling med øyne og en tørr kommentar. Han er alltid blid og sier alltid ja hvis det er noe. Lun og rolig anlagt. Søskenet på 9 derimot...! Gi meg styrke, der er det dramatikk, kriser og humørsvingninger, tør ikke tenke på tenårene. 

Anonymkode: 6cbfd...024

Skrevet

Stor i kjeften er han, ja. Men tar til seg korreksjoner dersom de er saklige. Søt og klemmete kan han også være, men trenger  å få anerkjennelse på at han er stor gutt og selvstendig og alt det der.

Anonymkode: 97ebb...e3f

Skrevet

Er inne i år to med tenåring, jente, og jeg venter fortsatt på at noe skal skje 😄 Hun er ikke umoden, fått pupper og mensen og alt det der, men har lite tenåringsfakter. Ikke noe drama eller kjefting (enda). Veldig kosete, det føles litt som å ha en Grand Danois i hus som vil sitte på fanget 😂. Hun er ganske huslig av seg og rydder uten å måtte mases på (det er verre med meg 🙈).

Anonymkode: 1eddc...7b6

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Er inne i år to med tenåring, jente, og jeg venter fortsatt på at noe skal skje 😄 Hun er ikke umoden, fått pupper og mensen og alt det der, men har lite tenåringsfakter. Ikke noe drama eller kjefting (enda). Veldig kosete, det føles litt som å ha en Grand Danois i hus som vil sitte på fanget 😂. Hun er ganske huslig av seg og rydder uten å måtte mases på (det er verre med meg 🙈).

Anonymkode: 1eddc...7b6

Kjenner meg igjen i det med en Grand Danois som vil sitte på fanget! 🤣 her vil alle sammen kose, og de er fra 11 til 20 år... 

Anonymkode: 97ebb...e3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...