Gå til innhold

Sliter med flass ☹️

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt flass og eksem i ansiktet siden tenårene (er nå 39). Utfra beskrivelse, tror jeg at jeg har seborreisk eksem, men har aldri fått den diagnosen. Frem til i høst har jeg greid å holde flassen i sjakk ved å bruke head & shoulders. Jeg har aldri kunnet hoppe over en hårvask, da kommer flasset med en gang. 

I høst tok jeg ut p-staven, og mannen steriliserte seg. Flasset har blitt mye verre. Jeg har prøvd Fungoral noen ganger. Det funker litt, men tar ikke alt ☹️ Jeg klør så jeg holder på å bli sprø. Har også eksem bak ørene, på nesevingene, mellom øynene og i blant på haken. Symptombehandler med Hydrokortison, det har jeg dessverre gjort i mange år 😬. Gikk til legen for eksemet i ansiktet en gang, fikk bare skrevet ut sterkere kortisonkrem..

Kan legge til at jeg også har mye soppinfeksjon i skjeden. Jeg lurer på om det kan være relatert, ettersom seborreisk eksem er en reaksjon på sopp i huden.

Noen som har peiling? Råd? Tenke at jeg sikkert må ta meg en tur til legen, dessverre 😬

Anonymkode: 2aabe...bcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...