Anonym bruker Skrevet 19. april 2020 #1 Skrevet 19. april 2020 Sønnen min på 19 år hadde en kjempestygg ulykke på sykkel i dag. Han slo seg halvt ihjel, blødde masse og skadet skulderen. Vi måtte rett på legevakta. Han fortalte at flere voksne menn på sykkel passerte mens han lå nede. Ikke èn eneste av dem stoppet!! 😡 Han lå midt i sykkelstien, så ikke sånn at de ikke så han. Han er nesten 2 m høy. Dette var ved Skulleruddumpa ved Nordstrand. Jeg er så sint! Går f***n ikke an! Anonymkode: 19a03...c6e
Anonym bruker Skrevet 19. april 2020 #2 Skrevet 19. april 2020 Huff, håper det går bra med sønnen din! Jeg var ute og gikk i dag. To slike menn, 45-50 år, kom syklende på gangveien mot meg. Jeg måtte gå utenfor, på en smal stripe gress, for de tok hele bredden. Ikke nok med det, de svingte så nært meg at han ene nesten sneide skulderen min mens de kom med sukk og kommentarer om kroppen min. Helt overlagt. Og så i disse koronatider. Det virker som om vettet renner ut når de presser seg inn i den for trange sykkelbuksa fra i fjor... hvorfor de mener de da blir supermenn og/eller supersexy, det er umulig å forstå. Men dere burde anmelde, for det kan være vitner melder seg! Anonymkode: 68dc4...f45
Anonym bruker Skrevet 19. april 2020 #3 Skrevet 19. april 2020 Stopper de ødelegger de jo racerfarten sin. Må jo for all del ikke redusere den, noe som lett skjer hvis en tar hensyn. Anonymkode: ad9d5...4e1
Anonym bruker Skrevet 19. april 2020 #4 Skrevet 19. april 2020 Det er ikke bare menn på sykkel som mangler grunnleggende omsorg. Min nevø på 10 år ramlet på sykkel på sykkelstien. Mens han lå der med sykkelen ved siden og stort sår på kne gikk et eldre par forbi (de var eldre enn mamma, men ikke så gamle som mormor - altså ca 45-50 år). De spurte ikke engang hvordan det gikk og han ble sittende i veikanten mens kompisen løp hjem og hentet hjelp. Sånne folk skulle man anmeldt, det er ulovlig å ikke yte hjelp i slike situasjoner. Håper det går bra med sønnen din! Anonymkode: 2ed76...962
Anonym bruker Skrevet 19. april 2020 #5 Skrevet 19. april 2020 De har jo ikke tid til det når de tror de er med i Tour De France Håper det går bra med han nå. Anonymkode: e195b...139
Anonym bruker Skrevet 19. april 2020 #6 Skrevet 19. april 2020 Var på lekeland med sønnen mon for en del år siden. Han fant bakover da en gutt dyttet han, og slo hodet skikkelig hardt o gulvet. Jeg så alt sammen, men satt ett stykke unna. Jeg ga babyen min til ei venninne og løp bort til han. Ingen reise seg opp, og de nærmeste satt to meter unna! Han hylte, så det var ingen tvil om at han hadde slått seg. En annen gang var vi i en stor park. Jeg satt ved en benk da jeg hørte datteren min skrike til. Jeg reiste meg opp, men så henne ikke. Det tok kanskje ett minutt (som føltes som en evighet) før jeg klarte å lokalisere henne. Da jeg kom bort til henne, satt hun på gresset og desperat prøvde å få av seg skoen. Hun hadde en liten humle mellom to av tærne. Da også satt det familier bare noen meter unna henne! Ingen av de reise deg opp. "Jeg ropte på hjelp mamma, men ingen kom!" Det var så vondt å høre 🙈 Anonymkode: 444ff...f59
Anonym bruker Skrevet 19. april 2020 #7 Skrevet 19. april 2020 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Var på lekeland med sønnen mon for en del år siden. Han fant bakover da en gutt dyttet han, og slo hodet skikkelig hardt o gulvet. Jeg så alt sammen, men satt ett stykke unna. Jeg ga babyen min til ei venninne og løp bort til han. Ingen reise seg opp, og de nærmeste satt to meter unna! Han hylte, så det var ingen tvil om at han hadde slått seg. En annen gang var vi i en stor park. Jeg satt ved en benk da jeg hørte datteren min skrike til. Jeg reiste meg opp, men så henne ikke. Det tok kanskje ett minutt (som føltes som en evighet) før jeg klarte å lokalisere henne. Da jeg kom bort til henne, satt hun på gresset og desperat prøvde å få av seg skoen. Hun hadde en liten humle mellom to av tærne. Da også satt det familier bare noen meter unna henne! Ingen av de reise deg opp. "Jeg ropte på hjelp mamma, men ingen kom!" Det var så vondt å høre 🙈 Anonymkode: 444ff...f59 På disse stedene forventer jeg at foreldre er rett ved barnet sitt, så jeg hadde ikke umiddelbart løpt bort til et fremmed barn som gråt. Hadde observert og gitt det litt tid. Unntaket er selvfølgelig hvis det var et uhell som sto om helsa eller liv. Anonymkode: ad9d5...4e1
Anonym bruker Skrevet 19. april 2020 #8 Skrevet 19. april 2020 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Sønnen min på 19 år hadde en kjempestygg ulykke på sykkel i dag. Han slo seg halvt ihjel, blødde masse og skadet skulderen. Vi måtte rett på legevakta. Han fortalte at flere voksne menn på sykkel passerte mens han lå nede. Ikke èn eneste av dem stoppet!! 😡 Han lå midt i sykkelstien, så ikke sånn at de ikke så han. Han er nesten 2 m høy. Dette var ved Skulleruddumpa ved Nordstrand. Jeg er så sint! Går f***n ikke an! Anonymkode: 19a03...c6e Det er ikke fordi de er menn, men det er fordi de er norske. Anonymkode: b708d...8b5
Anonym bruker Skrevet 19. april 2020 #9 Skrevet 19. april 2020 En skadet skulder, oppskrapet og forslått, men kunne gått verre. Heldigvis bruker han hjelm! Men jeg fatter ikke hva som feiler folk som ikke hjelper en som er skadet. Bare sykler videre😡 Er jo ikke første gang jeg har sett hensynsløse menn 40+ i sykkeltights. Tenk at voksne folk kan oppføre seg sånn 😡😡 HI Anonymkode: 19a03...c6e
Anonym bruker Skrevet 19. april 2020 #10 Skrevet 19. april 2020 De fleste som sykler er like greie som alle dere. Men noen idioter finnes det blant joggere, russ, hytteeiere, barnehageansatte og syklister. Men de fleste er hjelpsomme og ønsker å ferdes trygt både til fots, på sykkel og i bil. Og ikke bli smittet. Slutt å rakk ned på alt fra de som holder seg i form, jobber med det kjæreste vi har (barna) og de som med glede sender barna tilbake på skole og barnehage. Anonymkode: 98923...0fa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå