Gå til innhold

Alltid uheldig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor er det slik at noen alltid er uheldig? Jeg har en venninne som gjennom livet alltid har vært uheldig både i små og store ting. For å illustrere: står hun i lang kø på tivoli og så er det et eller annet som gjør at de stenger/avslutter attraksjonen rett før det er hennes tur, bestiller hun kake til morens runde dag har leveringsbilen et uhell slik at kaken blir ødelagt, leverer hun sin egen og venninnens kjole til rens ødelegges kjolene (selv on kjolene har vært renset før og alt gjøres slik det skal), låner hun søsterens bil blir bilen oppskrapt av pøbler, har hun billetter til en forestilling og har reist et stykke for å se den opplever de teknisk feil slik at akkurat denne forestillingen avlyses (og hun har ikke mulighet til å reise igjen), skal hun reise for å ta et siste farvel med et kjært familiemedlem blir flyet kansellert og familiemedlemmet dør tidligere enn antatt slik at hun ikke rekker frem, får hun en etterlengtet ferie i gave går selskapet konkurs og gaven er tapt, arrangerer hun overraskelsefest, blir en eller flere gjester sure på henne slik at festen ikke blir kjekk for den som skal overraskes, osv. Hver eneste gang hun er involvert i noe går det galt, som regel helt uten at det er hennes feil. Flere venner har begynt å utelate henne fra planlegging (både små og store ting). Altså hun får være med på det som skjer, men ikke ha ansvaret for noe for da er det et eller annet som skjærer seg. Om hun ikke er med å arrangerer går alt som planlagt. Det er som om alt hun er involvert i jinxes. 

Noen andre som opplever det samme eller som har slike venner? Hva er det som gjør at noen alltid er uforskyldt uheldig eller heldig? 

Anonymkode: da163...5fe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I de tilfellene du skisserer så er det jo ikke noe hun gjør som er grunnen til at slike ting skjer, hun er rett og slett bare veldig uheldig. Hva som gjør det er umulig å si, noen er bare mer uheldige enn andre?

Anonymkode: b962b...9ce

Skrevet

Det handler om hvor fokuset er plassert  hos henne på det negative. Der du fokuserer på en trivelig kveld på tivoli fokuserer hun på den ene tingen som stenger. Der du fokuserer på en hyggelig fest fokuserer hun på problemer som oppstår.. Unngå henne er rett, hun lager trøblet selv men aner det ikke. 

Anonymkode: 31ad2...239

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det handler om hvor fokuset er plassert  hos henne på det negative. Der du fokuserer på en trivelig kveld på tivoli fokuserer hun på den ene tingen som stenger. Der du fokuserer på en hyggelig fest fokuserer hun på problemer som oppstår.. Unngå henne er rett, hun lager trøblet selv men aner det ikke. 

Anonymkode: 31ad2...239

Hun lager jo ikke selv.

Til Ts; jeg kjenner en slik person. Ikke akkurat slik at ting ikke går, men vedkommende roter det alltid til.

Hun er feks den eneste som alltid sliter med å finne frem til en adresse. Hun kan sitte i en telefon og få veiledning. Mens hennes venner tar alt med en gang så sitter hun og strever 

Særlig mobiltelefoner har hun problemet mer. ALLTID går ting galt på den. Selv jeg skjønner ikke alltid. Har aldri problemer selv. Men hos henne kan det mest uforklarlige skje. 

Anonymkode: cedb6...ad6

Skrevet (endret)

Hun har jo vært uheldig da. Likevel. Noen tar det med seg og bestemmer seg for at de er uheldige i utgangspunktet og handler deretter. Andre rister slikt av seg som uflaks og prøver på nytt og ser andre muligheter. Siste kategori har sikkert vært mye uheldig de og, men takler livet på en annen måte. For egen del kunne jeg og oppsummert siste 2 måneder med uheldig. Noen hadde smelt døren i bilen min og har fått et stygt merke i døren, noen av brødene jeg har bakt har blitt harde som stein og sommerens planlagte ferie gikk dukken. Samtidig kan jeg si at lakkering av døren ble mye rimeligere enn hva jeg trodde, de fleste brødene ble gode og ferien tar jeg hjemme. Mao. Optimist.

Endret av prekæs
Skrevet

Jeg tror det handler mye om hva man trykker "lagre" på og om hvilke historier man liker å fortelle om seg selv. Venninnen din har sikkert hatt uflaks noen ganger, men er neppe mer uheldig enn folk flest. Hun like bare å fremstille det sånn, det er hennes image, og hun får sikkert masse oppmerksomhet og goder ut av det. F.eks slipper hun nå å være med å arrangere ting, men er alltid med som gjest. Hun tok sikkert mer enn én attraksjon da hun var på tivoli, men hun velger å ikke fortelle om de 8 køene som gikk fort og de karusellene hun fikk kjørt. Hun forteller om den ene køen hun sto i der ting ble stengt. De fleste mennesker kan fortelle slike historier om konserter som ble avbrutt, fly som ble kansellert, tog som ble stående, timer man ikke rakk, biler som ble bulka osv, men de fleste velger, som Prekæs, å fokusere på det som gikk bra. 

Skrevet

De som har "kronisk uflaks" er gjerne neggative personer som ofte er klønete og lite nøye.  

Anonymkode: 0fd9e...9c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...