Anonym bruker Skrevet 18. april 2020 #1 Skrevet 18. april 2020 Så står den der igjen. Skamklipt, slunken, litt dehydrert. Og ser anklagende på meg - du brukte meg som en one night stand! Forbanna koriander... Er det noe vits å plante en avklipt koriander i en større potte og gi den vann og gjødsel? Anonymkode: 96e98...ccc
Anonym bruker Skrevet 18. april 2020 #2 Skrevet 18. april 2020 Tror mitt beste råd er at du heretter kjøper avkuttede urter, så du slipper å føle sånn på skam. En koriander-krukke fra butikken har jeg vel et par uker hvis jeg bare passer på å ta de største bladene først, og la de under gro opp. Anonymkode: 15976...98c
Himmel og hav Skrevet 18. april 2020 #3 Skrevet 18. april 2020 Butikkurter er sarte vesener. De fleste tåler ikke hverken tørr inneluft, temperatursvingninger eller annet som skjer i et hus. Min erfaring er at de dør uansett hva du gjør.
Anonym bruker Skrevet 18. april 2020 #4 Skrevet 18. april 2020 Jeg har god erfaring med å plante ut krydderurter fra butikken. Har bla en svær oregano i hagen som begynte slik, har også basilikum hele sommeren på den måten (men den overvintrer ikke). Er jo bare å prøve! Anonymkode: bf3ce...d6a
Anonym bruker Skrevet 18. april 2020 #5 Skrevet 18. april 2020 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg har god erfaring med å plante ut krydderurter fra butikken. Har bla en svær oregano i hagen som begynte slik, har også basilikum hele sommeren på den måten (men den overvintrer ikke). Er jo bare å prøve! Anonymkode: bf3ce...d6a Kult! Hvor ca bor du/klima? Anonymkode: 15976...98c
Anonym bruker Skrevet 18. april 2020 #6 Skrevet 18. april 2020 Jeg sår som regel selv ,men har opptaget at de krydderne jeg har likke ikke å bil vannet i topp av potta så etter jeg begynte å vanne kunn i potta/skåla de trives bedre Anonymkode: fad44...8cf
Anonym bruker Skrevet 18. april 2020 #7 Skrevet 18. april 2020 Ja, det er den eneste måten å holde liv i den på, men koriander er følsom, og tåler ikke kulde så godt. Jeg har en marokkansk mynte som kommer igjen år etter år, og en salvie som holder seg hele vinteren (plukker ferske blader til julematen) i urtekassen ute. Basilikum kan stå lenge på benken også, men korianderen er lite holdbar med mindre du planter den ut. Anonymkode: d4599...26b
Anonym bruker Skrevet 18. april 2020 #8 Skrevet 18. april 2020 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kult! Hvor ca bor du/klima? Anonymkode: 15976...98c Oslo, litt i høyden. Anonymkode: bf3ce...d6a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå